تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

رفت و برگشت از فضا تنها در ۳ ساعت با هواپیمایی خارق العاده + تصاویر

  • کد خبر : 213938
  • 31 خرداد 1397 - 9:52

در کوران رقابت‌های کشور‌ها برای راه یابی به فضا و طراحی فناوری‌های جدید در این زمینه درآینده‌ای نزدیک هواپیما‌های بدون سرنشین راهی مدار کره زمین می‌شوند.

به گزارش«کمال مهر»  مقام‌های شرکت ایِوم (Aevum) اعلام کرده اند درحال ساخت و توسعه نوعی هواپیمای موشکی بدون سرنشین به نام (Ravn) تا سال ۲۰۱۹ هستند که می‌تواند مانند هواپیما‌های معمولی از سطح باند بلند شود و به مدار کره زمین برای انجام ماموریت برود.

کارشناسان انتظار دارند پس از ساخت از این هواپیما برای نصب و راه اندازی ماهواره‌های مخابراتی در مدار کره زمین و حتی روزی برای کاربرد‌های تجاری استفاده شود.


محققان Aevum اعلام کرده اند هواپیمای بدون سرنشین می‌تواند هرسه ساعت (۱۸۰ دقیقه) لانچ (launch) و یک بار به فضا پرواز و به انجام ماموریت هایی، چون نصب ماهواره‌های کوچک در مدار زمین بپردازد.

درصورتی که سایر وسایل نقلیه که برای سفر به فضا در بازه‌های زمانی ۱۸ ماهه مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به دلیل بدون سرنشین بودن Ravn، نیاز به خلبان و نیروی انسانی زیاد نیست (۶ نفرکافی است) و درنتیجه هزینه انجام ماموریت با آن کاهش محسوسی به نسبت روش‌های مشابه خواهد داشت.

سیستم خلبان خودکار هواپیما به وسیله دانشمندان تست و شبیه سازی دربیش از ۶۴۰ مورد مختلف قرار گرفته است.

سرعت هواپیما در زمان حرکت حدود ۳۵۱۹ کیلومتر درساعت خواهد بود، موشک‌های به کار رفته در بدنه آن قابل استفاده مجدد هستند و از دو قسمت تشکیل شده اند.


همچنین دو نوع سوخت یکی به شکل محرمانه و دیگری اکسیژن مایع در پیشرانه هواپیما مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این هواپیما از زمان بلند شدن تا فرود نیاز به اقدام خاصی جز کنترل از سوی انسان ندارد و پس از فرود در اختیار پرسنل قرار می‌گیرد.

دانشمندان هدف از طراحی این هواپیما با ظاهری عجیب را ارتقای فناوری مخابراتی و اینترنت در جهان اعلام کرده اند.

منبع:dailymail

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=213938

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x