تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

واکنش چمران به ساخت استخر میلیادری در زیرزمین یک امامزاده

  • کد خبر : 208872
  • 19 بهمن 1396 - 22:54
واکنش چمران به ساخت استخر میلیادری در زیرزمین یک امامزاده

رئیس سابق شورای شهر تهران به روشنگری در مورد خبر ساخت استخر و سونا در زیرزمین یک امامزاده پرداخت.

 

به گزارش«کمال مهر»، به تازگی ادعا شده که در زیرزمین یکی از امامزاده‌ها استخر و سونایی ساخته شده که این مسئله توسط قالیباف و با کمک هزینه ۳۰ میلیارد تومانی شهردار سابق انجام شده که این موضوع از سوی تولیت امامزاده مذکور و همچنین «مهندس چمران»، رئیس شورای شهر چهارم تکذیب شده است.

در همین رابطه، مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در واکنش به گزارش اخیر نجفی شهردار تهران و همچنین اظهارات عضو فراکسیون امید مجلس در خصوص هزینه ۳۰ میلیارد تومانی برای ساخت سونا و جکوزی در زمین امامزاده‌ای در ونک با پول شهرداری تهران، اظهار کرد: در زیرزمین این امامزاده هیچ استخر و سونایی ساخته نشده است، بلکه در بیرون امامزاده و کناردانشگاه ‌الزهرا در زمینی که توسط اوقاف جهت فعالیت‌های ورزشی در اختیار شهرداری قرار گرفته بود، یک مجموعه ورزشی ساخته شده است.

رئیس سابق شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری در نقاط مختلف تهران استخر و جکوزی ساخته است، تصریح کرد: این اقدامات جهت ورزش مردم در نقاط مختلف صورت گرفته است و اکنون هم سازمان ورزش شهرداری تهران آن‌ها را اداره می‌کند.

چمران با تاکید بر اینکه این استخر و جکوزی در زیر ساختمان امامزاده و در مجاورت آن قرار دارد، خاطر نشان کرد: این محیط ورزشی برای استفاده مردم ساخته شده است و فقط هم استخر نیست. بهترین راه برای روشن شدن مسئله بازدید از این محل است.

وی با اظهار بی‌اطلاعی از هزینه ساخت این مجموعه ادامه داد: این اقدامات کمک نبوده است، بلکه کارهای ورزشی‌ای بوده که با اختصاص بودجه و در چهارچوب قانون در تمامی نقاط شهر صورت گرفته.

رئیس سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری در خیلی از نقاط شهر تهران زمین فوتبال ساخته است، خاطر نشان کرد: اگر چه این کار وظیفه سازمان ورزش کشور بود، اما چون زمین‌های ورزشی در شهر کم بود، شهرداری هم وظیفه خود دانست که این اماکن را بسازد.

چمران با اشاره به اظهارات عضو فراکسیون امید مجلس مبنی بر کمک به نهادهای فرهنگی خاص تصریح کرد: آیا ساخت استخر در نزدیکی امامزاده نهاد فرهنگی خاص محسوب می‌شود و اساسا این کار چه ارتباطی به امامزاده دارد؟، چراکه در داخل امامزاده نبوده و در زمین وسیعی که در اختیار شهرداری بود، این اقدام انجام شده است.

رئیس سابق شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید برای جوانان اماکن ورزشی ساخت تا به سمت اعتیاد نروند، تصریح کرد: در همه‌ جای شهر از این اماکن ساخته شده است و ساختاستادیوم ورزشی چند هزار نفره و ساخت تعداد زیادی استخر که بیشتر آن‌ها در جنوب شهر هستند از این نوع اقدامات است.

چمران در پایان با اشاره به اینکه مسئولان شهرداری از سایر اماکن ورزشی ساخته شده در نقاط مختلف شهر چشم‌پوشی می‌کنند و دست روی موردی می‌گذرانند که از قضا کنار امامزاده است، گفت: احتمالا این‌ مسئولان با امامزاده مشکل دارند و شاید هم علاوه بر امامزاده با شهردار سابق هم مشکل دارند.

مهدوی پویا: ساخت استخر میلیاردی کذب است

در همین رابطه، «مسعود مهدوی‌پویا»، تولیت امامزاده ابوالقاسم علی‌بن زین‌العابدین معروف به«قالی سابق» در ده ونک عنوان کرد:

حدود ۱۰ تا ۱۲ سال پیش این بقعه قدیمی فاقد امکانات لازم بود و ما جمعی طلبه‌ها و دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) جمع شدیم تا این بقعه را به‌ عنوان یک قطب فرهنگی معرفی کنیم.

وی ادامه داد: با شهرداری منطقه ۳ صحبت کردیم و شهرداری این منطقه گفت ما باید در این منطقه یک استخر و سالن ورزشی ایجاد کنیم، ما نیز به سازمان اوقاف اعلام کردیم شما که هزینه‌ای برای احیا این امام زاده نکرده‌اید؛ در نتیجه قرار شد ما زمین لازم را در این منطقه و در کنار امامزاده به شهرداری بدهیم تا مجموعه فرهنگی ایجاد شود.

تولیت امامزاده ابوالقاسم علی‌بن زین‌العابدین افزود: ما به شهرداری زمین موردنیاز این پروژه را دادیم و شهرداری نیز تعهد داد تا آماده سازی امکانات مورد نیاز امامزاده را در قبال دادن این زمین انجام دهد.

مهدوی‌پویا خاطرنشان کرد: در آن زمان در شورای شهر تهران ۶ میلیارد تومان بودجه مصوب شد که این میزان بودجه را طی دو سال پرداخت کردند و پس از آن نیز در مصوبه‌ای دیگر، ۱۴ میلیارد تومان تعیین شد تا ساختمان ۵ طبقه این مجموعه کامل شود،‌ اما هنوز ۱۰ درصد از کل ساخت این مجموعه باقی مانده است که با سر کار آمدن نجفی، شهردار تهران این کار متوقف شد.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این مجتمع فرهنگی گفت: در این مجتمع هزار و ۷۰۰ مترمربع شبستان، پارکینگ برای ۳۰ خودرو، آشپزخانه، دارالقرآن، امکانات ورزشی و خیریه‌ای به نام امام سجاد(ع) طراحی و ساخته شده است، اما هنوز ۱۰ درصد از کار این مجموعه باقی مانده است و ما در پارکینگ این مجموعه فعالیت‌های خود را انجام می‌دهیم.

تولیت امامزاده ابوالقاسم علی‌بن زین‌العابدین بیان داشت: برای ساخت استخر عمومی و جکوزی این مجموعه ۱۲۰ میلیون تومان هزینه شده است و کارشناسان اعلام کردند برای تکمیل آن در نهایت هزینه برابر با ۱۵۰ میلیون تومان موردنیاز است.

مهدوی پویا عنوان کرد: در این شرایط یکی از نمایندگان فراکسیون امید به دروغ در سایت‌ها اعلام کرده است که یک استخر و جکوزی با هزینه ۳۰ میلیارد تومانی زیر ساختمان این امامزاده توسطقالیباف ساخته شده است.

مهدوی‌پویا ابراز داشت: ما قصد داشتیم با ایجاد این مرکز افراد مختلف این منطقه را جذب فعالیت‌های فرهنگی و این امامزاده کنیم و در خصوص هزینه‌هایی که در این مجتمع صورت گرفته است، اسناد لازم را داشته و ۴ مرحله قرارداد داریم که آماده ارائه آن هستیم؛ ضمن اینکه هنوز کار ساخت این استخر و جکوزی به طور کامل انجام نشده است.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=208872

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x