تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

محل وقوع تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا به چه سرنوشتی دچار شدند؟+ تصاویر

  • کد خبر : 203810
  • 19 مهر 1396 - 0:15

آمریکایی‌ها در چند سال اخیر شاهد تیراندازی‌های مرگبار متعددی در شهر‌های مختلف این کشور بوده‌اند که سرنوشت هر یک به شکلی متفاوت رقم خورد.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر» به نقل از رویترز؛ پس از حادثه تیراندازی در لاس وگاس که فرد مهاجم از طبقه ۳۲ یک هتل به روی مردم شروع به تیراندازی کرد، تصمیم‌گیری درمورد آینده اتاق شماره ۱۳۵ این هتل بسیار دشوار شده است.

«استفان پادوک»، ۶۴ ساله، هفته گذشته از پنجره شیشه‌ای این اتاق برای شلیک به سمت حاضران در یک جشنواره موسیقی استفاده کرد که ۵۸ کشته و بیش از ۵۰۰ مجروح بر جای گذاشت. با پایان یافتن کار تحقیقاتی پلیس، مسئولان هتل دستور به تعویض شیشه‌های اتاق و مرتب کردن آن دادند. اما هنوز مشخص نیست سرنوشت این اتاق چه می‌شود و آیا بار دیگر میزبان مهمانان هتل خواهد بود یا اینکه درب آن برای همیشه قفل می‌شود؟

چه بر سر اماکن قربانی تیراندازی در آمریکا آمد؟

اگر مدیران هتل تصمیم بگیرند این اتاق را همانند گذشته به مسافران اجاره دهند، چگونه با این موضوع کنار می‌آیند که در این اتاق مرگبارترین حمله مسلحانه تاریخ آمریکا اتفاق افتاده است؟ برخی پیش بینی کرده‌اند مسئولان هتل لاس وگاس نه تنها اتاق شماره ۱۳۵ در طبقه ۳۲ را برای همیشه پلمپ خواهند کرد؛ بلکه ممکن است برای اجتناب از بوجود آمدن حواشی دردسرساز بعدی، تمام اتاق‌های طبقه ۳۲ را نیز از فهرست اجاره خارج کنند.

چنین تصمیماتی پیش از این درمورد مدارس، کلیساها و دیگر اماکنی که در آن تیراندازی‌های مرگبار انجام شد، نیز اتخاذ شده است و برخی از آنها به طور کامل تعطیل شدند.

برخی اماکن مانند مرکز اجتماع سان برناردینیو در کالیفرنیا که یک زن و شوهر در دسامبر ۲۰۱۵ در آن به روی مردم آتش گشودند و ۱۴ نفر را به قتل رساندند، بار دیگر بازگشایی شدند. مقامات محلی معتقدند بازگشایی چنین اماکنی به مردم آن منطقه کمک می‌کند هرچه زودتر به زندگی عادی بازگشته و حوادث تلخ را فراموش کنند.

چه بر سر اماکن قربانی تیراندازی در آمریکا آمد؟

درمورد باشگاه شبانه اورلندو در ایالت فلوریدا که ژوئن ۲۰۱۶ یک مرد مسلح در آن به سمت شرکت‌کنندگان در یک گردهمایی همجنس‌گرایان تیراندازی کرد و ۴۹ نفر را کشت، مالک تصمیم گرفت این باشگاه را به محلی برای یادبود کشته‌شدگان تبدیل کند.

چه بر سر اماکن قربانی تیراندازی در آمریکا آمد؟

مدرسه سندی هوک که در سال ۲۰۱۰ مورد حمله یک فرد مسلح قرار گرفت و در آن ۲۰ کودک و ۶ بزرگسال کشته شدند، به طور کامل تخریب و چهار سال بعد در آن مدرسه جدیدی ساخته شد.

چه بر سر اماکن قربانی تیراندازی در آمریکا آمد؟

مسئولان هتل لاس وگاس هنوز تصمیم خود را برای سرنوشت اتاق شماره ۱۳۵ اعلام نکرده‌اند؛ اما بعید به نظر می‌رسد بار دیگر درب این اتاق به روی مسافران باز شود.

طی هفته گذشته چند مهمان در هتل لاس وگاس در مصاحبه با رسانه‌ها از اقامت در این اتاق سرباز زدند. برخی معتقدند به دلیل عمق فاجعه رخ داده در لاس وگاس، مسئولان باید یادبودی را نزدیک به ساختمان هتل احداث کنند و حتی به صورت دائم و یا موقت کمک‌های نقدی برای خانواده قربانیان جمع‌آوری شود.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند، هتل لاس وگاس نیز در شمار قربانیان حادثه تیراندازی اول اکتبر قرار دارد چراکه شاید دیگر به خاطر خاطره تلخ این تیراندازی، هیچگاه رونق گذشته را تجربه نکند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=203810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x