تارخ انتشار: جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۴
کد خبر : 216131
چاپ خبر

راهکارهایی موثر برای تقویت استخوان ها

سلامت استخوان در سنین خاص و به ویژه برای زنان بسیار مهم است؛ بنابراین باید با راه‌هایی برای افزایش و حفظ سلامت آن آشنا شویم

راهکارهایی موثر برای تقویت استخوان هابه گزارشگروه وبگردی«کمال مهر»؛  تقویت و ساختاستخوان‌ها قبل از رسیدن به سنی خاص، به ویژه برای زنان بسیار مهم است.در حالی که سن پیری با کاهش طبیعی تراکم استخوان همراه است، اما عوامل پیشگیرانه زیادی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را انجام دهید.

در اینجا با مواردی از آنچه که شما می‌توانید برای افزایش سلامت استخوان‌هایتان انجام دهید، آشنا می‌شوید.

۱-مصرف کلسیم و ویتامین D. را ا. افزایش دهید

کلسیم نقش اصلی در افزایش استحکام استخوان‌ها ایفا می‌کند که با مصرف آن سرعت پوکی استخوان کاهش می‌یابد.علاوه بر این شما به دریافت میزان کافی از ویتامین D. نیاز دارید. این ماده مغذی مسئول انتقال کلسیم است.

میزان جذب کلسیم در یک فرد بزرگسال روزانه ۱۰۰۰ میلی‌گرم است. این در حالی است که افرادی که بیش از ۵۰ سال سن دارند باید ۱۲۰۰ میلی‌گرم مصرف کنند.ویتامین D. علاوه بر اینکه در نور خورشید وجود دارد در شیر، غلات غنی‌شده صبحانه و تخم‌مرغ نیز یافت می‌شود.

۲- انجام ورزش‌های استقامتی

بیشتر افراد ورزش‌های هوازی را انجام می‌دهند. مطالعات نشان داده که ورزش‌های استقامتی به اندازه کافی اولویت‌بندی نمی‌شود.فعالیت‌هایی نظیر قدم زدن می‌تواند سلامت قلب شما را بهبود بخشد، اما نمی‌تواند به تنهایی موجب تقویت استخوان‌ها و ماهیچه‌های شما شود.ورزش‌هایی از جمله تنیس، طناب زدن، پیاده‌روی، بالا رفتن از پله و تمرین با وزنه می‌توانند به افزایش سلامت استخوان و ماهیچه شما کمک کند.

۳-حفظ یک وزن سالم

مطالعات نشان داده که سلامت استخوان‌ها به هنگام کمبود وزن یا اضافه وزن دستخوش تغییراتی می‌شود.افراد کم‌وزن به ویژه زنان، مستعد کمبود تراکم معدنی استخوان هستند. در حقیقت حتی از دست دادن وزن در سنین میانسالی با تاثیر شدید بر تراکم استخوان مرتبط است.

در مطالعه‌ای در خصوص نوجوانان چاق محققان دریافتند که چربی اضافی آنان موجب التهابی می‌شود که در تضعیف استخوان‌ها شرکت دارند.

همچنین در این مطالعه هورمون رشد که نقش مهمی در سلامت استخوان‌ها ایفا می‌کند، اندازه‌گیری شده و آن‌ها دریافتند که نوجوانان چاق با کاهش این هورمون نیز مواجه شده‌اند.

۴-ترک سیگار

کشیدن سیگار می‌تواند سرعت کاهش استخوان را به ویژه در نوجوانان و زنان بعد از یائسگی افزایش دهد.

۵- به اندازه کافی بخوابید

کم‌خوابی می‌تواند تاثیرات مخربی بر بخش‌های مختلفی از بدن از جمله استخوان‌ها بگذارد.بزرگسالان عموما باید ۷ تا ۹ ساعت در شب بخوابند.

مطالعات نشان داده که شکستن استخوان‌ها در کسانی که تنها کمتر از ۵ ساعت و نیم می‌خوابند بیشتر است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید »

  • آخرین اخبار
  • تولد نوزاد پسر پس از به قتل رسیدن مادر توسط سارقان + عکس
    پایان عمر خدمتی بازنشستگان و بیخیالی تنها مدیرکل بازنشسته آذربایجان‌غربی/ ۴۰ سال خدمت بی‌منت با خاطراتی از جنس دست‌بوسی
    مردم شماره کارت و رمز دوم خود را به ۵۰۰۰۴۹۹ ندهند
    اشتباه در ترجمه CFT یعنی دولت به دنبال کلاهبرداری از مجلس است/CFT باید بر اساس متن جدید در مجلس رای‌گیری شود/ مجلس پیگیر سخنان ظریف خواهد بود
    هواوی تا سال ۲۰۲۰ برترین سازنده گوشی هوشمند جهان می شود
    شعار تجمع؛ معلم بیدار، از تبعیض بیزار…
    رهایی از لک و کثیفی به کمک کاشی‌های نانویی
    گرمخانه مردان در کرج فعلا تعطیل است
    سفر لاکچری به خارج چقدر خرج برمی‌دارد
    با نالایق‌ترین برندگان جایزه صلح نوبل آشنا شوید
    جنایت و نسل کشی گسترده در کامبوج/ خطر سرکوب ۱۳ میلیون مسلمان ترک در چین
    سردردهای شدید ساکنان ساختمان مسکونی راز مرگ مرد جوان را فاش کرد
    سوالات بی‌جواب، گوینده زن خبر را سردرگم کرد +عکس
    بیانات رهبر انقلاب درباره تاثیر همت جوانان بر پیشرفت روز افزون جمهوری اسلامی +فیلم
    سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران
    خبر خوش براى مبتلایان به سرطان؛ وقتى سلول هاى بنیادى تاثیر شیمى درمانى را افزایش می‌دهند
    بازگشت محمد بنا به کشتی/سرمربی جدید تیم ملی کشتی فرنگی معرفی شد
    ۴ درخواست قطعه سازان از رئیس جمهور+سند
    تعهدات عجیب ایران در موافقتنامه آب و هوایی پاریس +فیلم
    آیا ترامپ گاو شیرده خود را ذبح می‌کند؟/ دایورتِ تهران/ در انتظار بزرگ‌ترین شیرجه سال/ برخی دستگاه‌های داخلی با ترامپ فرقی ندارند!
    کتابی که همه باید بخوانند
    تمامی حقوق متعلق به وبسایت خبری تحلیلی کمال مهر بوده و هرگونه کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز خواهد بود.
    Powerd By: Kordaki.Net