تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

متعرضان به سفارت ایران در لندن دستگیر شدند

  • کد خبر : 209388
  • 19 اسفند 1396 - 1:54

سخنگوی وزارت خارچه به فارس گفت که متعرضان به سفارت ایران در لندن دقایقی پیش توسط پلیس انگلستان دستگیر شدند.

خبرگزاری فارس: متعرضان به سفارت ایران در لندن دستگیر شدند

گروه سیاسی «کمال مهر»بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمااعلام کرد که متعرضان به سفارت ایران در لندن دقایقی پیش توسط پلیس انگلستان دستگیر و با دخالت پلیس مسئله تمام شد.

قاسمی همچنین در اظهارنظری با اعلام ختم این غائله نمایشی خواستار محاکمه و مجازات آمران و عاملان این اقدام شد.

حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن در تازه‌ترین توئیت خود نیز با اشاره به دستگیری این چهار نفر نوشت: چهار متعرض توسط پلیس دستگیر و با ماشین به ایستگاه پلیس برده شدند. ولی هنوز از احتمال حضور افراد دیگری از این فرقه در اطراف سفارت اطمینان وجود ندارد.

به گزارش فارس، چهار هوادار یک فرقه تندروی مقیم انگلستان ساعاتی قبل به سفارت ایران در لندن تعرض کرده و با ورود به بالکن سفارت جمهوری اسلامی ایران به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران اهانت کردند.

بلافاصله پس از وصول این خبر سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به نیکلاس هاپتون سفیر انگلستان در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات‌های کشورمان در لندن، و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد.

بهرام قاسمی در این باره گفت که سفیر انگلستان در تهران نیز ضمن ابلاغ عذرخواهی رسمی دولت انگلستان گفت: پلیس ضدشورش انگلستان در محل حضور یافته و اوضاع را تحت کنترل دارد.

وی گفت تمامی اقدامات لازم برای محافظت از جان دیپلمات‌های ایران و جلوگیری از ورود مهاجمین به داخل سفارت به عمل آمده است.

*وظیفه دولت انگلستان در حفاظت و حراست از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌های ایرانی

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ضمن تایید خبر تعرض تعدادی عناصر تفرقه افکن و منحرف به سفارت ایران در لندن بیان کرد: در حال بررسی موضوع از طریق سفارت ایران در لندن و سفارت انگلستان در تهران هستیم.

وی با بیان اینکه با لندن در تماس هستیم، تصریح کرد: دولت انگلستان موظف است به طور جدی و قاطع وظایف خودش را در حفظ و حراست از اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران انجام دهد و متجاوزان به حریم دیپلماتیک را سریعا دستگیر و مورد پیگیرد قرار دهد.

قاسمی تأکید کرد که برخلاف اخبار منتشر شده سفارت ایران در لندن اشغال نشده و تنها عناصر تفرقه افکنان که تعداد اندکی بوده‌اند به بالکن سفارت وارد شده‌ و پرچم ایران را پایین کشیده و پرچم خود را برافراشته‌اند.

*بعیدی‌نژاد: همکاران همه در داخل سفارت در آرامش و امنیت هستند

به گزارش فارس، «حمید بعیدی‌نژاد»، سفیر ایران در انگلیس نیز با تأیید تعرض عده‌ای به سفارت ایران در لندن در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «دقایقی پیش تعداد اندکی از طرفداران فرقه شیرازی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تعرض کرده و با شکستن پرچم، در حال شعار علیه مقامات کشور، و لعن عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان هستند. به هنگام ورود، آنها با چماق و قمه دیده شدند. پلیس در محل حاضر است.»

وی در توئیتی دیگر با انتشار تصویری نوشت: معترضان فقط روی بالکن بیرونی ساختمان سفارت بوده و در محاصره پلیس هستند. همکاران همه در داخل سفارت در آرامش و امنیت هستند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=209388

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x