تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

دلایل دستگیری ثروتمندترین مرد جهان عرب در عربستان افشا شد

  • کد خبر : 206482
  • 17 آبان 1396 - 0:56
دلایل دستگیری ثروتمندترین مرد جهان عرب در عربستان افشا شد

ناظران اوضاع در عربستان می‌گویند دلایل بازداشت شاهزاده ولید بن طلال، آن گونه که مسئولان سعودی می‌گویند ارتباطی با پرونده پولشوئی و مبارزه با فساد ندارد.

 

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»؛ بازداشت‌های اخیر در شرایطی انجام شده است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان روابط سیاسی و شخصی جدی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را آغاز کرده و هردو سیاستی هجومی را علیه ایران در پیش گرفته‌اند.

برخلاف محمد بن سلمان، شاهزاده ولید بن طلال علنا مخالفت خود را با موضع‌گیری رئیس‌جمهور جدید آمریکا ابراز داشته و حتی در جریان تبلیغات انتخاباتی مشاجره کلامی شدیدی نیز با او در توئیتر داشت.

بن طلال در ۱۱ دسامبر ۲۰۱۵ در صفحه شخصی خود در توئیتر خطاب به ترامپ نوشت: تو نه تنها ننگی برای حزب جمهوری‌خواه بلکه لکه ننگی بر پیشانی آمریکا هستی. از رقابت ریاست جمهوری آمریکا خارج شو زیرا هرگز پیروز نخواهی شد.

ترامپ نیز به سرعت با انتشار توئیتی در پاسخ به طلال نوشت: شاهزاده ولید بن طلالِ ابله می‌خواهد با ثروت‌ پدرش درباره سیاستمداران آمریکا نظر بدهد اما زمانی که من انتخاب شوم هرگز نمی‌تواند چنین کاری انجام دهد.

دلیل احتمالی دیگر برای بازداشت این شاهزاده میلیاردر عربستانی به گفته برخی کارشناسان مخالفت وی با انتصاب محمد بن سلمان به عنوانولیعهد عربستان است.

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷ پس از برکناری محمد بن نایف از ولیعهدی، پسرش محمد بن سلمان را به جای او تعیین کرد، این اقدام از سوی ۳۱ تن از مجموع ۳۴ عضو هیات بیعت عربستان مورد تایید قرار گرفت.

برخی منابع عربستانی نیز در گفت‌وگو با رسانه‌های غربی اظهار داشتند، شاهزاده بن طلال از اصلاحات گسترده در ساختار حاکمیت عربستان حمایت نمی‌کند. برخی اطلاعات تایید نشده نیز حاکی از آن است که این بازرگان عربستانی با تعداد زیادی از چهره‌های برجسته در این کشور در دسامبر ۲۰۱۶ نامه‌ای را برای پادشاه عربستان فرستادند که در آن امضا کنندگان این نامه مخالفت خود را با انتصاب شاهزاده جوان برای ولیعهدی اعلام کردند.

با وجود اینکه ولید بن طلال پس از تعیین بن سلمان فورا با انتشار توئیتی بیعت خود را با او اعلام کرد، اما این بدان معنا نیست که بن سلمان او را تهدیدی برای سمت‌های عالی خاندان حاکم ندانند. به ویژه که این شاهزاده گرچه هرگز چهره سیاسی با نفوذی در کشورش نبوده اما ثروتمندترین بازرگان در این کشور محسوب می‌شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=206482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x