تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

وحدت ملت لبنان توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند/ استعفای “سعد حریری” نشان دهنده نقشه های دشمنان برای منطقه است

  • کد خبر : 207197
  • 26 آبان 1396 - 15:19
وحدت ملت لبنان توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند/ استعفای “سعد حریری” نشان دهنده نقشه های دشمنان برای منطقه است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: وحدت ملت لبنان به معنای خنثی کردن توطئه‌های اسرائیل، آمریکا و آل سعود است.

به گزارش گروه سیاسی«کمال مهر:»، آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پایتخت، گفت: حادثه زلزله اخیر غرب کشور مردم را عزادار کرد، در بعضی از احادیث اشاره شده کسی که دیوار بر او خراب شود و از دنیا برود ثواب شهادت را می‌برد.

وی ادامه داد: مردم، دولت، نهادهای مختلف برای زلزله زدگان کمک‌هایی فرستادند و خداوند را شاکریم که مردم ما مهربانند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران حدیثی از پیامبر اکرم(ص) ذکر کرد و گفت: پیامبر(ص) فرمودند اگر کسی شب را صبح کند و به گرفتاری‌های مسلمانان اهمیت ندهد، مسلمان نیست بنده این حدیث را برای کسانی گفتم که توان مالی دارند اما به زلزله زده‌ها کمک نکردند.

آیت‌الله امامی‌کاشانی با بیان اینکه مسلمان بودن آثاری دارد که باید نمود پیدا کند، تاکید کرد: کسانی که توان مالی دارند کارهای بزرگی همچون خانه‌سازی برای زلزله زدگان را بر عهده گیرند و به بهترین شکل مسکن‌ آنان را بسازند.

وی افزود: گاهی در فضای پرجاذبه کمک و حماسه خدمت صدای کثیفی از دهان فرد شروری در گوشه‌ای از دنیا بلند می‌شود و می‌گوید به زلزله زدگان ایران کمک نکنید این بدبختی دنیا ست که رئیس جمهور آمریکا آنقدر لجن‌مال صحبت می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به دخالت‌های عربستان در لبنان اشاره و بیان کرد: عربستان نقشه‌ها و طرح‌هایی برای کشورهای اسلامی دارد و آن قدر ذلیل و بدبخت است که به اسرائیل می‌گوید من بودجه تو را می‌دهم و به فلان کشور حمله کن.

آیت‌الله امامی‌کاشانی تأکید کرد: ماجرای استعفای سعد حریری نشان می‌دهد که دشمنان طرح‌هاو برنامه‌هایی برای منطقه دارند.

وی به فضای آرام و وحدت مردم لبنان اشاره کرد و گفت: عربستان می‌خواهد فضای لبنان را متشنج کند اما مردم و طوایف لبنانی بیدارند و وحدت آنان به معنای خنثی کردن توطئه‌های آل سعود، اسرائیل و آمریکایی‌ است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به بخش‌هایی از سخنرانی اخیر سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله اشاره کرد و گفت: از بیان خوب آقای نصرالله تشکر می‌کنیم که گفت وقتی سعد حریری به لبنان بیاید همه از او استقبال خواهیم کرد.

آیت‌الله امامی‌کاشانی این اقدام سیدحسن نصرالله را به معنای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان دانست و ادامه داد: امروز انسجام و اتحاد همه کشورهای اسلامی ضروری است چراکه این وحدت توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

وی ادامه داد: ملت‌ها باید اقدامات دولت‌های پست و عقب افتاده مانند حکام آل سعود را محکوم کنند و با یکدیگر متحد باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به وحدت و انسجام داخلی کشور اشاره و خاطرنشان کرد:‌ خوشبختانه در کشور ما مسئله ولایت فقیه مطرح است که محور و قطب وحدت، شجاعت و فداکاری است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=207197

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x