تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

وقتی این جز از “هفت سین” شما را بیمار می‌کند

  • کد خبر : 30442
  • 29 اسفند 1392 - 7:15
وقتی این جز از “هفت سین” شما را بیمار می‌کند

عدم توجه به نکات بهداشتی در هنگام خرید و یا نگهداری از ماهی‌های قرمز سفره هفت سین، احتمال انتقال بیماری‌های میکروبی و قارچی به انسان را افزایش می‌دهد.

 

کمال مهر:دکتر ایرج خسرو نیا، متخصص داخلی  گفت: عدم رعایت اصول بهداشتی در خرید و نگهداری از ماهی قرمز سفره هفت سین باعث انتقال بیماری‌های متعددی از این ماهی‌ها به انسان می‌شود.
وی گفت: مهمترین این بیماری‌ها، از طریق آبی است که ماهی قرمز در آن پرورش می‌یابد و نگه داری می شود و شامل بیماری‌های میکروبی، قارچی، ویروسی و انگلی هستند.
خسرونیا به تشریح این بیماری‌ها پرداخت و افزود: کسانی که به آب درون تنگ ماهی دست می‌زنند و یا بدون دستکش آب ماهی را تعویض می‌کنند معمولا دچار خارش پوست، “حساسیت” و کهیر می‌شوند.
این متخصص داخلی ادامه داد: گاهی این بیماری‌های قارچی به ناخن‌های فرد نیز آسیب می‌رسانند و موجب بیمار شدن آن‌ها می‌شوند، به طوری که بعد از مدتی ناخن‌ها حالت طبیعی خود را از دست می‌دهند خطوط و لکه‌های سفید روی ناخن از علائم بیماری‌های ناخن هستند.
وی ادامه داد: هم چنین این ماهی‌های قرمز عامل انتقال بیماری‌های روده‌ای زیادی به انسان نیز هستند. تماس آب درون تنگ ماهی به دهان و یا چشم موجب اسهال، استفراغ، تب و عفونت‌های چشمی می‌شود که حتما فرد باید تحت درمان قرار بگیرد.
خسرونیا قرمزی و خارش چشم همراه با ریزش اشک ریزش از چشم را از ساده‌ترین علائم عفونت‌های چشمی منتقل شده از ماهی به انسان دانست و تصریح کرد: استشمام هوای داخل ظرف نگه داری ماهی، فرد را دچار حساسیت تنفسی، تنگی نفس و سرفه‌های طولانی مدت می‌کند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=30442

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x