تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

فرمایشی تغییر دادن نام معابر البرز خلاف است/نباید سربلندی کشور را حراج کرد/کم کاری مسئولین در تصویب تحریم های جدید علیه ایران اقتدار شکن است

  • کد خبر : 175326
  • 24 دی 1395 - 20:16
فرمایشی تغییر دادن نام معابر البرز خلاف است/نباید سربلندی کشور را حراج کرد/کم کاری مسئولین در تصویب تحریم های جدید علیه ایران اقتدار شکن است

پرداختن به زوایای فکری ایشان و نقشی که قبل و بعد از پیروزی انقلاب داشتند حائز اهمیت است.

به گزارش کمال مهر؛ امام جمعه کرج ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به رحلت شخصیت مبارز دوران ستم شاهی و مرد حاضر در عرصه های مختلف پر فراز و نشیب انقلاب  اسلامی آیت الله هاشمی و تسلیت به عموم مردم گفت: پرداختن به زوایای فکری ایشان و نقشی که قبل و بعد از پیروزی انقلاب داشتند حائز اهمیت است.

حجت الاسلام حسینی همدانی افزود: پیام رهبر معظم انقلاب مسیر درست را به ما درباره شخصیت آیت الله هاشمی کاملا ترسیم کرد و سخنان اخیری که درباره ایشان گفته می شود باید با این زاویه سنجید و بررسی کرد و البته این مهم را باید درباره هر شخصی رعایت کرد.
وی اظهار داشت: یاوری رهبر معظم انقلاب توسط آیت الله هاشمی مورد تقدیر بوده و مردم به پاس مجاهدت های ایشان با حضور خود تجلیل شایسته کردند و اجازه ندادند عده ای فرصت جولان در عرصه دشمنی را پیدا کنند و البته کتاب سرگذشت فلسطین که آن روزها توسط آیت الله هاشمی نوشته شد یکی از کتاب های ضد صهیونیستی است و ایشان خدماتی به نظام و اسلام داشت و اگر کسی آنها را نادیده بگیرد بی انصافی خواهد کرد.
حجت الاسلام حسینی همدانی با تاکید بر اینکه از محسنات نظام اسلامی این است که افراد بتوانند نظرات اجتهادی خود را بیان کنند اما در مقام عمل پیرو رهبری باشند تصریح کرد: سیاسیون نباید در زمین دشمن بازی کنند و بصیر باشند و ارتباط خود را با خدا و اهل بیت (ع) و آرمان های انقلاب و شهدا محکم کنند.
وی با تقدیر از خانواده آیت الله هاشمی در اجرای به نحو احسن بزرگداشت آن مرحوم گفت: خانواده ایشان اجازه ندادند فتنه گران این مراسم را وسیله فتنه دیگری قرار دهند و مدیریت آنها مانع از بروز این مهم شد.
حجت الاسلام حسینی همدانی افزود: بیانات رهبری با مردم قم دارای نکات مهمی بود که از جمله آن می توان به عناصر چهارگانه اقتدار نظام اسلامی شامل ایمان و معرفت دینی، قدرت علمی، اقتصاد مفاومتی و حزب عزت ملی اشاره کرد و باید مورد توجه دستگاه ها قرار گیرد چرا که وظیفه ساز و مسئولیت آفرین است و همه باید نسبت به تقویت این چهار عنصر اقدام کنند و نتیجه رعایت این اصول اقتدار کشور خواهد بود.
وی اظهار داشت: اگر مسئولین فرهنگی کشور در برنامه ریزی و اجرای مسائل فرهنگی به گونه ای عمل کنند که ایمان و معرفت دینی جوانان ما در راستای ساختن فیلم و فضای مجازی که امروز قتلگاه فرهنگی و فکری جوانان جامعه ماست مورد تزلزل قرار گیرد به اقتدار کشور ضربه خواهد زد.
حجت الاسلام حسینی همدانی تصیح کرد: رهبری در دیار با مردم قم تاکید داشتند که از اهداف انقلاب اسلامی رهایی از وابستگی و عقب ماندگی بوده و بی انگیزگی و نامیدی را به عنوان دشمن درونی قلمداد کردند و اختلافات و تنگ نظری را جز موارد معنوی دانستند که رعایت نکردن آنها موجب ضربه زدن به اقتدار و توسعه کشور خواهد شد.
وی گفت: ۲۷ دیماه با فشار مردم و مقاومت در برابر رژیم پهلوی شاه مجبور به فرار شد و زمینه پیروزی ۲۲ بهمن فراهم شد و هیجان و شادی مردم در آن روز در راستای فرو ریختن طاغوت فراموش شدنی نیست و همه موفقیت ها در آن مقطع تاریخی با وحدت کلمه و گوش به فرمان ولی بودن حاصل شد و امروز نیز تبعیت موجب پیروزی خواهد شد.
حجت الاسلام حسینی همدانی افزود: نظام اسلامی برای بدست آوردن استقلال و آزادی فرزندان زیادی را تقدیم کرد و این عزت و آبرو ارزان به دست نیامده و هنوز پدران و مادران شهدای انقلاب و جنگ و جانبازان دوران خون و حماسه بین ما هستند و لذا نباید سربلندی کشور را حراج کرد و به آمریکای بد عهد دل بست.
وی اظهار داشت: خیانت های آمریکا به ملت ایران قابل انکار نیست و برجام نمونه آشکار و روشن آن است و برخی این دشمنی ها را توجیه نکنند و تعلل و کم کاری که در ماجرای تصویب برجام مشاهده می شود باید مورد توجه قرار داد زیرا کسی که مسئولین رسمی کمیته پیگیری را بر عهده دارد در رابطه با تصویب تحریم های جدید علیه ایران ۴۰ روز موضع گیری نکرد درحالیکه باید بلافاصله جواب شیطنت دشمن را داد.
حجت الاسلام حسینی همدانی تصریح کرد: تعلل و کم کاری در ماجرای تصویب تحریم های جدید علیه ایران کاملا مشهود است و این گونه رفتارها اقتدار شکن است و از دست دادن یکی از شاخص های ۴ گانه اعلام شده توسط رهبر معظم انقلاب بوده و مردم ما به خاطر دشمنی های آشکار و پنهان آمریکا و اسرائیل هرگز نفرت شان نسبت به آنها کم نخواهد شد.
وی خطاب به مسئولین گفت: شما که از حمایت مردم برخوردار هستید لذا باید محکم در مسائلی چون برجام شجاعانه عمل کنید و راه اندازی موتور هسته ای برای کشتی ها و زیردریایی های بزرگی که ماه ها بدون سوخت در ماموریت حرکت می کنند شایسته بوده و باید تداوم داشته باشد.
حجت الاسلام حسینی همدانی اظهار داشت: ۲۹ دیماه روز هوای پاک بوده و در استان البرز هفته گذشته آلودگی هوا از مرز هشدار گذشت و در کشور اول بودیم که باید به آن توجه داشت و طرح زوج و فرد و … را توسعه داده شود و همچنین ۲۹ دیماه روز غزه نامگذاری شده و سالروز آزادسازی حلب از دست تروریست ها نشان داد جوامع تحت سلطه می توانند با اراده خود را از زیر ستم خارج کنند.
وی تصریح کرد: عمل به قانون در استان البرز باید نصب العین همه باشد و بر هم زدن آن و وسیله ای عمل کردن و بدون برنامه باعث هرج و مرج شده و آثار شوم اجتماعی دارد و شنیدم قصد دارند نام معبری را بدون مصوبه شورا فرمایشی تغییر دهند که این کار خلاف است حتی اگر با همه اعضای شورا هماهنگی خارج از برنامه شده باشد که بعدا مصوبه بگیرند خلاف بوده و تصمیاتی آنی و احساسی بدون فکر اقدام کردن به شهر ضرر خواهد زد.
خطیب جمعه کرج در خاتمه با تاکید بر اینکه هیچ جای دنیا درو برگردان را پل نخواهند کرد گفت: این مهم نشان می دهد تصمیمی گرفته شده که در مقام عمل نتوانسته اند به آن بپردازند و در نامگذاری ها باید دقت شده و اولویت اول هویت البرز حفظ و معرفی شود که از جمله آن یادآوری شهدا، علمای منطقه و شخصیت های فرهنگی و … بوده و در کنار آن چون البرز ایران کوچک است می شود از اسامی دیگر نیز استفاده کرد.
منبع: البرز۲۴

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=175326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x