تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

شکست «دیپلماسی التماسی» وزیر جوان در برخورد با تلگرام/ مدیر یک شبکه اجتماعی یک کشور را به بازی گرفته است؟ +عکس

  • کد خبر : 207919
  • 12 دی 1396 - 21:40
شکست «دیپلماسی التماسی» وزیر جوان در برخورد با تلگرام/ مدیر یک شبکه اجتماعی یک کشور را به بازی گرفته است؟ +عکس

در پی ورود یک کانال تلگرامی به فاز آشوب‌ و تشویق به اغتشاش در داخل کشور، وزیر ارتباطات بالاخره به این نتیجه رسید که حرکتی انجام دهد؛ حرکتی که شوربختانه منجر به تحقیر ملی شد.

گروه  سیاسی «کمال مهر» چند روزی است که آشوب و اغتشاش، آرامش و امنیت مردم چند شهر را سلب کرده است و دراین‌بین، شبکه اجتماعی تلگرام و بویژه چند کانال ضدانقلاب (از جمله کانال آمدنیوز)، مصداق دمیدن بر آتش فتنه شد.

آمدنیوز در یک هفته اخیر عملاً وارد فاز سازماندهی اغتشاش و ایجاد جنگ شهری در کشور شده است؛ این کانال با آموزش نحوه مقابله با نیروهای انتظامی، اعلام محل‌های تجمع آشوبگران، شعارهایی که باید سر داده شود، زمان بندی آشوب و در نهایت پوشش خبری تصویری، به لیدر اغتشاشات اخیر تبدیل شد؛ به سرعت شهرهای ایران تحریک به اغتشاش کرد، به آشوبگران آموزش داد که مردم را برهنه کرده و فیلم‌برداری کنند، مردم را به هجوم برای سرقت پول از بانک‌ها تشویق می‌کند، و در نهایت فاز جنگ مسلحانه را با هدف پیاده سازی مدل سوریه و لیبی در ایران، آغاز کرد.

آموزش برای مقابله با پلیس ضد شورش
آموزش ساخت اسپری فلفل
تشویق برای ورود مردم دیگر شهرهای ایران در آشوب
تشویق به تغییر آشوب به فاز مسلحانه

همه این تحرکات ضدامنیتی و آشوب‌گرانه این کانال تلگرامی در حالی بوده است که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، دلسوزان و حتی شخصیت‌ها و مقامات نظام اعم از سیاسی، فرهنگی، رسانه‌ای و… مدتهاست که نسبت به برخورد با این کانال و کانال‌های هم‌طیف و مکمل این مجموعه، تذکر داده و فریاد زده بودند اما دولت تدبیر هیچ توجهی به این هشدارها نداشت. اوج سیاه نمایی آمدنیوز علیه مردم و انقلاب در جریان رقابت‌های انتخاباتی نمایان شد و این کانال معاند، تبدیل به ابزار رسانه‌ای حامیان دولت اعتدال شد و برخورد با آن از سوی دولتی که در رقابت‌های انتخاباتی از آن بهره می‌برد، عملا ناممکن شد و دولت فضا را برای ادامه فعالیت آن فراهم کرد. اما این مسامحه بدون منطق، بدون قاعده و بدون مبنا آن‌قدر گسترش پیدا کرد که این کانال عملاً در کنار مثل آمریکا – عربستان – نفاق و بدون هیچ نقابی، (به خیال خام گردانندگان و سرویس‌های حامی خود) فاز براندازی دولت و نظام را کلید زد؛ فاز اول با ایجاد فضای سیاه نمایی علیه همان دولتی که برای او در دوران انتخابات تبلیغ و رقیبش را تخریب می‌کرد و در فاز بعدی، رویارویی مستقیم با اصل و اساس نظام و انقلاب؛ چه اینکه در چنین شرایطی، دولت بخشی از پیکره نظام است که ایجاد هر خللی در آن، به اصل نظام آسیب وارد می‌کند.

و اما بعد؛ دولت محترم به دنبال ورود آمدنیوز به فاز براندازی و تشویق به اقدام مسلحانه و اغتشاش، تصمیم به برخورد با این کانال گرفت و وزیر جوان ارتباطات، مصلحت را بر این دید که از مدیر تلگرام خواهش کند تا کانال آمدنیوز را به‌واسطه خشونت‌طلبی مسدود کند، درحالی که آمدنیوز با همراهی چند کانال دیگر در بستر تلگرام در حال عملیات علیه امنیت کشور است و در این شرایط تنها محدود کردن یک کانال، راه چاره نخواهد بود و دولت باید فکری به حال ساماندهی شبکه‌های اجتماعی می‌کرد و از موضع اعمال حاکمیت وارد قضیه می‌شد، اما وزیر دولت جمهوری اسلامی، از موضع ضعف و درماندگی، از مدیر یک شبکه اجتماعی تقاضای مسدود شدن یک کانال خشونت‌طلب را آن هم بصورت علنی و در توییتر، مطرح می‌کند.

اما پاسخ پاول دوروف به وزیر ایرانی چیست؟  مدیر تلگرام وعده بررسی درخواست وزیر دولت جمهوری اسلامی را می‌دهد که در صورت اثبات! دعوت به خشونت از طریق این کانال، تلگرام آن را مسدود خواهد کرد و وقتی به نتیجه می‌رسند، این کانال، و چند کانال جایگزین دیگر آن مسدود می‌شود.

درخواست آذری جهرمی از دروف و پاسخ مدیر تلگرام به وی

موضع ضعف وزیر جوان ارتباطات کشورمان سبب شد کانال آمدنیوز با تغییر نام، بار دیگر به فضای تلگرام بازگردد و همان رویه سابق را ادامه دهد. به دنبال نمایان شدن همکاری میان تلگرام با شبکه‌های برانداز، دولت محترم با تصمیم نهادهای عالی نظام دسترسی به تلگرام را محدود و آن را فیلتر می‌کند؛ دوروف نیز در توییتر خود خبر می‌دهد که درخواست ایران برای بستن این کانال را رد کرده است و به همین دلیل تلگرام در ایران فیلتر شده است. وی با نام بردن از این کانال آشوب‌طلب، آن را به عنوان کانالی برای اعتراضات مسالمت آمیز معرفی می‌کند! و دولت ایران را بدلیل اعمال فیلترینگ، تلویحا سرزنش می‌کند.

تبلیغ آدرس کانال جدید آمد نیوز با عنوان صدای مردم در توییت دوروف

این روایتی بود از نتیجه دیپلماسی ضعف و تحقیر ملی ایرانیان در برخورد با یک شبکه اجتماعی که چند روز است سازمان‌دهنده آشوب در کشور شده است و چندین نفر را در نقاط مختلف کشور قربانی کرده است. حالا مدیر این شبکه اجتماعی در مقابل دولت جمهوری اسلامی ایستاده است و همچنین وعده داده است که به زودی نسخه ای از تلگرام را ارائه خواهند کرد، که قابل فیلتر نباشد. نکته تلخ و در عین حال جالب توجه، استیصال مقامات کشورمان است؛ جمهوری اسلامی که در مقابله با قدرت های منطقه ای و جهانی سرخم نکرد، حالا یک شبکه اجتماعی تمامیت ارضی، امنیت ملی، جان شهروندان و … را به بازی گرفته است. مقصر این بی تدبیری و گردنکشی تلگرام برای جمهوری اسلامی کیست؟

و اما چند سوال از وزیر محترم ارتباطات:

آقای جهرمی، وظیفه شما امنیت‌سازی و امنیت‌خواهی در بستر فضای سایبری بوده و هست، چرا از گذشته و قبل از شروع بحران و آشوب به فکر ساماندهی این فضا، توسعه شبکه های اجتماعی بومی یا دست کم اقدام قاطع برای برخورد با کانال‌های ضدانقلاب نبودید؟

چرا در طول این مدت که وزیر شده‌اید، به صدای دلسوزان توجه نکردید که گفتند امثال آمدنیوزها به دنبال تشنج و آشوب‌آفرینی در کشور هستند؟

چرا با دیپلماسی التماسی از مدیر یک شبکه اجتماعی خارجی آن هم در جایگاه کسوت وزیر یک قدرت منطقه‌ای و جهانی از چنین موضعی وارد شدید که در انتها حیثیت و اعتبار شما و عنوانی که یدک می‌کشید را به بازی بگیرند و وعده تلگرام غیرقابل فیلتر به شما بدهند؟ چه کسی پاسخگوی این تحقیر است؟

زمان آن رسیده است که به‌ این تحقیر ملی پایان دهید…

بعد التحریر: پس از تمام این رفت و برگشت‌های تاسف برانگیز، آقای جهرمی وزیر ارتباطات در توییتی خبر داده است که محدودیت ایجاد شده برای تلگرام موقت است و رفع خواهد شد!

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=207919

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x