تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

ظهور هوش مصنوعی در اسکوتر برقی +عکس

  • کد خبر : 211940
  • 22 اردیبهشت 1397 - 1:07
ظهور هوش مصنوعی در اسکوتر برقی +عکس

استارتاپ هندی ۲۲ موتورز (۲۲Motors) از موتورسیکلت برقی مجهز به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی اش رونمایی کرد.

ظهور هوش مصنوعی در اسکوتر برقی+ عکسبه گزارش «کمال مهر»؛ تمایل به استفاده از موتورسیکلت‌های برقی کوچک نظیر اسکوتر در بسیاری از بازار‌های نوظهور جهان باعث شده است استارتاپ‌های خلاق در چین و هند به سمت طراحی و تولید این‌گونه موتورسیکلت‌ها جذب شوند. آخرین شرکتی که شانس خود را برای موفقیت در این بازار امتحان کرده است شرکت ۲۲موتورز هند است.

سطح بیرونی اسکوتر برقی فلو بسیار شیبه به تمام اسکوترهای برقی است اما در زیر بدنه فایبرگلاس تکنولوژی بسیار چشمگیری وجود دارد. ۲۲موتورز یک اپلیکیشن کاربردی همراه اسکوتر برقی فلو ارائه کرده است که از فناوری هوش‌‎مصنوعی و یادگیری ماشینی بهره می‌برد. ۲۲موتورز این فناوری را Learning contact نامیده است و آن را فراتر از بلوتوث و تجهیزات ناوبری(GPS) که در انواع موتورسیکلت‌ها وجود دارد، می‌داند.

ظهور هوش مصنوعی در اسکوتر برقی+ عکس
علاوه بر GPS معمولی، هشدارهایی برای پیام‌های متنی، تماس‌ها و قابلیت‌های جغرافیایی، هشدارهای سرقت و بروزرسانی وضعیت ترافیک و جاده‌ها، نرم‌افزار اسکوتر برقی فلو همچنین داده‌ها و ورودی‌های کاربر را ثبت می‌کند و رفتار معمولی مالک را یاد می‌گیرد. پس از اتمام مراحل یادگیری ماشینی برای ثبت شیوه رانندگی مالک، در صورتی که تغییر غیر معمول در رفتار یا نحوه رانندگی ایجاد شود؛ قادر به تشخیص و هشدار دادن به مالک خود است.

این کمپانی در طراحی این موتورسیکلت برقی از تجارب مهندسی استفاده کرده است که از نوعی سیستم مدیریت و کتنرل ناوگان بهره می‌برد.در ضمن به دلیل ثبت تمام اطلاعات که به طور مستقیم به فضای ابری ارسال می‌شود، مسئولان می‌توانند از راه دور نیز اطلاعات را مشاهده کنند.

ظهور هوش مصنوعی در اسکوتر برقی+ عکس
شرکت ۲۲موتورز برای تامین انرژی الکتریکی اسکوتر برقی فلو باتری لیتیومی متصل به فضای ابری را طراحی کرده است.قدرت سیستم محرکه  از طریق موتور الکتریکی ۲٫۱ کیلووات بوش(bosch) مجهز به سیستم ترمز احیاکننده تامین می‌شود. اسکوتر برقی فلو با وزن ۸۶ کیلوگرم می‌تواند به حداکثر سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

ظهور هوش مصنوعی در اسکوتر برقی+ عکس
باتری اسکوتر برقی فلو را از طریق شارژر معمولی در زمانی حدود ۵ ساعت می‌توان شارژ کرد هرچند که به کمک شارژر سریع این کار ۴ برابر سریع‌تر انجام می‌شود. شعاع حرکتی اسکوتر برقی فلو به کمک باتری کاملا شارژ، به ۸۰ کیلومتر می‌رسد. البته در زمان‌هایی که راننده قصد انجام سفرهای کوتاه‌مدت دارد، اسکوتر برقی فلو می‌تواند به مدت ۱۰ دقیقه شارژ شود که در این صورت مسافتی حدود ۱۶ کیلومتر را می‌توان با آن طی کرد.

دیگر ویژگی‌های برجسته این موتورسیکلت برقی فضای ذخیره‌سازی بزرگ و کافی زیر زین برای قرار دادن کلاه ایمنی، دنده عقب برای پارک آسان، پورت USB، ترمز دیسکی جلو و عقب، کنترل کروز و سیستم روشنایی LED کامل است.

ظهور هوش مصنوعی در اسکوتر برقی+ عکس
۲۲موتورز قیمت پایه این اسکوتر برقی را ۱،۱۲۵ دلار اعلام کرده است.

انتها پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=211940

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x