تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

جنگ تحمیلی سعودی‌ها به یمن از روی کینه وهابیت است / آمریکا می‌خواهد داعش را در سوریه متمرکز کند + فیلم

  • کد خبر : 165090
  • 22 مهر 1395 - 8:36
جنگ تحمیلی سعودی‌ها به یمن از روی کینه وهابیت است / آمریکا می‌خواهد داعش را در سوریه متمرکز کند + فیلم

دبیرکل حزب الله لبنان در ظهر عاشورای حسینی (ع) سخنرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل «کمال مهر»؛ به نقل از العالم، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، پس از پایان راهپیمایی عاشورا در ضاحیه جنوبی بیروت، در جمع عزاداران حسینی سخنرانی خود را آغاز کرد.
وی در سخنرانی خود در ظهر عاشورا در جمع عزاداران در بیروت تأکید کرد جنگ عربستان علیه یمن برای تحقق اهداف سیاسی نیست، و بیانگر سطح کینه وهابی سعودی است.
سید حسن نصرالله  گفت: امروز از یمن صبحت می‌کنیم، و همانطور که گفتیم، شعار اصلی راهپیمایی امروز ما در ضاحیه، صور، بعلبک و هرمل تا بقاع غربی، اعلام همبستگی با ملت مقاوم و مظلوم یمن و ارتش و کمیته‌های مردمی آن است.
وی افزود: جنگی که عربستان علیه مردم یمن تحمیل کرده، برای تحقق اهداف سیاسی نیست، بلکه بیانگر سطح کینه و انتقام جویی نظام سعودی از یمنی‌ها است.
* آل سعود به دنبال انتقام گرفتن از یمنی‌ها است
دبیرکل حزب الله لبنان  بار دیگر اظهار داشت: این روش قتل و کشتار، به عنوان جنگی که اهدافی سیاسی را دنبال می‌کند به شمار نمی‌آید، بلکه بیانگر کینه وهابی سعودی است، جنگی که هدف از آن انتقام گرفتن از یمنی‌ها است.
سید حسن نصرالله افزود: عربستان سعودی به این دلیل که ملت یمن برخاست و مطالبات خود را برای استقلال و حاکمیت بیان کرد، در حال انتقام گرفتن از این مردم است.
وی اظهار داشت: صحنه یمن امروز مانند کربلا است، صحنه‌ای تأسف بار از کشته شدگان و اجساد تکه تکه شده در سالن بزرگ صنعا و کل این سرزمین.
* یمن در این جنگ شکست نخواهد خورد
دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: در یمن ۲ صحنه وجود دارد، یکی صحنه غم و اندوه و اشک و دیگری صحنه دلاوری و پایداری در مقابل ماشین کشتار سعودی آمریکایی؛ اما یمن در این جنگ شکست نخواهد خورد.
سید حسن نصرالله تأکید کرد: یمن صد‌ها هزار مبارز شجاع دارد که نه از کوه‌ها می‌ترسند و نه صحرا‌ها، آنان همچنان با شجاعت نبرد می‌کنند و پیروزی‌هایی را محقق کرده‌اند. و همانطور که امام ‌خامنه‌ای فرمودند، بینی آل‌سعود در این جنگ به خاک مالیده خواهد شد.
دبیرکل حزب الله لبنان به یمنی‌ها گفت: از روی ایمان و تجربه می‌گویم، به خداوند ایمان داشته باشید؛ زیرا او شما را ناامید نخواهد کرد، و شما را بر این ستمگران پیروز خواهد گرداند.
سید حسن نصرالله با اشاره به انفجار تروریستی در کابل و شهادت شماری از عزاداران حسینی به دست تکفیری‌ها، از خداوند خواستار شفای عاجل مجروحان شد.
* کاهش انفجار‌ها در لبنان
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: امسال انفجار‌ها در حملات تروریستی در مقایسه با سال گذشته کمتر شده است و این امر به دلیل پیروزی‌های مجاهدان در همه صحنه‌ها و شکستهای گروه‌های تکفیری و ناتوانی آن‌ها است.
* نقشه عراق برای متمرکز کردن داعش در سوریه
سید حسن نصرالله همچنین درباره اوضاع عراق گفت: عراقی‌ها امروز در حال حرکت به سوی نبرد نهایی و سرنوشت ساز با داعش هستند و به صورت مستمر در حال پیروزی می‌باشند.
وی خاطرنشان کرد: عراقی‌ها با همکاری با یکدیگر در مقابله با تروریست‌ها و تکفیری‌‌ها، پیروزی‌هایشان را محقق کرده‌اند.
سید حسن نصرالله با اشاره به تصمیم عراقی‌ها برای حرکت به سوی موصل گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند از موصل راهی را به شرق سوریه بگشایند، عراقی‌ها می‌دانند که راهی از فلوجه به سوریه باز شد.
وی تأکید کرد: آمریکا امروز می‌خواهد داعش را در سوریه متمرکز کند؛ و این امر باعث می‌شود که این گروه تروریستی دوباره توان خود را بازیافته و به عراق بازگردد.
* عراق فریب نقشۀ آمریکایی‌ها در موصل را نخورد
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: این فریبکاری آمریکا پیروزی‌های شما در موصل را به نابودی خواهد کشاند، باید داعش هدف قرار بگیرد و سران آن دستگیر شده و به زندان انداخته شوند؛ نه اینکه راه برای رفتن آن‌ها به سوریه گشوده شود زیرا وجود آن‌ها در سوریه در درجه نخست خطری برای عراق به شمار می‌آید.
* کسانی که در پس پرده ظلم علیه بحرینی‌ها هستند، در لبه پرتگاه قرار دارند
دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اوضاع بحرین، از پایداری بحرینی‌ها در راه خود و تلاش برای ادامه مسیر در دفاع از حقوق و مطالبات مشروعشان، تمجید کرد.
سید حسن نصرالله تأکید کرد: به شما می‌گویم که صبر کنید، زیرا کسانی که در پس پرده ظلم علیه شما قرار دارند، به برکت تلاش‌ها و مجاهدتهای ملت بحرین در لبه پرتگاه و سقوط قرار گرفته‌اند.
* مقاومت همچنان اسرائیل و تکفیری‌ها را زیر نظر خواهد داشت
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مقاومت همچنان اسرائیل و مرزهای لبنان را زیر نظر خواهد داشت؛ مقاومت اسلامی صحنۀ مقابله با اسرائیل را ترک نخواهد کرد. به خوبی می‌دانیم مسائل سیاسی از کشور ما محافظت نمی‌کند؛ بلکه این ارتش، ملت و مقاومت لبنان هستند که این کشور را حفظ کرده‌اند.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: ما همچنان مرزهای شمالی را برای جنگ با تکفیری‌ها زیر نظرخواهیم داشت، و برای دفاع از سرزمین خود در آنجا باقی می‌مانیم.
وی افزود: در سوریه فرزندان و مردان شما در حال دفاع از محور مقاومت و شرف و ناموس و تاریخ هستند؛ و در این جنگ که آمریکایی‌‌ها و آل‌سعود بر سوریه تحمیل کرده‌اند بر موضع جهادی خود تأکید می‌کنیم.
سید حسن نصرالله با اشاره به انتظار برخی طرف‌ها برای خسته شدن و ناتوانی مقاومت و بزرگنمایی تعداد شهدای حزب الله گفت: ما به شهدای خود -هر اندازه که تعداد آن‌ها زیاد باشد- افتخار می‌کنیم، برخی هم به دنبال تضعیف مالی ما هستند و ما را تحریم می‌کنند، و به صورت شبانه روز به دنبال یک مادر و یا همسر شهید می‌گردند که سخنانش به آنان اطمینان خاطر بدهد، ولی هیچ کسی را نمی‌یابند؛ من به آنان می‌گویم که ما شکست نخواهیم خورد و خسته نخواهیم شد.
گفته می‌شود مراسم روز دهم محرم از صبح امروز در جنوب بیروت با حضور بسیار گسترده مردم آغاز شد.
شرکت کنندگان در این راهپیمایی عاشورایی، برای اعلام همبستگی با مردم یمن، با حمل پرچم یمن، شعار «لبیک یا یمن» سر دادند.
برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=165090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x