تارخ انتشار: یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹
کد خبر : 205622
چاپ خبر

مصرف این 6 ماده غذایی در وعده صبحانه سلامت مغز را تضمین می‌کند

دفعه بعد که برای بیرون رفته از خانه در صبح هنگام عجله داشتید، این نکته را در نظر بگیرید که: مصرف صبحانه می تواند جلوی پرخوری شما را در طول روز بگیرد، به شما در کل روز انرژی دهد و مانع ابتلا به چاقی و اضافه وزن گردد

 

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهرم؛ به همه اینها اضافه کنید که مصرف صبحانه، کلید تقویت سلامت مغز و افزایش تمرکز محسوب می شود ضمن این که مهمترین گام برای بهبود سطح حافظه است. یک صبحانه خوب و کامل ترکیبی از کربوهیدرات های پیچیده و فیبر به همراه پروتئین است:

بادام: بادام منبع عالی از ویتامین ای است و ۳۷ درصد میزان توصیه شده جذب روزانه این ویتامین با خوردن ۲۳ عدد بادام تامین می شود. تحقیقاتی که در مجله همه گیری شناسی آمریکا منتشر شده نشان می دهد که جذب ویتامین ای به ممانعت از تحلیل شناختی مغز به ویژه در سالخوردگان کمک می کند. بادام همچنین ترکیب سالمی از پروتئینها، فیبرها و چربیهای سالم است که سطح قند خون را حفظ می کند و موجب می شود که فرد در طول روز متمرکز و با انرژی بماند.

انگور: تحقیقات نشان می دهد که مصرف انگورهای مختلف سبز، قرمز و سیاه نقش مهمی در بهبود دفاع آنتی اکسیدانی ما دارد و سلامت مغز را ارتقا می دهد. در تحقیقات اولیه به نظر می رسید که انگورها به وسیله بی اثر کردن تنش اکسایشی و تورم به سلامت مغز کمک کرده و یا فعالیت برخی ژنهای خاص مرتبط با بیماریهای ناشی از کهولت سن مغز را هدف می گیرند.

دانه های کتان: این دانه ها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ برای تقویت عملکرد مغز هستند. دانه های کتان و مصرف آنها همراه با گردو و دارچین خاصیت آنتی اکسیدانی آنها را چند برابر می کند. فراموش نکنید که آنتی اکسیدان ها به خلاص شدن بدن از رادیکال های آزاد که منجر به التهاب می شوند، کمک می کند.

نان کامل: مصرف نان های همراه با سبوس کامل و یا غلات در وعده صبحانه، منجر به بهبود سلامت قلب و بهبود جریان خون به مغز می شود. اینطور ثابت شده که این نان ها حاوی مقادیر بالاتر از مواد مغذی زیستی برای حفظ سلامت بدن هستند. علاوه بر این، مصرف این نان ها همراه با نارگیل منجر به افزایش عملکرد مغز می شود. تری گلیسیریدهای با زنجیره متوسط موجود در نارگیل خاصیت تقویت عملکرد مغز را دارند.

جو: جو دارای آهن، روی، پتاسیم و ویتامینهای بی و همچنین مواد مغذی است که به رشد مغز و عملکرد آن با ظرفیت کامل کمک می کند. فیبر موجود در جو به احساس سیری تا وعده بعدی کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد کودکانی که در وعده صبحانه غذای تهیه شده با جو می خورد ۲۰ درصد عملکرد بهتری در آزمونها دارند تا کودکانی که غلات شکردار می خورند. می توان این گزینه غذایی را با آجیل، دارچین و یا موز صرف کرد.

سیب: سیبها سرشار از کوئرستین هستند، کوئرستین یک آنتی اکسیدان است که از سلولهای مغز محافظت می کند و براساس تحقیقات محققان دانشگاه کورنل، کوئرستین از سلولهای مغزی در مقابل حملات رادیکالهای آزاد حفاظت می کند. مصرف یک سیب در وعده صبحانه با پوست حائز اهمیت است چرا که حجم بالایی از کوئرستین سیب در پوست آن وجوددارد.

منبع:بهداشت نیوز

انتهای پیام/

 

 

 

پاسخی بگذارید »

  • آخرین اخبار
  • جدید ترین نوع زورگیری بدون درگیری + فیلم
    یک همسرخوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
    “خواب مرگ”، بدترین نوع خواب/ روزه داران هنگام غروب آفتاب نخوابند
    مجری و مدیحه سرای صدا وسیما درگذشت
    تاثیر شگرف ماساژ نقاط فشار برای تسکین سردرد
    جاده چالوس جمعه یکطرفه می شود
    هجوم سرخابی‌ها به اینستاگرام الدحیل و السد!
    مهاجم استقلال خواهان روشن شدن وضعیتش
    تصمیم ستاره استقلال برای جدایی؟
    شاهکار بزرگ ارتش سوریه/قدم بعدی کجاست؟
    اولین حکم افشانی شهردار جدید تهران؛ قالیباف از حراست رفت
    شغل دور از انتظار یکی از داوران جام جهانی +عکس
    حدیث قابل تامل در دیدار رهبری با کارگزاران نظام +عکس
    خواص شگفت انگیز درمانی «باقالا» که لک‌های پوستی را از بین می‌برد
    دروغ‌های هفده‌گانه جاسوس آمریکایی که وزیر شد
    تماشایی‌ترین گل‌ها در تاریخ فوتبال که تکرار نمی‌شوند +فیلم
    با خوردن یک عدد تخم مرغ در بدن چه اتفاقی در بدنتان می‌افتد؟
    سر و کله بن‌سلمان پیدا شد؟
    برای مقابله با تحریم ها برای پسرم دامداری راه اندازی کردم/ کفش، فرش و پارچه ایرانی جزو بهترین محصولات تولیدی داخل هستند
    ۹ عضو بدنتان که زودتر پیر می‌شوند!
    کتابی که همه باید بخوانند
    تمامی حقوق متعلق به وبسایت خبری تحلیلی کمال مهر بوده و هرگونه کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز خواهد بود.
    Powerd By: Kordaki.Net