تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

سیا نوار صوتی از دستور بن سلمان برای ساکت کردن خاشقجی در اختیار دارد

  • کد خبر : 218082
  • 02 آذر 1397 - 1:56
سیا نوار صوتی از دستور بن سلمان برای ساکت کردن خاشقجی در اختیار دارد

روزنامه حریت فاش کرد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا نوار صوتی از دستور ولیعهد سعودی برای ساکت کردن هرچه سریعتر خاشقجی در اختیار دارد.

سیا نوار صوتی از دستور بن سلمان برای ساکت کردن خاشقجی در اختیار داردبه گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر» روزنامه حرّیت چاپ ترکیه فاش کرد سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) نواری از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، در اختیار دارد که او در آن دستور ساکت کردن صدای جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی، را صادر کرده است.

بر اساس این گزارش، ولیعهد سعودی در این مکالمه تلفنی ضبط‌شده از برادرش خالد بن سلمان، سفیر عربستان در آمریکا، می‌خواهد که در سریع‌ترین زمان ممکن روزنامه‌نگار منتقد عربستانی را ساکت کند.

خاشقجی که ستون‌نویش روزنامه واشنگتن پست بود، دوم اکتبر درست از لحظه‌ای که وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد، ناپدید شد تا اینکه مقامات سعودی سرانجام پس از دو هفته انکار، به قتل او در داخل ساختمان کنسولگری اعتراف کردند.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرده است سازمان سیا تاکنون به نتیجه قطعی و صد در صدی در مورد پرونده قتل خاشقجی دست نیافته است. این در حالیست که واشنگتن‌پست هفته گذشته (اینجا) به نقل از منابع آگاه گزارش داد سازمان سیا پس از بررسی مستندات، با اطمینان بالا به این جمع‌بندی رسیده که محمد بن‌سلمان شخصا دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است.

اکنون، روزنامه حریت نوشته است که سیا نواری از مکالمه ضبط‌شده بن‌سلمان با برادر کوچکش را نیز در اختیار دارد که او در آن خواستار خاموش شدن صدای خاشقجی شده است. باید دید ریاض چه واکنشی به این خبر نشان می‌دهد.

خالد بن‌سلمان چند روز پس از ناپدید شدن خاشقجی، آمریکا را به مقصد عربستان ترک کرد و هنوز به محل کار خود بازنگشته است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=218082

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x