تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

ستاره تکنیکی تاریخ جام جهانی که فلج اطفال داشت!+عکس

  • کد خبر : 210920
  • 26 فروردین 1397 - 1:06
ستاره تکنیکی تاریخ جام جهانی که فلج اطفال داشت!+عکس

بازیکنی که از آن صحبت می‌کنیم با وجود این که از کودکی دچار فلج اطفال و انحراف در پا‌های خود بود، اما به عنوان یکی از تکنیکی‌ترین، بهترین و محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال شناخته می‌شود.

ستاره تکنیکی تاریخ جام جهانی که فلج اطفال داشت!به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»، بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال از ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد ۹۷) در روسیه آغاز خواهد شد و ۳۲ تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ

تیم ملی فوتبال انگلیس در ۱۴ دوره حضور خود در جام جهانی ۶۲ بازی انجام داده که بهترین نتایج آنها یک قهرمانی و یک مقام چهارمی بهترین عناوین سه شیرها به حساب می آید و از این نظر با تیم ملی اسپانیا دقیقا شباهت دارند.

سه شیرها در ۳ جام در ضربات مرگبار پنالتی حذف شده اند و ناکام ترین تیم در این مورد به شمار می روند.

انگلیس بازی های ماندگاری در تاریخ جام جهانی داشته، از قهرمانی در فینال جام جهانی ۱۹۶۶ با یک گل جنجالی و دیدار با آرژانتین در جام جهانی ۱۹۸۶ و ۲ گل معروف مارادونا گرفته تا دیدار جنجالی با آرژانتین در جام جهانی ۱۹۹۸ و اخراج دیوید بکام و …

ستاره تکنیکی تاریخ جام جهانی که فلج اطفال داشت!+فیلم

جام جهانی ۱۹۶۲ شیلی شاهد دومین قهرمانی برزیل در جام جهانی پس از سال ۱۹۵۸ بود. آن ها تبدیل به سومین تیمی شدند که توانستد برای بار دوم جام را به خانه ببرند، این جام تورنمنتی بود که بیش از آن که به پله تعلق داشته باشد، متعلق به گارینشا (با نام اصلی Manuel Francisco dos Santos) بود. او با بازی های جادوییش در پست بال (winger)، توجه جهانیان را به خود جلب کرد.

عملکرد خوب او باعث شد که علاوه بر عنوان برترین گلزن مشترک جام جهانی با ۴ گل، توپ طلای جام را به عنوان برترین بازیکن علاوه بر جام ژول ریمه به خانه برد.

گارینشا (Garrincha) در زبان محلی نام نوعی پرنده کوچک است و برادرش او را به این نام صدا می زد و به این لقب معروف شد. با وجود این که از کودکی دچار فلج اطفال و انحراف در پاهای خود بود اما به عنوان یکی از تکنیکی‌ترین، بهترین و محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال شناخته می شود. مهارت بی‌نظیر او در دریبل‌زدن و تک‌روی مشهور بود و زوج او با پله از به یادماندنی‌ ترین‌های تاریخ جهان است. تیم برزیل در تاریخ خود هرگز با حضور هم‌زمان پله و گارینشا شکست نخورده‌ است. گارینشا اما در زندگی شخصی حاشیه های بسیاری داشت و بسیار الکل مصرف می کرد و سرانجام در سال ۱۹۸۳ در سن ۴۹ سالگی از دنیا رفت.

ستاره تکنیکی تاریخ جام جهانی که فلج اطفال داشت!+فیلم

منبع:مشرق

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=210920

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x