تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

شیر سنتی، همان شیرهای برگشتی کارخانه است/تولید محصولات ارگانیک، شایعه ای بیش نیست

  • کد خبر : 211376
  • 05 اردیبهشت 1397 - 1:43

محبی گفت: شیرهای سنتی همان شیرهای برگشتی کارخانه ها هستند که توسط دلالان بین سنتی فروش‌ها توزیع می‌شود.

شیر سنتی، همان شیرهای برگشتی کارخانه است/شهروندان از خرید لبنیات سنتی و بدون شناسنامه خودداری کنندبه گزارش گروه اقتصادی «کمال مهر»، پیام محبی، رئیس هیئت مدیره جامعه دامپزشکان ایران در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی دامپزشکی برگزار شد، با انتقاد از رشد قارچ گونه لبنیات سنتی، اظهار کرد: کارخانه های بزرگ لبنی با در نظر گرفتن بار میکروبی کمتر و چربی بیشتر از دامداران اقدام به خرید تضمینی شیر از دامدار می‌کنند؛ درحالیکه شیرهای سنتی همان شیرهای برگشتی کارخانه ها هستند که توسط دلالان به سنتی فروش ها توزیع می شود.
به گفته وی؛ درک نکردن ارزش برند محصولات لبنی یکی از معضلات بزرگ کشور به شمار می رود، چرا که کارخانه های بزرگ لبنی به هیچ عنوان از شیرهای با کیفیت پایین، دارای وایتکس و مواد افزودنی استفاده نمی کنند.
محبی در توصیه ای به خانوارها گفت: از خانوارها تقاضا داریم همانگونه که افراد غریبه را به منزل خود راه نمی دهند، از خرید لبنیات سنتی و بدون شناسنامه خودداری کنند .
وی با اشاره به اینکه جلوگیری از فعالیت لبنیات فروش‌های سنتی، نیازمند عزم ملی است، بیان کرد: تکلیف سنتی فروش ها هر چه سریع تر باید توسط صنف و سازمان دامپزشکی مشخص شود.
محبی در ادامه گفت: امیدوارم روزی برسد که مصرف شیر بین افراد به یک عادت تبدیل شود، چراکه افزایش مصرف لبنیات، همواره با کاهش خطر پوکی استخوان همراه بوده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی بر استفاده نکردن مرغ غیر بسته بندی تاکید دارد، بیان کرد: با وجود بحث آنفلوانزا و انتشار آلودگی، از افراد تقاضا داریم که از مصرف مرغ غیر بسته بندی خودداری کنند.
به گفته وی؛ مرغ فروشی ها به هیچ عنوان حق خرد کردن مرغ را ندارند، چراکه آشغال مرغ های قصابی ها، تبدیل به خمیر مرغ ناسالم می‌شود.
محبی ادامه داد: با وجود آنکه سازمان دامپزشکی سالهاست می‌گوید مرغ فروشی ها بدون مجوز حق خرد کردن مرغ را ندارند و خانوارها برای رفاه خود از خرد کردن مرغ در قصابی ها اجتناب کنند، اما افراد توجهی به این موضوع ندارند.

 شرایط تولید محصولات ارگانیک در کشور وجود ندارد

رئیس جامعه دامپزشکان با اشاره به اینکه لبنیات سنتی ارگانیک کذب است، افزود: با توجه به آنکه شرایط تولید ارگانیک در کشور وجود ندارد؛ بنابراین تولید محصولات ارگانیک شایعه ای بیش نیست، چراکه هم اکنون دغدغه تولید محصولات سالم داریم.

به گفته وی؛ تولید محصولات سالم تا ارگانیک کیلومترها فاصله دارد،گفت: با وجود آنکه سالها اثرات مصرف سم بر زمین باقی ماند پس چیزی به اسم تولید لبنیات ارگانیک وجود ندارد، چرا که برای تولید لبنیات ارگانیک علوفه تولیدی نیز باید ارگانیک باشد.

وی از واردات‌ یونجه اسپانیایی خبر داد و گفت: هم اکنون در دامداری‌های بزرگ، یونجه اسپانیایی مصرف می شود که این امر بیانگر واردات آب مجازی است.

محبی ادامه داد: از سیستم های دولتی تقاضا داریم که برای تحقق شعار امسال تنها اقدام به تولیداتی کنند که برای کشور صرفه اقتصادی دارد و از تولید و صادرات هندوانه که به معنای آب مجازی است، خودداری کنند.

وی دلیل پیشرفت صنعت طیور نسبت به دامپروری را کاهش مصرف آب اعلام کرد.

محبی در خاتمه از برگزاری اولین نمایشگاه ایران وِت از ۱ تا ۳ مرداد ماه در مصلی خبر داد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=211376

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x