تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

عجیب‌ترین شغل‌های این روز‌های ایرانیان

  • کد خبر : 215859
  • 08 شهریور 1397 - 18:11
عجیب‌ترین شغل‌های این روز‌های ایرانیان

بعضی از این کار‌ها درآمد خوبی دارند و برخی دیگر فقط از سر ناچاری و برای کسب درآمد اندک از سوی افراد انتخاب می‌شوند، در برخی از این کار‌ها پول اصلی به جیب فرد دیگری می‌رود و در برخی دیگر که خلاقانه هستند تمام پول به جیب خود فرد می‌رود. در ادامه به معرفی تعدادی از این شغل‌ها و راه‌های کسب درآمد می‌پردازیم.

«کمال مهر»: بازار کار، اوضاع خوبـــی نـدارد و نمی‌تـوان به پیدا کردن یک کار خوب با درآمد کافی خیلی امیدوار بود؛ یا باید پارتی داشته باشی تا بتوانی در کار دولتی یا آزاد وارد شوی یا باید در یک حرفه آنقدر تخصص داشته باشی که از تو برای کار در بخش خاصی دعوت شود. استفاده از راهی که رهروان آن کم است، با وجود اینکه هیجان‌انگیز است، می‌تواند درآمدزایی خوبی هم داشته باشد.

عجیب‌ترین شغل‌های تاریخ

بی‌شک افراد خلاق، افراد موفقی هستند و می‌توانند به‌گونه‌ای فکر یا کار کنند که هیچ‌گاه به ذهن عموم نمی‌رسد. دلیل موفقیت آنها هم دقیقا در همین نکته است: «کاری که انجامش به ذهن هرکسی نمی‌رسد. کارهای عجیب و غریب قطعا می‌تواند درآمد خوبی داشته باشد، اما اغلب نیاز به خلاقیت، سعی و کوشش زیاد و تمایل به خطر کردن دارد.»

بعضی از این کارها درآمد خوبی دارند و برخی دیگر فقط از سر ناچاری و برای کسب درآمد اندک از سوی افراد انتخاب می‌شوند، در برخی از این کارها پول اصلی به جیب فرد دیگری می‌رود و در برخی دیگر که خلاقانه هستند تمام پول به جیب خود فرد می‌رود. در ادامه به معرفی تعدادی از این شغل‌ها و راه‌های کسب درآمد می‌پردازیم.

پیچیدن عمامه به زیباترین شکل

عجیب‌ترین شغل‌های تاریخ

در آگهی‌ای که این روزها در صفحات مجازی دست‌به‌دست می‌شود، نوشته شده است: «با عرض سلام خدمت روحانیت معزز، پیچیدن عمامه متنوع در طرح‌های مختلف (متناسب با سلیقه شما) پذیرفته می‌شود.» با شماره‌ای که ذیل این آگهی درج شده بود، تماس گرفتیم. مبلغ بستن عمامه از ۴۵ تومان شروع می‌شود و نسبت به مدلی که انتخاب کنید قیمت این کار تا ۸۰ تومان هم اضافه می‌شود. البته خود بحث عمامه (نوع جنس، متراژ و… ) هم بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد. افرادی که تبحری در بستن عمامه دارند این روزها با درج آگهی در صفحات مجازی اقدام به کسب درآمد می‌کنند. ایده عمامه پیچیدن آن هم به مدل‌های مختلف به ذهن افراد معدودی می‌رسد و فردی که مهارت خاصی در پیچیدن عمامه داشته باشد می‌تواند از این راه درآمدی داشته باشد.


دادزن‌ها

عجیب‌ترین شغل‌های تاریخ

دادزن‌ها را همه‌جا دیده‌اید، از خیابان انقلاب گرفته تا مقابل سینما‌ها و حتی اگر مشهد رفته باشید در کنار عکاسی‌های اطراف حرم. داد‌زن‌ها داد می‌زنند و از صدای بلند خود نه برای آواز بلکه برای جذب و جلب مشتری برای یک دکان و حجره استفاده می‌کنند. دادزن‌ها در مشهد بین ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومان در روز پول می‌گیرند. برخی از آنها یک حقوق ثابت می‌گیرند و مابقی به صورت درصدی هستند و هر چه مشتری بیشتری بیاید پول بیشتری کاسب هستند. در قدیم‌ دادزن‌ها مردم را برای دیدن فیلم هم دعوت می‌کردند. میوه و تره‌بار‌فروش‌ها هم دادزن استخدام می‌کردند. می‌توان گفت دادزن‌ها نسبت به سایر مشاغل این چنینی درآمد بهتری دارند و در برخی مواقع حتی حقوق ثابت هم می‌گیرند.


شهادت دادن در دادگاه‌ها

عجیب‌ترین شغل‌های تاریخ

اگر به دادگاه سری زده باشید، به‌ویژه دادگاه‌های خانواده می‌بینید افرادی هستند که جلوی دادگاه‌ها ایستاده‌اند و زیر لب می‌گویند: «شاهد، شاهد طلاق، داور طلاق، شاهد اعسار، شهادت می‌دهم و…» به درست و غلط بودن این شغل و اینکه درآمد این شغل حلال است یا خیر، کاری نداریم.

نبود قانون جدی برای شهادت دروغ و تحقیق نکردن قضات در سوابق و اسامی شاهدان باعث شده است افرادی این کار را برای درآمدزایی انتخاب کنند.

قیمت هر شهادت در دادگاه چیزی حدود ۵۰ تا ۷۰ تومان است.


آدرس پارکینگ بده، پول بگیر

عجیب‌ترین شغل‌های تاریخ

پارک در محل‌هایی مثل جلوی شیرهای آتش‌نشانی ممنوع است، برخی افراد که عجله دارند خواسته یا ناخواسته در این محل‌ها پارک می‌کنند، افرادی هستند که در این محل‌ها به اصطلاح کمین می‌کنند و زمانی‌که راننده می‌رود با جرثقیل تماس می‌گیرند تا ماشین از آن محل به پارکینگ انتقال داده شود راننده که به محل پارک ماشین برمی‌گردد و متوجه می‌شود ماشینش نیست، جلو می‌آیند و می‌گویند: «ماشین را جرثقیل برد، بیا با موتور به محل پارکینگ ببرمت» و هزینه‌ای بین ۳۰ تا ۵۰ تومان برای این کار از راننده می‌گیرند.


دستت را جلوی پلاک بگیر!

عجیب‌ترین شغل‌های تاریخ

طرح ترافیک زوج و فرد، دست و پای راننده‌ها را بسته و مانع از تردد همه‌روزه ماشین‌ها در برخی خیابان‌ها شده است.
راننده‌ها برای فرار از دوربین‌ها و ثبت برگه جریمه به روش‌های مختلفی از جمله پاشیدن برف شادی یا چسباندن برگه روی پلاک و… متوسل می‌شدند.
از دیگر راهکارهای فرار از ثبت تخلف و ورود به مناطق دارای طرح ترافیک و طرح زوج و فرد این است که به فردی بابت اینکه دستش را جلوی پلاک ماشین شما بگیرد مبلغی بدهی تا دوربین کنترل ترافیک نتواند پلاک شما را ثبت کند.
افرادی هستند که در ۱۰۰ متری دوربین‌ها می‌ایستند و چیزی حدود ۲۰ تا ۵۰ تومان را برای این کار درخواست می‌کنند.


چند می‌گیری، گریه کنی؟

عجیب‌ترین شغل‌های تاریخ

شغل واقعی این افراد تدارک دیدن و مهیا کردن افراد برای حضور در همایش‌ها، مراسم ختم و عروسی و… است. به‌نحوی که بنا به خواست کارفرما، او می‌تواند سالن یک همایش را با ظرفیتی بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر پرکند و برای افرادی که در این مراسم حضور دارند سرویس ایاب و ذهاب، یک وعده غذا و حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان برای هر نفر مطالبه می‌کند که قبل از ورود به سالن این مبلغ باید به افراد پرداخت شود. حق‌الزحمه خودش هم برای هر مراسم چیزی حدود سه تا پنج میلیون تومان است. برخی افراد حاضر هستند برای روزی ۲۰ تا ۳۰ تومان در مجالس شرکت کنند، برقصند یا گریه کنند ولی مطمئن باشند که سرماه حداقل حقوقی دارند.


فروش نوبت در صف تعویض پلاک

عجیب‌ترین شغل‌های تاریخ

صف تعویض پلاک خودرو، یکی از طولانی‌ترین و خسته‌کننده‌ترین صف‌هایی است که مجبورید یک روز کاری را برای تعویض پلاک اختصاص دهید، افرادی از این فرصت سوءاستفاده کرده و صبح زود می‌روند نوبت می‌گیرند و بعد که صف طولانی شد به افرادی که عجله دارند، جایشان را می‌فروشند، هزینه فروش نوبت هم بستگی به مدل ماشین دارد، به‌عنوان مثال در بازدیدی که ما از این خرید و فروش نوبت داشتیم قیمت برای پژو ۲۰۶، ۸۰ تومان و برای یک هیوندا ۱۶۰ تومان بود، آقایی می‌گفت هفته پیش یک BMW که خیلی هم عجله داشت نوبتی را به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان از فلان آقا خرید.


اجاره پکیج و ژنراتور

عجیب‌ترین شغل‌های تاریخ

اگر ساخت‌وساز کرده باشید می‌دانید که تا برخی المان‌های مهندسی را در ساختمان خود فراهم نکنید، به شما اتمام بنا نمی‌دهند، به تازگی برخی موارد مانند داشتن پکیج و ژنراتور برای صدور اتمام بنای یک ساختمان الزامی شده است، اما برخی کارفرماها تمایلی به اینکه این وسایل را برای خانه تهیه کنند ندارند، در اینجا برخی مغازه‌دارها پکیج و ژنراتور کرایه می‌دهند تا کارفرما آن را در ساختمان نصب کند و اتمام بنا بگیرد و بعد اتمام کار برگرداند. تعداد افرادی که این کار را انجام می‌دهند زیاد نیست ولی می‌توانند مشکل این کارفرمایان متخلف را حل کنند و از وسیله‌ای که در مغازه دارند بهترین استفاده را ببرند، چندبار یک وسیله را اجاره دهند و در آخر آن را به یک مشتری بفروشند.


پارکبان‌های تقلبی

عجیب‌ترین شغل‌های تاریخ

افرادی در برخی پارکینگ‌ها یا جاهایی که امکان پارک کردن خودرو دارند، به‌عنوان پارکبان لباس فرم پوشیده‌اند و برای شما قبض صادر می‌کنند، این قبض برای عدم جریمه شما یا حق پارکینگی است که از آن استفاده کردید، اما در برخی مواقع افراد از شغل پارکبانی سوءاستفاده می‌کنند، نام‌شان را پارکبان می‌گذارند اما هیچ وابستگی‌ای به شهرداری ندارند. برای خودشان کاسبی راه انداخته‌اند، بی‌هیچ لباس فرم و قبضی. پول زور می‌گیرند و گویا حتی قانون حریف آنها نمی‌شود؛ چراکه نمی‌توان جرمی برای آنها نوشت تنها از این خیابان به خیابان دیگر می‌روند. از ماشین که پیاده شوی مبلغی را از شما درخواست می‌کنند و زمانی‌که به سمت ماشین برمی‌گردی، می‌بینی جریمه شدی و هیچ برگه پارکبانی روی شیشه ماشینت نیست! البته گاهی پارکبان‌ها جاهای خوب را به قیمت‌ نسبتا بالایی می‌فروشند.


قلیان موتوری

عجیب‌ترین شغل‌های تاریخ

این روزها در هر پارک، سفره‌خانه یا رستوران سنتی که مسیرتان بیفتد شاهد عرضه قلیان به طالبان آن خواهید بود. گذشته از اینکه استعمال قلیان چه مضراتی دارد، باید به این نکته اشاره کرد که درکنار استعمال این وسیله، شغل‌هایی هم به فراخور آن ایجاد می‌شود. قلیان چاق‌کن شغلی است که این روزها حتی اگر درکنار ساحل هم قدم بزنید برای خودش کاسبی دارد. این افراد قلیان را آماده استفاده کرده و تحویل مشتری می‌دهند. آنچه در اینجا به‌عنوان شغل عجیب از آن نام‌برده می‌شود، سرویس تحویل آن مقابل در منزل است. یعنی هستند افرادی که قلیان را آماده استعمال کرده و برای فرد متقاضی ارسال می‌کنند. بنابراین اگر کسی هوس کند قلیانی استعمال کند باید با این افراد تماس بگیرد، هزینه این قلیان‌ها بین ۶۰ تا ۸۰ تومان است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=215859

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x