تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

ماجرای صحنه سانسور شده سریال «رهایم نکن» چیست؟

  • کد خبر : 213016
  • 13 خرداد 1397 - 4:41

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه درباره حذف صحنه مربوط به تجاوز در سریال رهایم نکن توضیحاتی را ارائه داد.

میزان خشونت صحنه سانسورشده سریال «رهایم نکن» بالا بود/ با توجه به واقعه تجاوز در مدرسه، صحنه را حذف کردیمبه گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»؛ مهدی روشن‌روان مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه، درباره حذف صحنه مربوط به تجاوز در سریال رهایم نکن گفت: در بازبینی مشخص شد که میزان خشونت این صحنه بالاست و با توجه به این‌که مخاطبان بسیاری لحظه افطار بیننده سریال هستند، بنابراین باید این میزان خشونت کم‌تر می‌شد، زیرا مخاطب آسیب می‌دید.

روشن‌روان افزود: از سوی دیگر با توجه به اتفاق اخیر مدرسه غرب تهران و تنش جامعه، بهتر بود این صحنه تعدیل شود. این ملاحظه فقط در ارتباط با سریال رهایم نکن نیست و شامل حال همه سریال‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: البته ما جلسه‌ای با آقای عسگرپور کارگردان خواهیم داشت تا میزان صحنه‌های ناراحت‌کننده کمتر شود. آنچه اهمیت دارد، مخاطب است و باید ما قبل از هر چیز به مخاطب فکر کنیم.


بیشتر بخوانید: از عسگرپور کارگردانی هم یاد گرفتم/ افتخار می‌کنم در تلویزیون کار کنم


این مدیر گروه در ادامه تصریح کرد: وقتی سریالی از یک شبکه پخش می‌شود، حق حرفه‌ای مسئولان است که درباره بخش‌های مختلف آن دخل و تصرف داشته باشد. این شامل حال همه سریال‌ها می‌شود.

روشن‌روان با اشاره به مشاوران و صاحب نظران شبکه گفت: ما برای ساخت هر سریالی مشورت‌هایی با حضور صاحب نظران داریم. ضمن این‌که با توجه به اتفاقاتی که اخیراً در سطح جامعه افتاده، وظیفه داریم با اشراف کامل و بنا به مصلحت مردم عمل کنیم. ما درباره علل و عوامل بزه‌ها و عواقب آن توضیح می‌دهیم، ولی به تصویرکشیدن خود ناهنجاری و بزه باید به حداقل ممکن برسد.

وی عنوان کرد: به تصویر کشیدن یک بزه با حداکثریت تصاویر درست نیست، بلکه ما به ریشه، ابعاد، پیامدها و راه‌های برون‌رفت باید بپردازیم. بر‌اساس نظرسنجی‌های انجام شده و تماس مخاطبان با روابط عمومی در این سریال صحنه‌های ناخوشایند و ناهنجار بیش از اندازه به تصویر کشیده شده و این هنگام افطار درست نیست. ضرورتی ندارد تا این میزان تلخی نشان داده شود. در هر صورت ما به دقت همه صحنه‌های این سریال را با حضور صاحب‌نظران بررسی کردیم و مصلحت در حذف این صحنه‌ها بود.

منبع: جام جم

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=213016

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x