تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

واکنش فرانسه، آلمان و کانادا به آغاز جنگ تجاری دونالد ترامپ

  • کد خبر : 212919
  • 11 خرداد 1397 - 5:05

تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای اعمال تعرفه‌های جدید بر واردات فلزات، واکنش شدید سران فرانسه، آلمان و کانادا را به دنبال داشته است.

واکنش فرانسه، آلمان و کانادا به آغاز جنگ تجاری دونالد ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل «کمال مهر»، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، سرانجام روز پنج‌شنبه اعمال تعرفه‌های جدید بر واردات آلومینیوم و فولاد از کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا را به صورت رسمی اعلام کرد؛ تصمیمی که با واکنش فوری مقامات این کشورها روبرو شد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد این تصمیم دونالد ترامپ اشتباه و غیرقانی است.

سخنگوی آنگلا مرکل، صدراعظم آلماان، نیز این اقدام دولت آمریکا را غیرقانونی اعلام و تأکید کرد اعمال تعرفه بر واردات محصولات کشورهای اروپایی منجر به دور باطلی از اقدامات تلافی‌جویانه می‌شود که همه از آن متضرر می‌شوند.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، نیز ضمن محکوم ‌کردن تصمیم دونالد ترامپ اظهارکرد اتحادیه اروپا کاملا آمادگی دارد تا اقدامات تلافی‌جویانه‌ای در برابر این اقدام دولت آمریکا انجام دهد.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، نیز در واکنش به تصمیم دولت آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه‌های جدید بر واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا، مکزیک و کشورهای اتحادیه اروپا گفته است: این استدلال که وجود فولاد کانادا در «جت‌های جنگی آمریکا» تهدیدی علیه امنیت ملی این کشور به شمار می‌رود، مضحک و خنده‌دار است.

همچنین، کانادا در اقدامی تلافی جویانه تعرفه‌های شدیدی بر فهرست بلندبالایی از محصولات آمریکا اعمال کرد.
انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=212919

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x