تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

خطبه فدک؛ سند محکمی برای حقانیت شیعه

  • کد خبر : 31728
  • 13 فروردین 1393 - 8:52
خطبه فدک؛ سند محکمی برای حقانیت شیعه

خطبه فدک قیامی اعتقادی است که آغازگر تاریخی پر از حماسه برای شیعه است و مسیر بعدی شیعه را شکل می‌دهد. خطبه فدک، انقلابی بزرگ علیه دولت وقت برای احقاق معنوی اهل بیت و برگرداندن خلافت الهی به پیشوایان واقعی امت است.

 

 

 

به گزارش کمال مهر، سیدمحمدرضا واحدی نویسنده و مترجم خطبه فدک، با توجه به نزدیکی ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، در گفتگو با نشر تارونه گفت: خطبه فدک حاوی مطالب عمیق و مسائل فکری بسیار و نشان جامعیت علمی حضرت زهرا(س) و سند محکمی برای حقانیت شیعه و مکتب اهل بیت است.

 

این خطبه قیامی اعتقادی است که آغازگر تاریخی پر از حماسه برای شیعه است و مسیر بعدی شیعه را شکل می‌دهد. خطبه فدک، انقلابی بزرگ علیه دولت وقت برای احقاق معنوی اهل بیت و برگرداندن خلافت الهی به پیشوایان واقعی امت است.

مجموعه عارفانه‌ها ترجمه آزاد و روان از پنج خطبه مهم فدک، غدیر، قاصعه، آخرین خطبه رسول(ص) و همام به همت سیدمحمدرضا واحدی است که در قالب یک مجموعه توسط انتشارات تارونه به چاپ رسیده است.

 

واحدی پیش از این مجموعه عاشقانه ها را به چاپ رسانده بود که ترجمه ای آزاد از شش دعای ابوحمزه، کمیل، عرفه، مکارم اخلاق، افتتاح و ندبه است.

از اولین روحانی رمان نویس و برگزیده هشتمین جایزه قلم زرین، پیش از این، رمان آقای سلیمان می شود من بخوابم، مجموعه شعرهای ادامه دلواپسی و چقدر فاصله، سرداری بزرگ و سربداری کوچک و سیره سیاسی امام علی(ع) به چاپ رسیده است.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مجموعه عارفانه‌ها، می توانند به سایت انتشارات تارونه به نشانی http://nashr.tarooneh.ir مراجعه نمایند.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=31728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x