تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

سید حسن نصرالله: امروز روزی تاریخی برای لبنان و منطقه است/جنگ ضدداعش، جنگ با اسرائیل را تکمیل می‌کند

  • کد خبر : 199525
  • 07 شهریور 1396 - 8:12
سید حسن نصرالله: امروز روزی تاریخی برای لبنان و منطقه است/جنگ ضدداعش، جنگ با اسرائیل را تکمیل می‌کند

دبیرکل حزب‎الله لبنان همزمان با آزادسازی شرق لبنان از لوث داعش درباره آخرین تحولات مربوط به آن و منطقه سخنرانی کرد.

 

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»،  شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد:سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت خروج تروریست‌های داعش از مرز لبنان و سوریه گفت: امروز روزی تاریخی برای لبنان و منطقه است.

نصرالله گفت: ما متهم شده‌ایم که با استفاده از موضوع شهدای ارتش لبنان، مردم لبنان را تحریک کرده‌ایم اما ما هیچگاه از موضوعات انسانی سوءاستفاده نکرده‌ایم.

دبیر کل حزب لبنان افزود: درباره شرق لبنان، نه حزب الله و نه ارتش لبنان وارد مساله آتش بس و گفت‎و‎گو با عناصر داعش نشدند، تا زمانی که داعش خودش را در تنگنا و مرحله پایانی دید و هنگامی که داعش بحث مذاکره را مطرح کرد، شروط خود را اعلام کردیم.

سید حسن نصرالله گفت: ما در توافق جرود ابتدا موضوع اسیران ارتش لبنان و سپس موضوع شهدا و اسرای حزب الله را پیگیری کردیم. آزادی اسرا و تحویل گرفتن پیکر شهدای سوری، افغان و دیگر رزمندگان و آزادی دو اسقف و یک خبرنگار لبنانی هم بخشی از مذاکرات بود.

نصرالله گفت: ما در مذاکرات با تروریست‌ها اعلام کردیم که سه پیکر وجود دارد که باید تحویل داده شوند: دو شهید لبنانی و یک شهید ایرانی (محسن حججی) که سر او را از بدن جدا کردند.

نصرالله افزود: در عملیات فجر الجرود با کمترین هزینه به پیروزی رسیدیم. شایسته است که این پیروزی را آزادسازی دوم لبنان بنامیم. اکنون تمام خاک لبنان آزاد شده است و مرزهای لبنان در امنیت هستند. برای تامین امنیت کامل مرز لبنان، سوریه باید به صورت کامل آزاد شود.

نصرالله گفت: آمریکا داعش را ساخت و داعش دانسته یا ندانسته در جبهه اسرائیل عمل کرد. داعش خدماتی به اسرائیل کرد که این رژیم در چند دهه نتوانسته بود، انجام دهد. امروز کسی که برای داعش در سوریه گریه می‌کند نتانیاهو و رژیم اسرائیل است. جنگ ضدداعش، جنگ با اسرائیل را تکمیل می‌کند.

نصرالله با تاکید بر اینکه امروز هیچ تروریستی در اراضی لبنان وجود ندارد، گفت: آنچه امروز رخ داده است، شبیه معجزه است و ما از پیروزی به پیروزی دیگر در عراق و سوریه دست می‎یابیم.

سید حسن نصرالله افزود: تنها کسی که در دست داعش اسیر است، یک لبنانی به نام احمد المنیر معتوق است و هیچ اسیر سوری، ایرانی یا عراقی در دست این گروه نیست.

نصرالله گفت: یکی از علل کُندی عملیات ضدتروریستی طی چند روز گذشته تلاش برای مشخص کردن سرنوشت نظامیان لبنانی بود. اگر ما راهکار نظامی را درپیش می‌گرفتیم، شاید کسی که از سرنوشت نظامیان مطلع بود، کشته می‌شد و این مساله بلاتکلیف باقی می‌ماند. راه حل دوم اِعمال فشارهای نظامی و مذاکره برای رسیدن به نتیجه مطلوب بود.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: پس از اینکه معلوم شد نظامیان لبنانی شهید شده اند، برخی خواستار محاکمه و کشتن نیروهای داعش شدند. من احساسات برخی از مردم را درک می کنم ولی بی‌شک افرادی هستند که می‌خواهند پیروزی مقاومت را تخریب کنند و همانگونه که عملیات جرود عرسال را تخریب می‌کردند، امروز می خواهند عملیات فجر الجرود را تخریب کنند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=199525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x