تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

همه‌چیز درباره سقوط آخرین دژ داعش توسط فاطمیون/ از کشف قرص‌های تروریست‌پسند تا غنیمتی بزرگ در دست رزمندگان+فیلم و تصاویر

  • کد خبر : 218221
  • 07 آذر 1397 - 7:13
همه‌چیز درباره سقوط آخرین دژ داعش توسط فاطمیون/ از کشف قرص‌های تروریست‌پسند تا غنیمتی بزرگ در دست رزمندگان+فیلم و تصاویر

آزادی کامل شهر البوکمال به‌معنای پایان کار داعش بود و بخش قابل توجهی از این فتح بزرگ به‌دست شیرمردان افغانستانی لشکر فاطمیون رقم خورد.


 

به گزارشگروه وبگردی«کمال مهر»، سال گذشته در شب اربعین حسینی(ع)، البوکمال شهر مرزی سوریه و آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه به‌طور کامل توسط رزمندگان لشکر فاطمیون و دیگر نیروهای محور مقاومت و ارتش سوریه آزاد شد. ۲۱ نوامبر ۲۰۱۷ در پی پیروزی تاریخ‌ساز جبهه مقاومت اسلامی عراق و سوریه بر فتنه تروریسم تکفیری و پایان یافتن سیطره داعش که با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی ــ صهیونیستی در “ابوکمال” رقم خورد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در پیامی به محضر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) پایان سیطره داعش بر سرزمین‌های اسلامی را اعلام کرد. لشکر فاطمیون در این سال‌ها، نقش تعیین کننده‌ای در مقابله با تروریست‌های تکفیری داشت.

آزادی کامل شهر البوکمال به‌معنای پایان کار داعش بود و بخش قابل توجهی از این فتح بزرگ به‌دست شیرمردان افغانستانی لشکر فاطمیون رقم خورد. نیروهای لشکر فاطمیون که وظیفه اصلی مبارزه با تروریست‌های داعش در شهر مهم و استراتژیک البوکمال را به‌عهده داشتند، در روزهای پایانی داعش با تمام توان در میدان مبارزه با این گروهک بودند تا آخرین شهر تحت اشغال داعشی‌ها نیز آزاد شود. رزمندگان فاطمیون در جریان این عملیات موفق شدند که تعدادی از تروریست‌های داعش را به اسارت خود دربیارود.

همه‌چیز درباره سقوط آخرین دژ داعش به دست فاطمیون/ از کشف قرص‌های تروریست‌پسند تا غنیمتی بزرگ در دست رزمندگان+فیلم و تصاویر



بعد از آن نیز هرچند از پایان حکومت داعش در سوریه می‌‌گذشت و دست خیلی از گروه‌های تروریستی و تکفیری از اشغالگری در این جغرافیا کوتاه شد اما همچنان پاکسازی و امنیت بخشیدن به جبهه مقاومت از رزمندگان شهید گرفته و می‌گیرد، شهدایی که سرافرازانه به‌سوی همرزمانشان شتافته و به آنان می‌پیوندند. مرور حماسه‌های رزمندگان فاطمیون در همکاری با گروه‌های مقاومت منطقه طی روزهای آخر مبارزه با داعش در سوریه در سالگرد این پیروزی عظیم خالی از لطف نیست.

مقاومت فاطمیون و دفع هجوم داعش

منطقه تی۲ (T2) در حاشیه جنوبی استان دیرالزور سوریه صحنه نبردهای شدید میان عناصر گروه تروریستی وهابی داعش با رزمندگان جبهه مقاومت(حزب‌الله و لشکر فاطمیون) بود. ۵ آبان ماه ۹۶ نیروهای محور مقاومت پس از درگیری‌های شدید با داعش موفق به سیطره کامل بر منطقه بیابانی اما راهبردی تی‌۲ شده بودند. پس از آن داعش با حملات مکرر به مواضع نیروهای محور مقاومت در تلاش برای بازپس‌گیری منطقه و جلوگیری از استقرار گسترده آن‌ها در منطقه برآمد که با هوشیاری رزمندگان حزب‌الله و لشکر سرافراز فاطمیون مواجه و در درگیری‌های به وقوع پیوسته متحمل خسارات سنگینی شد و تعدادی از آن‌ها کشته شدند و تعدادی نیز گریختند. اجساد تلفات داعش در منطقه درگیری باقی ماند. در این درگیری‌ها ۴ دستگاه خودروی زرهی داعش نیز منهدم شد. منطقه تی ۲ در حاشیه جنوبی استان دیرالزور سوریه و نقطه ثقل اتصال آن با مرزهای عراق و استان حمص این کشور است که از اشغال داعش بطور کامل آزاد شد.

مصرف قرص‌های روان گردان توسط داعش

اتاق عملیات متحدان سوریه تصاویری را از جسد یکی از عناصر داعش پخش کرد که در جیب او قرص‌های روان گردان کشف شد. این فرد مسلح داعش در عملیات ارتش سوریه و متحدانش از محور مقاومت، در اطراف شهر المیادین در جنوب شرقی شهر دیرالزور کشته شده بود. یکی از نیروهای لشکر فاطمیون در بازرسی از این جسد، یک شیشه قرص روان گردان و مخدر کشف کرد. فیلم صحبت‌های رزمنده لشکرفاطمیون در رابطه با کشف قرص‌های روان گردان از لاشه تروریست‌های تکفیری داعش در ادامه قابل مشاهده است:

کد ویدیو

همه چیز درباره سقوط آخرین دژ داعش به دست فاطمیون/ از کشف قرص‌های تروریست‌پسند تا غنیمتی بزرگ در دست رزمندگان+فیلم و تصاویر

کشف مقر ساخت خمپاره‌های دست‌ساز داعش توسط رزمندگان فاطمیون

لشکر فاطمیون به همراه سایر گروه‌های مقاومت و نیروهای ارتش سوریه به پیشروی‌های خود برای آزادی کامل مناطق مختلف سوریه و بازپس گیری آن از دست عناصر تکفیری ادامه داده و و شبانه روز تلاش کردند. ویرانی تنها میراث داعش در سوریه است. تصاویری از شهر «المیادین» سوریه که توسط رزمندگان فاطمیون و دیگر نیروهای مقاومت آزاد شد، نشانگر این ویرانی‌هاست. المیادین شهری است که ایران ۲۸ خرداد سال ۹۶ مراکز فرماندهی و لجستیک داعش در آن را هدف دو موشک بالستیک قرار داد. تصاویری از مقر ساخت خمپاره‌های دست‌ساز داعش در شهر المیادین که توسط رزمندگان فاطمیون کشف شد در ادامه قابل مشاهده است:

کد ویدیو

سرنوشت داعش در دست دلاوران فاطمیون

در ۲۵ آبان ماه ۹۶ نیروهای لشکر فاطمیون به‌همراه حزب‌الله و ارتش سوریه، عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی محلات داخلی شهر البوکمال واقع در حاشیه شرقی استان دیرالزور آغاز کرده‌اند. رزمندگان لشکر فاطمیون موفق شدند شهر را کاملاً دور زده و درست در نقطه مقابل مستقر شوند و دشمن را کاملاً محاصره کنند و نقطه اصلی نبرد را در دست بگیرند و حزب‌الله و جیش سوری هم از سویی دیگر راه تروریست‌ها را سد کردند. تکفیری‌ها با اطلاع از قرار گرفتن در محاصره‌ رزمندگان فاطمیون، سرسختانه در حال مقاومت هستند. دو روز قبل از این یعنی در ۲۳ آبان نیز رزمندگان فاطمیون طی عملیاتی به‌سمت منطقه «مَزرع» پیشروی‌ کردند و موفق شدند آن منطقه را به‌همراه یک روستای دیگر به‌طور کامل از لوث تروریست‌ها پاکسازی کنند.

غنیمت بزرگ رزمندگان فاطمیون از تروریست‌ها در البوکمال

ارتش سوریه و رزمندگان فاطمیون در کنار دیگر نیروهای مقاومت، ۲۸ آبان ماه۹۶ شهر البوکمال در استان دیرالزور سوریه را از دست گروه تروریستی تکفیری داعش پاکسازی کردند. این شهر مرزی در مجاورت شهر القائم عراق تنها پایگاه بزرگ داعش در شرق سوریه بود. عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت برای تسلط بر شهر البوکمال در چارچوب عملیات «والفجر۳» و با هدف پاکسازی تمام مناطق شرقی سوریه از گروه تروریستی تکفیری داعش انجام شد. پس از آزادسازی البوکمال، پاکسازی مناطق حاشیه‌ای این شهر در سوریه توسط گروه های مقاومت از جمله رزمندگان لشکر فاطمیون انجام شد. رزمندگان لشکر فاطمیون در جریان پاکسازی شهر البوکمال و حاشیه این شهر از لوث تروریست‌های تکفیری به مهمات و غنایم بزرگ جنگی دست یافتند.

در مناطقی از حاشیه جنوب شرقی سوریه، رزمندگان فاطمیون هنگام انجام عملیات پاکسازی مناطق مختلف توانسته‌اند مین‌هایی کشف کنند که ساخت اسرائیل است و به شکل سنگ ساخته شده است. این مین‌ها توسط تروریست‌های وهابی در سوریه به کار گرفته شده است. تصویر یکی از این مین‌ها در ادامه قابل مشاهده است:

همه چیز درباره سقوط آخرین دژ داعش به دست فاطمیون/ از کشف قرص‌های تروریست‌پسند تا غنیمتی بزرگ در دست رزمندگان+فیلم و تصاویر

کشف اسناد معاملات پنهان داعش توسط رزمندگان فاطمیون

رزمندگان فاطمیون در جریان پاکسازی مناطق تحت اشغال داعش در سوریه به اسناد خرید و فروش، فاکتورها و قبوض معاملات مختلف داعش دست پیدا کردند که همگی آن‌ها با ارز دلار انجام شده است. این مدارک نشان دهنده کمک‌های مالی قدرت‌های بزرگ دنیا با تروریست‌های تکفیری در سوریه است.

وسعت پیشروی‌ رزمندگان فاطمیون در بیابان‌های دیرالزور

لشکر فاطمیون به‌همراه سایر گروه‌های مقاومت و نیروهای ارتش سوریه در سوریه به پیشروی‌های خود برای آزادی کامل مناطق مختلف سوریه و بازپس‌گیری آن از دست عناصر تکفیری ادامه داده و شبانه‌روز تلاش می‌کنند.بخش وسیعی از بیابان‌های دیرالزور را از لوث باقیمانده تروریست‌های تکفیری پاکسازی کردند. این عملیات را ساعت ۹ صبح روز دوشنبه نهم بهمن ماه ۹۶ از محل چاه‌های نفت دیرالزور آغاز و به‌سمت بیابان‌های جنوب دیرالزور پیشروی کردند. نیروهای فاطمیون در این عملیات که نزدیک به پنج ساعت طول کشید، مساحتی به‌وسعت ۳۶ کیلومتر را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کردند.

رزمندگان لشکر فاطمیون طی عملیاتی حدود ۷۰ کیلومتر از بیابان‌های جنوبی استان دیرالزور در سوریه را پاکسازی کردند. این عملیات نزدیک به شش ساعت به‌طول انجامید و سرانجام سه‌شنبه ۱۰ بهمن ماه ۹۶ توانستند ۳۴ کیلومتر به‌سمت بیابان‌های جنوب دیرالزور پیشروی کنند و موفق شدند دو روستای «طماح» و «فیضه‌بن مونیع» در جنوب دیرالزور را از لوث وجود تروریست‌های تکفیری پاکسازی کنند.

همه چیز درباره سقوط آخرین دژ داعش به دست فاطمیون/ از کشف قرص‌های تروریست‌پسند تا غنیمتی بزرگ در دست رزمندگان+فیلم و تصاویر

همه چیز درباره سقوط آخرین دژ داعش به دست فاطمیون/ از کشف قرص‌های تروریست‌پسند تا غنیمتی بزرگ در دست رزمندگان+فیلم و تصاویر

تعدادی از رزمندگان نیز در عملیات‌های این منطقه طی چند ماه اخیر به‌شهادت رسیدند. فیلم گوشه‌هایی از رشادت‌های رزمندگان فاطمیون در عملیات آزادسازی شهر البوکمال در ادامه قابل مشاهده است:

کد ویدیو

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=218221

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x