تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

مسئولین هدف از راه اندازی کارخانه سیگار در البرز را بیان کنند/انتخاب مدیرکل ارشاد تهران برای سرپرستی البرز توهین به جامعه فرهنگی این استان است

  • کد خبر : 183846
  • 13 اسفند 1395 - 17:46
مسئولین هدف از راه اندازی کارخانه سیگار در البرز را بیان کنند/انتخاب مدیرکل ارشاد تهران برای سرپرستی البرز توهین به جامعه فرهنگی این استان است

امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه در خصوص اقدامات اقتصاد مقاومتی در استان البرز پیرامون راه اندازی کارخانه سیگار دراین استان از مسئولین و استاندار خواستار ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه شدند.

گروه استانی «کمال مهر»؛نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، گفت: اگر اهل تقواییم باید به تربیت دینی فرزندان خود توجه داشته باشیم که طبق آیه ۱۳۲ سوره مبارکه طه، خدا نیز پیامبر را به امر کردن خانواده به نماز فرمان داد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی بیان داشت: بر اساس آیات و روایات، یکی از راه‌های نگهداری خود و خانواده و فرزندانمان از آتش جهنم، نماز است و نماز جماعت و این با ارتباط با مسجد حاصل می‌شود. فرزندان را از کودکی عادت به مسجد بدهید.

وی افزود: اولیای مساجد باید توجه جدی به جذب قشر جوان و نوجوان به مسجد نموده و برای تربیت و رشد دینی آنان برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند.

خطیب جمعه شهر کرج در ادامه بحث آفات انقلاب اسلامی، به “منت گذاشتن مسلمین بر اسلام و انقلاب” اشاره‌کرده و خاطرنشان ساخت: اگر قرار است کسی بر کسی منت بگذارد، خداست که بر شما منت می‌گذارد که با آمدن توحید و اسلام، مردم از جهل و بی‌فرهنگی خارج شدند و از دشمنی‌های چند ده‌ساله و جنگ و خونریزی نجات پیدا کردند.

وی تصریح کرد: در دوران معاصر نیز تحمل زندان‌ها و جانبازی‌ها در میدان‌ها دفاع از اسلام، فرصتی برای حضور در میدان مجاهده فی سبیل الله است که باعث شد تا افراد بتوانند مدتی از عمر دنیوی خود را دستمایه‌ی کسب اجر و پاداش‌های عظیم اخروی قرار دهند و نباید کسی این اقدامات خود را منت بر گردن خدا و اسلام و انقلاب بداند.

آیت‌الله حسینی همدانی با گرامیداشت سالروز تأسیس کمیته امام به دستور امام خمینی (ره) در پانزدهم اسفندماه ۱۳۵۷، بیان داشت: وظیفه‌ای که برای این نهاد انقلابی تعریف شد، یاری‌دادن به محرومین و مستضعفان، امداد درماندگان و آسیب‏دیدگان و خودکفا کردن محرومان بود؛ که تاکنون گام‌های بلندی برداشتند و خدماتی رسانده‌اند و در استان ‌هم بنده از نزدیک مطلع هستم و به حمدالله بدون حاشیه و توجه الحمدالله منشأ آثار و برکاتی هستند.

وی ادامه داد: آنچه از آیات و روایات به دست می‌آید این است که تا می‌توانید به خلق خدا خدمت کنید که عبادتی بالاتر از آن نیست. امام به مستضعفان و محرومان عنایت ویژه داشت و این هم برگرفته از دستورات دینی بود و درجایی فرمودند: «خدا نیاورد آن روزی را که سیاست ما و سیاست مسؤولین کشور ما پشت‏کردن به دفاع از محرومین و روی آوردن به حمایت از سرمایه‏دارها گردد و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشتری برخوردار شوند. معاذ الله که این با سیره و روش انبیا و امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) و ائمه معصومین علیهم‏السلام سازگار نیست».

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: عده‌ای جایی جمع می‌شوند و بحث از حقوق‌های آن‌چنانی و مسائل مشابه می‌کنند؛ همین‌ها موقع انتخابات، برای رأی جمع‌کردن هم دائماً حرف از خط امام و ولایت مداری می‌زنند؛ آن وکیل و وزیری که قانونی در غیر این مسیر وضع می‌کنند و عمل می‌کنند بدانند که در خط امام و رهبری و در مسیر آرمان‌های امام قدم برنمی‌دارند.

وی افزود: چرا تبعیض طبقاتی را در جامعه دامن می‌زنید. دهن‌کجی به ارزش‌ها را تا کی می‌خواهید ادامه بدهید. امام ما این تذکر را به شما سال‌ها قبل، در دوران حیات شریفشان دادند: «به مجلس و دولت و دست‏اندرکاران توصیه می‏نمایم که قدر این ملت را بدانید و در خدمتگزاری به آنان خصوصاً مستضعفان و محرومان و ستمدیدگان که نور چشمان ما و اولیای نعم همه هستند و جمهوری اسلامی رهاورد آنان و با فداکاری‌های آنان تحقق پیدا کرد و بقای آن نیز مرهون خدمات آنان است، فروگذار نکنید و خود را از مردم و آنان را از خود بدانید.»

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: متأسفانه حضور جریان غرب‏گرای نفوذ کرده در دستگاه‌های و جاهای مختلف نظام که به چیزی جز منافع خود و سودجویی از جایگاه سیاسی ندارد باعث شده که فساد و اشرافی گری در بین برخی مسؤولین پیدا شود؛ که تنها نتیجه‌اش اختلاف طبقاتی و تبعیض است.

وی بیان داشت: فقر و فساد و تبعیض مثل سم مهلک برای نظام عمل می‌کند که اگر بی‌توجهی شود آثار مخرب فراوانی را به‌جای می-گذارد و امنیت روانی اجتماع را از بین می‌برد.

امام‌جمعه کرج با گرامیداشت روز درختکاری در ۱۵ اسفندماه، اظهار داشت: طبق حدیث نبوی، هر کس درختی بکارد و در نگهداری آن بکوشد تا میوه دهد، در برابر هرچه از آن میوه به دست آید، پاداشی نزد خدا خواهد داشت. این یعنی اگر درخت می‌کارید مثمر بکارید که چند برابر ارزش داشته باشد.

وی گفت: الآن بعض استان‌ها که دچار ریز گردها هستند را ببینید که چه گرفتاری دارند. اگر مسئولین زودتر توجه کنند مشکلات کمتر خواهد بود. در استان‌ هم این امکان هست که مشکلات این‌چنینی داشته باشیم که باید توجه شود. البته سال گذشته به شهردار محترم نکاتی عرض شد راجع به معادن و درخت‌کاری اطراف که بحمدالله قسمتی از آن انجام‌گرفته است.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: باید قاطعانه جلوی کسانی که به منابع طبیعی لطمه می‌زنند و سلامت مردم را برای منافع مادی خودشان به خطر می‌اندازند ایستاد و درعین‌حال کاشتن یک درخت به ازای هر ایرانی را توسعه داد.

وی تأکید کرد: عزیزانی هم که این‌همه کمپین راه می‌اندازند که هیچ‌کدام ارزشی ندارند، جمع شوند برای احیای فضای سبز اطراف خودشان فکری بکنند. ثواب هم می‌برید اگر نیت الهی داشته باشید. البته شهرداری هم باید خدماتش را در این زمینه آسان‌تر کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به پایان یافتن رزمایش قریب به یک‌ماهه‌ی ولایت ۹۵، گفت: هدف اصلی این رزمایش ارتقای توان دفاعی کشور بخصوص مرزهای آبی و برقرارى امنیت در گسترده دریاها و مقابله با تروریسم دریایى بود.

وی خاطرنشان ساخت: این رزمایش، گذشته از پیام دوستی که برای منطقه داشت و اینکه امنیت خلیج‌فارس بدون دخالت خارجی‌ها تأمین می‌شود، پیام دیگری به غرب و سران کشورهای استکباری و مداخله‌گر به‌خصوص آمریکا داشت؛ که اگر یک‌وقت نادانی کنید و تعرضی به عرصه‌های ایران داشته باشید مفتضحانه نابود خواهید شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به پایان یافتن سال اقدام و عمل در عرصه‌ی اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: یکی از اهدافی که دشمنان نظام اسلامی از وضع تحریم‌ها دنبال می‌کردند و می‌کنند این است که مردم را از نظام جدا کنند، مردم دچار مشکلات مختلف اقتصادی و مالی، بیکاری، رکود، باشند؛ به‌ظاهر هم می‌گویند تحریم را برمی‌داریم ولی آن‌ها نخواهند گذاشت که ما مشکل نداشته باشیم و یگانه راهکار مقابله با این حربه یعنی “اقتصاد مقاومتی” نیز توسط رهبر انقلاب معرفی گردید.

وی تصریح کرد: متأسفانه هنوز گزارش متقن و ملموسی از مسئولین عالی و منطقه‌ای نشنیده‌ایم؛ و گاهی چیزهایی می‌شنویم از معاملات کلان نفتی بگیرید تا مسائل کوچک‌تر که واقعاً نگران‌کننده است و حاکی از این است که اعتقادی به این راهبرد وجود ندارد. مثل‌اینکه مثلاً ما خودمان سیب‌زمینی خودمان را دور بریزیم و بعد از هندوستان وارد کنیم.

امام‌جمعه کرج افزود: همین‌ها از مسؤولین، از وزرا محترم، استاندار محترم و مسئولین اجرایی استان غیر از آن‌هایی که شائبه انتخاباتی دارد، می‌خواهم برای تنویر افکار عمومی و احترام به مردم که مطالبه دارند در سراسر استان، از تریبون نماز جمعه و حتی مسئولین محلی در مساجد محل، استفاده کنند، برای مردم گزارش دهند که در یک سال گذشته چه اتفاقی در زمینه اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: مثلاً اگر در منطقه ما سرمایه گزار خارجی کاری کرده نگویند مثلاً یک کارخانه‌ی سیگار افتتاح کردیم، بلکه بگویند چه مقدار فنّاوری و تکنولوژی‌اش را آورده‌اند، چه مقدار شغل ایجادشده، چه مقدار کارگاه راه‌اندازی شده چند نفر به کار برگشتند و امثال‌ذلک، آن‌هم با آمار واقعی قابل دفاع؛ ضمناً شب عید نزدیک است و خوب است که مردم اقدام عملی داشته باشند و توجه داشته باشند که کالای ایرانی بخرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر حوزه‌ی فرهنگ و لزوم اهمیت مردمی به این حوزه، بیان داشتند: باید روی فرزندانمان کارکنیم تا می‌توانید به این مهم بپردازید و کمک کنید تا بنیه‌های دینی و اعتقادی و اخلاقی جوانان ما تقویت بشود؛ مثلاً همین هفته گذشته ۳۰۰ نفر از این جوانان برای زیارت و پابوسی آستان مقدس رضوی عازم مشهد شدند، بنده خودم برای بدرقه‌شان رفتم؛ شور و حالشان وصف‌ناشدنی بود.

وی گفت: لازم است این امور با سرپرستی مربیان و افراد کار بلد بیشتر انجام شوند و کسانی هم که می‌خواهند کمک و خیرات فرهنگی انجام دهند، می‌توانند به این گروه‌ها و مجموعه‌های تأییدشده کمک کنند و هزینه در این زمینه قطعاً آثار و برکات خودش را خواهد داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان خطبه‌های نماز، با اشاره به تعیین سرپرست برای اداره کل ارشاد استان، اظهار داشتند: یکی از مسائلی که قبلاً بر آن تأکید می‌شد این بود که کلان‌شهر کرج زیر سایه تهران است و برای همین استان البرز تأسیس شد.

وی ادامه داد: مسئولان باید این باور را داشته باشند که اینجا استان است و ادارات آن باید مدیرکل داشته باشند و اگر سرپرست گذاشته می‌شود باید تنها سرپرست آن اداره بوده و در جای دیگری مشغولیت نداشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان این‌که من با شخص سرپرست معرفی‌شده کار ندارم، گفت: مدیرکل استان تهران با همه معضلات و فشارهای کاری خود تهران، برای سرپرستی البرز هم انتخاب‌شده است؛ این توهین به فرهنگیان و فرهیختگان استان البرز است.

وی افزود: البته معلوم شد فشارهایی از داخل استان وارد آمده تا کسی که وزیر به‌عنوان مدیرکل ارشاد استان معرفی کرده است، به استان نیاید؛ با این اقدامات معلوم است که کاری از پیش نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه فرهنگ نباید دچار سیاسی‌کاری شود، تصریح کرد: بنده در مورد اداره ارشاد و وضعیت فرهنگی شش ماه سخنی نگفتم تا خطری متوجه شخصی نشود و کسی به خاطر برخورد بنده عزل و نصب نشود، ولی تا کی باید این وضعیت ادامه پیدا کند؟!

وی با بیان اینکه باید به این جایگاه رسیدگی بیشتری شود، تأکید کرد: البته انتظار این بود که‌ قشر فرهنگی دراین‌باره ورود کرده و سخنی می‌گفتند که متأسفانه در عمل حرکتی دیده نشد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=183846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x