تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

محل دقیق ظهور حضرت مهدی(عج) کجاست؟

  • کد خبر : 212275
  • 27 اردیبهشت 1397 - 0:41
محل دقیق ظهور حضرت مهدی(عج) کجاست؟

زمان و مکان ظهور حضرت مهدی(عج) سوالی است که در ذهن هر عاشقی وجود دارد در رابطه با محل ظهور امام زمان (عج) و انتخاب یاران و فرماندهان لشکر حضرت مهدی(عج) روایاتی وجود دارد.

محل دقیق ظهور حضرت مهدی(عج) کجاست؟به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»؛ امام زین العابدین (ع) در روایتی می فرمایند: «اما من ابراهیم فخفاء الولاده و اعتزال الناس»؛ اما سنت ابراهیم(ع) در آن حضرت مخفی بودن ولادت و عزلت او از مردم است و از امام صادق (ع) روایت شده است:ابراهیم (ع) در یک روز به قدری رشد می کرد که دیگران در یک هفته رشد می کنند و در یک هفته به قدری رشد داشت که دیگران در یک ماه رشد می کنند و در یک ماه به قدری که دیگران در یک سال؛ قائم (عج) نیز چنین بود، چنان که در خبر حکیمه رضی الله عنها آمده است.

محل دقیق ظهور حضرت مهدی و انتخاب یاران امام زمان(عج)

طبق روایات متواتر از طریق شیعه و سنی، که قیام شکوهمند آن مصلح جهانی از سرزمین و از مسجدالحرام، کنار کعبه معظمه آغاز خواهد شد و تعداد ۳۱۳ نفر از اصحاب او که فرماندهان لشکری و کشوری آن حضرت هستند، در میان رکن و مقام با آن حضرت بیعت می کنند، آن گاه تعداد ۱۰ هزار نفر تکمیل می شود و وجود مقدس حضرت بقیه الله (عج) با سپاه ۱۰ هزار نفری از مکه حرکت می کنند و به اصلاح جهان می پردازند.


بیشتر بخوانید:  ویژگی های یاران امام زمان(عج) از نگاه امیرالمومنین(ع)


مفضّل از حضرت صادق (ع) می پرسد:ای آقای من! حضرت مهدی (عج) از کجا و چگونه ظهور می کند؟، حضرت فرمودند:«ای مفضل! او به تنهایی ظهور می کند و به تنهایی کنار کعبه می آید و به تنهایی شب را در آنجا می گذراند».

در روایت دیگری می فرماید:«چون مهدی به درآید، به مسجدالحرام رود، رو به کعبه و پشت به مقام ابراهیم بایستد. دو رکعت نماز گزارد، آنگاه فریاد برآورد:«ای مردمان! منم یادگار امام و یادگار نوح و یادگار ابراهیم و یادگار اسماعیل. منم یادگار موسی و عیسی و محمد… منم صاحب قرآن و زنده کننده سنت… .

منبع:برنا

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=212275

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x