مدتهاست این خطها پاک شده است و رانندگانی که قصد گذشتن از کرج را دارند با سردرگمی میرانند و قصد منظم راندن را نیز ندارند.
اظهارات یک مسافر همیشگی
یکی از مسافران هر روزه این مسیر که روزانه ۲ بار در مسیر هشتگرد تا کرج تردد میکند، میگوید: این مسیر از آزادراه دستاندازهای بدی دارد که باعث سختی تردد و ورود آسیب به خودروها میشود.
«محمدامین شیرخانی» میافزاید: خطکشی خطوط لاین هشتگرد به کرج مدت زیادی است پاک شده است و این موضوع باعث انحراف خودروها از مسیر، لایی کشیدن آنها و وقوع تصادف میشود. وقتی خطکشی مشخص و واضح است، رانندهها بین خطوط میرانند اما وقتی خطوط دیده نمیشوند ناخودآگاه از مسیر درست خارج میشوند و بینظمی ایجاد میشود.
شیرخانی میگوید: در بسیاری مواقع چراغهای برق خاموش و این مسیر تاریک میشود و این مسئله با توجه به تردد زیاد در این محدوده خطرآفرین است.وی وجود سگهای ولگرد و حیواناتی را که در این مسیر کشته میشوند، از دیگر مشکلات دیگر عنوان کرد و افزود: یک بار در این مسیر با یک سگ تصادف کردم. عذاب وجدان برای کشته شدن یک موجود زنده و نیز وارد شدن خسارت به خودرو هر دو ناراحتکننده است.
این راننده جوان بیان میکند: در بخشهایی از مسیر گاردریل وجود دارد. در برخی نقاط هم نیوجرسی یا بلوکهای بتنی گذاشته شده است و اطراف آن خاک زیادی وجود دارد که گاهی برخی خودروها با سرعت از نزدیک آن رد میشوند و گردوخاک زیادی بلند میشود و روی دید دیگر رانندهها اثر میگذارد.
وی اضافه میکند: یکی از مشکلات عمده در این مسیر کار نکردن دوربینهای کنترل سرعت است. این دوربینها مانند دکور هستند ولی ایجاد خطر میکنند. رانندگانی که با مسیر آشنا هستند با سرعت بالا حرکت میکنند و به نزدیکی دوربین که میرسند یک باره سرعت را کم میکنند و این امر باعث ایجاد ترافیک آنی و حتی تصادف میشود.
وی در توضیح این مسئله میگوید: همیشه سعی میکنم با سرعت مطمئنه برانم اما گاهی پیش آمده که با سرعت ۱۶۰ کیلومتر راندهام اما دوربینهای بزرگراه این تخلفات را ثبت نکردهاند. و وقتی این مسئله را در جمعی مطرح کردم با تایید چند نفر از بستگان که شرایط مشابهی داشتند متوجه شدیم این دوربینها کار نمیکنند.
شیرخانی اضافه میکند: برخی ورودیها و خروجیهای این مسیر استاندارد نیستند و با توجه به اینکه خودروها با سرعت بالا یکدفعه وارد مسیر میشوند، بیشتر تصادفات در محدوده ورودی و خروجی بزرگراه اتفاق میافتد.
مشکلات اجرای عملیات ایمنسازی
مدیر راهداری اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان البرز با بیان اینکه ۶۲ کیلومتر آزادراه در استان داریم، میگوید: برای اجرای عملیات ایمنی و نگهداری راه با مشکلات زیادی مواجه هستیم.
صفری اضافه میکند: با توجه به وجود پیک ترافیکی در صبح و عصر این کار به سختی انجام میشود و باید محور در اختیار ما قرار بگیرد تا خطکشی هر لاین که حدود ۴ خط دارد انجام شود.
آمادگی پلیس برای همکاری در عملیات ایمنسازی
رئیس پلیس راه البرز با بیان اینکه عملیات ایمنسازی آزادراه بر عهده اداره راهداری است، میگوید: هر سال خطکشی روی آسفالت بزرگراهها انجام میشود. «سرهنگ رضا گودرزی» میافزاید: خطکشی خطوط دو روز بیشتر زمان نمیبرد و ما آمادگی داریم تا هر زمان که راهداری اعلام کند، برای این کار هماهنگ شویم.
سرهنگ «رضا گودرزی» با تایید کمبود روشنایی در این مسیر میگوید: اداره راهداری استان برای رفع این مشکل باید اقدام کند. وی اظهار میکند: بهترین زمان برای ایمنسازی و اصلاح و رفع معضلات راه فصلهای بهار و تابستان است.