تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

جنجالی دیگر از بن سلمان +عکس

  • کد خبر : 213527
  • 20 خرداد 1397 - 6:06
جنجالی دیگر از بن سلمان +عکس

بررسی تحولات عربستان به صورت هفتگی می‌تواند در ترسیم فضایی برای درک بهتر سیاست‌های آل سعود مفید باشد. از این رو سعی می‌شود تحولات عربستان در دو حوزه داخلی و خارجی به صورت هفتگی رصد و تحلیل شوند.

به گزارش «کمال مهر»؛ محمد بن سلمان ولیعهد سعودی که چند هفته ای در عرصه رسانه ای ظاهر نشده بود در دو هفته اخیر گویا از این غیبت خارج شده و خبرهای زیادی در مورد دیدارهای وی منتشر می شود. اما نکته مهم در این ارتباط به پایان غیبت وی نیست بلکه به اقدام اخیر وی مربوط می شود.

در خلال اخبار منتشره تحت عنوان دیدار بن سلمان و محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی در جده، عکسی در روزنامه الکترونیکی عکاظ منتشر شد که ولیعهد سعودی را در حال دیدار با “شما بنت سهیل بن فارس المزروعی” وزیر امور جوانان امارات به تصویر کشیده بود اما نکته ای که سبب شد این عکس در شبکه‌های اجتماعی جنجال برانگیز شود، زیر پا گذاشتن قوانین اسلامی بود که تا مدتی قبل مقامات سعودی مدعی تلاش برای رعایت این قوانین در کشورشان بودند. این قوانین اما مدتی است که جای خود را به اصلاحات سریالی ولیعهد خام سعودی داده است ،اصلاحات جنجالی که ژست روشنفکری و غرب زدگی در تک تک آنها موج می زند.

در تصویری که روزنامه عکاظ اقدام به نشر آن کرده، بن سلمان در حال دست دادن با شما المزروعی است، دست دادن با یک زن نامحرم که بدون هیچ شک و شبهه ای برخلاف قوانین دین اسلام است. محمد بن سلمان با اجرای سند ۲۰۳۰ به دنبال آن است تا عربستان را در مسیر سکولاریسم پیش ببرد.

خبر دیگر اینکه، انغام خواننده سرشناس مصری در صفحه توییتر خود خبر از اجرای موسیقی و آواز در ریاض داد و نوشت: “هواداران عزیزم بسیار خوشبختم که در عید فطر در جشنی ویژه کنار شما خواهم بود”. این اولین بار است که یک خواننده زن در ریاض، پایتخت عربستان سعودی آواز خواهد خواند. همزمان با اعلام این خبر عنوان شد که اولین تیم فوتبال زنان در عربستان نیز تشکیل خواهد شد. این اقدامات در ادامه اصلاحات عربستان سعودی است که از سال گذشته آغاز شده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=213527

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x