تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

والیبال ایران به مقام قهرمانی بازی های کشورهای اسلامی رسید

  • کد خبر : 191105
  • 31 اردیبهشت 1396 - 23:19
والیبال ایران به مقام قهرمانی بازی های کشورهای اسلامی رسید

تیم ملی والیبال جوانان ایران با شکست جمهوری آذربایجان عنوان قهرمانی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی را از آن خود کرد.

به گزارش گروه ورزش«کمال مهر»: مرحله نهایی مسابقات والیبال چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی امروز (یکشنبه) با دو دیدار در سالن هال کریستال شهر باکو پیگیری شد.
در دیدار نهایی این رقابت ها تیم ملی والیبال جوانان ایران به مصاف تیم ملی جمهوری آذربایجان میزبان این بازی ها رفت و با شکست سه بر صفر حریف به مدال طلا و عنوان قهرمانی این رقابت ها دست یافت.
ملی پوشان جوان ایران در ششمین و آخرین دیدار خود در این رقابت ها در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۱۶، ۲۹ بر ۲۷ و ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسیدند تا با اقتدار و بدون شکست عنوان قهرمانی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی را به دست آورند.
بهروز عطایی در ست نخست این مسابقه از ترکیب رسول آقچه لی، اسماعیل مسافر، علی اصغر مجرد، طیب عینی، امیرحسین اسفندیار، جواد کریمی و اسماعیل طالبی مقابل آذربایجان استفاده کرد.
جواد جهانگیر زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک و تعدادی از ایرانیان مقیم باکو از جمله تماشاگران این مسابقه بودند.
در دیدار رده بندی این مسابقات نیز تیم الجزایر سه بر یک با امتیازهای (۲۰ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۲) ترکیه را شکست داد و مقام سوم و مدال برنز مسابقات والیبال مردان را به دست آورد.
مسابقات والیبال چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از ۲۱ اردیبهشت در سالن کریستان هال باکو آغاز شد.
دور مقدماتی مسابقات والیبال مردان بازی های همبستگی کشورهای اسلامی با حضور ۱۲ تیم در دو گروه  برگزار شد که تیم های جمهوری آذربایجان، ترکیه، اندونزی، پاکستان و افغانستان در گروه نخست و تیم های ایران، قطر، الجزایر، عربستان سعودی و مراکش در گروه دوم به مصاف یکدیگر رفتند.
پس از پایان دور مقدماتی رقابت های مردان تیم های اول و دوم هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود کردند که از گروه اول تیم های جمهوری آذربایجان و ترکیه با کسب رتبه های اول و دوم به مرحله نیمه نهایی صعود کردند. از گروه دوم نیز ایران و الجزایر به عنوان تیم های اول و دوم گروه راهی مرحله نیمه نهایی شدند.
تیم والیبال جوانان ایران در مرحله نیمه نهایی با شکست ترکیه فینالیست شد و تیم جمهوری آذربایجان با شکست الجزایر به دیدار نهایی راه یافت.
تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۰۵ با هدایت پارک کی وون و تیم ملی ب والیبال ایران در سال ۲۰۱۳ با هدایت زنده یاد حسین معدنی به مدال طلای نخستین و سومین دوره بازی های کشورهای اسلامی دست یافت و تیم ملی والیبال جوانان نیز در سال ۲۰۱۷ به اقتدار والیبال ایران در بازی ها تداوم بخشید.

جمهوری اسلامی ایران سال ۲۰۰۹ میزبان دومین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی بود که به دلیل کارشکنی برخی کشورهای عربی این رقابت ها برگزار نشد.
انتهای پیام/

 
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=191105

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x