تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

رشت مرکز صدور مدیر به البرز/ سخن گفتن از بومی گرایی در البرز مصداق حرف لغو است

  • کد خبر : 207603
  • 03 دی 1396 - 10:14
رشت مرکز صدور مدیر به البرز/ سخن گفتن از بومی گرایی در البرز مصداق حرف لغو است

سیروس شفقی به فرمانداری کرج آمد تا ثابت کند که البرز توان اداره و اجرای امور خود را ندارد و باید از خارج استان مدیر وارد شود و این بار شهر رشت مرکز صدور مدیر است.

به گزارش گروه استانی «کمال مهر» ؛ به نقل از “تیتریک”تکرار یک سخن صحیح اگر بیش از حد صورت گیرد مصداق حرف لغو و باطل قلمداد می شود و دیگر اثر مثبت و لازم خود را ندارد از جمله سخنان و مطالبه های حقی که بیش از اندازه تکرار شده و به آن توجه نمی شود موضوع مدیران غیر بومی و زود گذر برای البرز است.
البرز استان تازه تاسیسی که به دلیل فاصله کم با پایتخت مشکلات بسیار زیادی را به دوش می کشد و یکی از بزرگترین و اساسی ترین آن حوزه مدیریت و دستگاه اجرایی است، مدیرانی که از استانهای دیگر می آیند، پست هایی که ماهها و یا بعضاً سالها با سرپرستی اداره می شود، با تغییر یک مدیر همه برنامه ها و سیاست ها عوض می شود، مسئولین علغه و دلبستگی چندانی به حوزه خود نشان نمی دهند، و از همه مهمتر شناخت کافی برای امور مهم و تصمیم گیری درباره آن وجود ندارد، اینها تنها دست ای از اثرات این روند نا مطلوب است.
باید اعتراف کرد که موضوع مدیران غیر بومی برای البرز فرقی بین دولت ها نمی کند چه آن زمانی کرج به عنوان غرب استان تهران در نظر گرفته می شد و چه امروز که خود استانی مستقل است، این حاشیه پایتخت بودن بیش از اینکه برای البرز منفعت داشته باشد، ضرر خود را نصیب شهروندان کرده است.
در تازه ترین اقدام پیرامون این توضیح پنج شنبه گذشته فرماندار شهر کرج معارفه شد و جای سرپرست یک سال نیمه!!! فرمانداری ویژه کرج نشست، علی قنبر زمانی که که سال گذشته به عنوان سرپرست معرفی شده بود، یک سال و نیم تصدی این عنوان را عهده دار شد در صورتی که سرپرستی برای یک پست دولتی طبق قانون نباید بیش از سه ماه ادامه یابد.
سیروس شفقی که سابقه فرماندار رشت، استارا و شهرداری تالش را در کارنامه خود دارد، با حضور همکار قدیمی خود محمدعلی نجفی به عنوان استاندار البرز، به فرماندار کرج آمد تا ثابت کند که البرز توان اداره و اجرای امور خود را ندارد و باید از خارج استان مدیر وارد شود و این بار شهر رشت مرکز صدور مدیر است، البته اتفاقی که فقط محدود به پست فرماندار کرج نشده و دیگر حوزه ها را نیز شامل می شود.
پیش از این نیز در نوبت های مختلف، همدان، بوشهر، تهران، اردبیل، قم مدیران خود را به البرز می فرستادند که بارها اثرات این نوع مدیریت و تصدی پست را دیده ایم، افرادی که علی رغم تجربه و توان کافی ماه ها وقت صرف شناختن حوزه مسئولیت خود کرده و بعضاً به دلیل عدم تعهد آن انرژی و توان مورد نظر را در امور به کار نبسته اند.
شاید این سخن صحیح باشد که البرز به دلیل نزدیکی به پایتخت خالی از نخبگان بومی شده و آن نیروهای توانمند و نخبه معمولاً جذب تهران می شوند، اما هنوز هم تعدادی زیادی از مدیران بومی هستند که توان اداره امور را مطلوب تر از دیگران دارند و از طرفی هم به راحتی برای دولت ممکن است که مدیران بومی شاغل در تهران را مامور به البرز کند تا با شناخت کافی اندکی از مشکلات این منطقه بهبود یابد.
استان البرز امروز شرایطی را دارد که باید بیش از دیگر مناطق به مشکلات و بحران های آن توجه شود، جدای از تخصص و کارآمدی تعهد نیز لازمه کار در این منطقه است و بهتر بود در فصل انتصابات و تغییرات مدیریتی بیشتر به این موضوع توجه می شد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=207603

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x