تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

سید حسن نصرالله: امید‌های ترامپ، سعودی‌ها و اسرائیل درباره ناآرامی‌ها در ایران ناکام ماند

  • کد خبر : 208040
  • 14 دی 1396 - 10:39
سید حسن نصرالله: امید‌های ترامپ، سعودی‌ها و اسرائیل درباره ناآرامی‌ها در ایران ناکام ماند

دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی المیادین درباره آخرین تحولات منطقه و ناآرامی‌های ایران سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر» به نقل از المیادین؛ سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در مصاحبه با شبکه المیادین به رویدادهای اخیر در ایران اشاره کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: رهبری در ایران با آرامش با بحران رفتار کرد و صف معترضان از آشوبگران جدا شد.

او افزود: مشکل کنونی در ایران به دلیل ورشکستگی برخی از موسسات مالی بوده و این اعتراضات هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی نداشته است. اعتراضات در ایران به مانند تحولات سال ۲۰۰۹ نبوده است. اوضاع در ایران با آن چیزی که در سوریه روی داد متفاوت بوده است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: آمریکا، اسرائیل و عربستان از تظاهرات اعتراضی در ایران سوء استفاده کردند، اما امید‌های آن‌ها نقش بر آب شد. ارزیابی اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل حاکی از این است که ناآرامی‌ها در ایران به پایان رسیده است.

دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: اغلب مردم در ایران درباره سیاست‌های خارجی، همراه موضع‌گیری مقامات این کشور هستند. سیاست مقامات ایران بر اصول دیپلماتیک استوار است و سیاست‌های خارجی را برای مردم تشریح می‌کند. اگر از مردم ایران خواسته شود که به مقاومت کمک مردمی کنند سریعا به آن پاسخ مثبت خواهند داد.

سید حسن نصرالله همچنین اعلام کرد تصمیم ترامپ درباره قدس به معنای پایان کار اسرائیل است. تصمیم ترامپ به اصل روند صلح ضربه زد و آن را پایان داد.

او با اشاره به اقدامات ضدایرانی رئیس جمهور آمریکا افزود: این اقدامات به این دلیل است که ایران به گروه‌های مقاومت فلسطینی کمک و از مساله قدس حمایت می‎‏کند.

او افزود: ترامپ به قدسی اهانت کرد که نقطه اشتراک همگان بود و امور آن به میلیون‌ها مسلمان و مسیحی ربط داشت. روند صلح با تصمیم ترامپ و رأی حزب لیکود و قانون کنست اسرائیل پایان یافت.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: روش سازش و تسویه حساب سیاسی هرگز به نتیجه نمی‌رسد. تنها راه حل، مقاومت است که دستاورد‌ها و پیروزی‌های بزرگی کسب کرده است.

نصرالله افزود: دیدار‌های اخیر با گروه‌های فلسطینی با هدف متحد شدن و از بین بردن اختلاف‌ها صورت گرفت. من با بیشتر گروه‌های فلسطینی دیدار کردم که آخرین مورد آن، دیدار با رهبران جنبش فتح در روز شنبه گذشته بود. تلاش ما و گروه‌های فلسطینی اقدام بر اساس نقطه تفاهم‌هاست و تلاش‌ها در راستای تشکیل هیچ گونه صف بندی نیست. موضوع اصلی دیدار‌ها با گروه‌های فلسطینی قدس بود و اصل هماهنگی در همه زمینه‌ها را با تمام گروه‌های فلسطینی تنظیم کردیم. با گروه‌های فلسطینی در مورد فعالسازی انتفاضه در داخل و خارج فلسطین و راه‌های حمایت از آن گفتگو کردیم.

سید حسن نصرالله تاکید کرد اگر همه جهانیان اسرائیل را به رسمیت بشناسند، ما آن رژیم غاصب را به رسمیت نمی شناسیم.

او گفت: جنبش فتح موافقت خود را با انتفاضه اعلام و تأکید کرد در این زمینه یک طرف اصلی خواهد بود. گروه‌های فلسطینی در کرانه غربی و نوار غزه و خارج فلسطین با هم هماهنگی دارند و این هماهنگی در بهترین حالت خود قرار دارد. گروه‌های فلسطینی از ما درخواست کمک نکرده‌اند. نمی‌توانیم همه محور مقاومت را به انتخاب یک گزینه واحد مجبور کنیم، به ویژه با وجود اینکه طرح‌هایی در منطقه در حال آماده‌سازی است.

نصرالله تصریح کرد: ترامپ منطقه را به یک مسیر جدید پیش می‌برد و ملت فلسطین هرگز تسلیم نخواهد شد. همه ملت فلسطین در مورد اینکه قدس پایتخت کشور فلسطین است اتفاق نظر دارند و از آن کوتاه نمی‌آیند.

دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: گزینه مقاومت یک جنگ کلاسیک نیست و شیوه مقاومت، فرسوده کردن دشمن و کسب دستاورد‌های بیشتر است. طرح و برنامه ما، در پیش گرفتن جنگ نیست بلکه مقاومت است، ولی ترامپ و نتانیاهو منطقه را به سوی جنگ پیش می‌برند.

نصرالله افزود: محور مقاومت باید برای جنگی که ممکن است ترامپ و نتانیاهو آن را تدارک ببینند، آماده باشند. این جنگ ممکن است شامل جنگ در نوار غزه یا لبنان یا سوریه شود. محور مقاومت باید برای چنین جنگی برنامه ریزی داشته باشد و تلاش کند تهدید را به فرصت تبدیل کند. مسئولیت محور مقاومت این است که خود را برای تبدیل جنگ احتمالی به فرصتی تاریخی آماده کند. یکی از مهمترین عناصر جنگ با دشمن استفاده از اصل غافلگیری است و مقاومت حق استفاده از اصل غافلیگری در میدان را برای خود محفوظ می‌داند. مقاومت به صورت مداوم برای دستیابی به هرگونه تسلیحاتی که پیروزی را در جنگ احتمالی آینده ممکن می‌سازد، تلاش می‌کند. ما باید برای هرگونه جنگ احتمالی در آینده، اقدامات غافلگیر کننده و تسلیحات پیشرفته داشته باشیم.

نصر الله در مورد شعار «به سوی قدس می‌رویم و میلیون‌ها شهید تقدیم می‌کنیم» گفت: این شعار و این گزینه تابع شرایط و تحولات است. اقدامات ترامپ ملت فلسطین را درباره گزینه مقاومت و اینکه هیچ گزینه‌ای به جز آن برای آزادسازی فلسطین وجود ندارد، متحد کرد.

او تصریح کرد: مقاومت در لبنان از هر زمان دیگری نیرومندتر است.

دبیر کل حزب‌الله با بیان این که طی هفته‌های گذشته با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار داشته، اظهار کرد مقاومت پیروزی بزرگی در پیش دارد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=208040

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x