تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
4

عملیاتی سازی توافق با مالک باغ سیب در اولویت دغدغه ها قرار گیرد

  • کد خبر : 56526
  • 09 مهر 1393 - 12:00
عملیاتی سازی توافق با مالک باغ سیب در اولویت دغدغه ها قرار گیرد

در حالی که سقف زمانی در نظر گرفته شده برای اجرای توافق شهرداری کرج و بنیاد مستضعفان درباره باغ سیب تنها تا پایان سال جاری اعتبار دارد، رئیس شورای شهر از مسئولان درخواست کرد این مهم را در اولویت دغدغه های خویش قرار دهند.

به گزارش«کمال مهر»؛ محمود دادگو صبح امروز در بازدید استاندار البرز و مدیران شهری از آخرین وضعیت باغ سیصد هکتاری سیب مهرشهر طی سخنانی بیان داشت: باغ سیب به عنوان یکی از منحصر به فردترین عرصه های فضای سبز کشور متعلق به شهر و شهروندان است و واقعا قرار دادن تملکش در سیطره یک شخص یا نهاد ظلم به منابع طبیعی، محیط زیست و فضای سبز شهری است.
وی افزود: شهرداری کرج در نظر دارد پس از نهایی شدن توافق با مالک باغ سیب، نسبت به احداث پارک موزه دفاع مقدس، پارک دانشجویی، پارک بانوان، فضاهای تفریحی و رفاهی در آن اقدام نماید و از این گستره سبز روح بخش به نفع شهر و شهروندان بهره برداری نماید، چرا که طبق تاکیدات قبلی مالکِ اصلی باغ سیب مردم هستند.

رئیس پارلمان شهری کرج خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سقف زمانی اجرای توافق مربوط به باغ سیب تا پایان سال جاری است، از استاندار البرز و دیگر مسئولان مربوطه انتظار داریم این مهم را در اولویت های کاری خویش قرار دهند و با حمایت تمام قد از مدیریت شهری، روند حفظ این ریه بزرگ تنفسی به نفع محیط زیست و فضای سبز را تسریع بخشند.

وی گفت: طبق توافق صورت گرفته، بخش اعظم باغ سیب حفظ می شود و تنها در بخش هایی که فاقد سبزینگی یا درخت است، ساخت و ساز محدودی صورت می گیرد؛ در هر روی بنیاد مستضعفان از نظر قانون مالک باغ سیب محسوب می شود و این نهاد نیز عواید حاصل از قرارداد را طبق وظیفه قانونی در مسیر حمایت از محرومین جامعه هزینه خواهد کرد.

دادگو در پایان با تاکید بر اینکه نیت طرفین از این توافق خیر و به نفع آحاد جامعه است، اظهار امیدواری کرد؛ در آینده ای نزدیک شاهد اجرایی کردن توافق مذکور باشیم.

 

انتهای پیام/

 

 

 

پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=56526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x