تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

شیطنت آذربایجان علیه ایران در بازیهای همبستگی اسلامی +عکس

  • کد خبر : 190831
  • 28 اردیبهشت 1396 - 17:56
شیطنت آذربایجان علیه ایران در بازیهای همبستگی اسلامی +عکس

آذربایجان از این میزبانی فرصت‌طلبی‌های بین‌المللی عجیبی داشته و تاکنون به اهداف خود به خوبی رسیده است. برگزاری غرفه‌های فرهنگی قطر، امارات، عربستان یا عمان در حاشیه این مراسم چه معنایی می‌تواند داشته

«کمال مهر»- رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی به میزبانی آذربایجان در جریان است و کاروان ورزشی کشورهای اسلامی در رشته‌های مختلف قوی‌تر و کامل‌تر نسبت به دوره‌های گذشته حضور پیدا کردند.

بر روی کاغذ اتفاق مبارکی برای ورزش‌ کشورهای اسلامی در حال رخ دادن است. به عنوان مثال بسیاری از قهرمانان ورزشی کشورهای اسلامی از جمله ایران این رقابت‌ها را میدان بسیار مناسبی برای آمادگی جهت حضور بهتر در رقابت‌های آسیایی و حتی المپیک توصیف می‌کنند.

در حاشیه این رقابت‌ها نیز اتفاقات مثبت و امیدوارکننده‌ای رخ می‌دهد. نمایشگاه‌های بین‌المللی محصولات ورزشی و غیرورزشی با محوریت پیشرفت کشورهای اسلامی برگزار می‌شود و حتی در عرصه‌هایی کاملا نامرتبط با ورزش مثل مذاکرات امور خارجه، جلسات و هم اندیشی‌های هدفمند و خوبی بین کشورهای مختلف برگزار می‌شود

در این میان بدیهی است که همه کشورها توان استفاده از این پتانسیل ارزشمند را نداشته و کشوری که حرفه‌ای عمل کند می‌تواند از این میدان بین‌المللی بهره‌برداری داشته باشد. فارغ از این اتفاقات مثبت و سودمند و با توجه به ویژگی کشور میزبان و سابقه منفی آن در شیطنت‌های سیاسی و فرهنگی همچنان شاهد برخی اقدامات تحریک‌آمیز و غیراخلاقی از سوی مقامات برگزار کننده این رقابت‌ها هستیم

این افراد البته بدون هماهنگی با مقامات حکومتی آذربایجان دست به چنین تحرکات تحریک آمیز نمی‌زنند اما بعید است با توجه به سابقه این مقامات انتظار عذرخواهی یا پیگیری موضوعاتی از این دست داشته باشیم

مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها البته بسیار زیبا و جذاب بود و تم اسلامی (مذهبی) آن به دل سایر شرکت کننده‌ها از جمله ایرانی‌ها نشست اما شاید نبودند افراد تیزبینی که در همان مراسم افتتاحیه برخی شیطنت‌های زیرپوستی و به ظاهر کم اهمیت را رصد کنند.

یکی از پیام‌های مهم این مراسم افتتاحیه حضور درخشان و غیرقابل انکار کشور آذربایجان در مسیر پیشرفت اسلام بود و البته این سؤال پیش می‌آید که کشوری با سابقه‌ای کمتر از یک قرن در حالی که قرارداد مشروط جدایی از خاک ایران چند سالی است به تاریخ انقضای خود رسیده چه لطف بزرگی در مسیر پیشرفت اسلام داشته است. البته که تاریخ همواره نشانگر و تایید کننده رشادت‌های آذربایجانی‌های مسلمان در نبرد با کفار و دشمنان کوچک و بزرگ اسلام بوده و هست اما تاکید نویسنده بر تلاش کشوری به نام آذربایجان برای القای این موضوع جعلی است که تنها این کشور چنین ویژگی‌هایی در منطقه داشته و سایرین از آن بی بهره بوده‌اند.

مقامات برگزارکننده چنان از نماد آتش و اساطیر و افسانه‌های این سرزمین سخن می‌گویند که گویا در حداقل ۱۴ قرن گذشته این اسطوره‌ها در خلا زندگی کرده و نه از اسلام وام گرفته‌اند و نه از ایران باستان. شیطنت اخیر مقامات برگزارکننده این مراسم در وب سایت رسمی این رقابت‌ها نیز قابل تأمل بود که البته در روزهای شلوغ سیاسی امروز کشورمان توقع پیگیری این مسائل شاید چندان منطقی به نظر نرسد.

مقابل پرچم و نام هر کشور در وب سایت رسمی این رقابت‌ها به زبان رسمی کشورها نیز اشاره شده است و به عنوان مثال زبان رسمی ترکیه به عنوان یک کشور اسلامی زبان ترکی محسوب شده و البته زبان رسمی بسیاری از کشورهای دیگر زبان عربی است اما مقابل نام جمهوری اسلامی ایران در بخش زبان رسمی به زبان پارسی تا میزان ۵۱ درصد اشاره شده و پس از آن گویش‌ها و زبان های دیگر اقوام متمدن و بزرگ ایران زمین رویت می‌شود.

این یک شیطنت واضح است چرا که طبق قوانین بین المللی زبان رسمی هر کشور کاملا مشخص است و نیازی به بررسی و تحقیق ندارد.

صرف نظر از نوشته نشدن زبان رسمی ایران به عنوان زبان پارسی نکته درجه دوم این شیطنت ذکر زبانی به نام زبان ترکی است. نویسنده اصراری به اسناد تاریخی و ذکر دلایلی از جنس تاریخ سیاسی و تاریخ ادبی ایران باستان ندارد اما در حالی که زبان رسمی کشور آذربایجان، آذری است، در بخش زبان‌ رسمی جمهوری اسلامی ایران و در دل شیطنت مذکور به زبانی به نام ترکی اشاره شده است نه آذری، بماند آنکه متاسفانه بسیاری از آذری زبانان غیور و گرامی ایران به چنین اشتباهی ناخواسته تن داده‌اند و حتی آنها نیز زبان خود را ترکی محسوب می‌کنند و زبان باستانی ارزشمند و غنی آذری را تقریبا نابود شده می‌دانند.

آذربایجان از این میزبانی فرصت‌طلبی‌های بین‌المللی عجیبی داشته و تاکنون به اهداف خود به خوبی رسیده است. برگزاری غرفه‌های فرهنگی قطر، امارات، عربستان یا عمان در حاشیه این مراسم چه معنایی می‌تواند داشته باشد و علی‌اف به چه منظوری با هزینه‌های نجومی تن به چنین خوش خدمتی‌هایی داده است؟

پس از اصلاح در وب سایت رسمی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی

شاید به کنایه باید گفت پس از سرقت تار ایرانی، نوروز ایرانی، چوگان ایرانی و چهارشنبه سوری ایرانی اکنون به دنبال ثبت جهانی اسلام به نام خود باشند.

بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی ۲۰۱۷ چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به میزبانی شهر باکو، جمهوری آذربایجان است. در اکتبر ۲۰۱۲ کمیته ملی المپیک آذربایجان برای برگزاری مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۷ در آن کشور اعلام آمادگی کرد و توانست در جلسه فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۳ که در جده عربستان برگزار می‌شد این میزبانی را کسب کند. همه ۵۶ عضو فدراسیون همبستگی ورزشی کشورهای اسلامی در این مسابقات حضور دارند. به جز کشور کویت که به علت تعلیق بودن کمیته المپیک آن کشور٬ ورزشکاران آن به صورت مستقل و تحت پرچم فدراسیون همبستگی ورزشی کشورهای اسلامی در این مسابقات حضور دارند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=190831

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x