تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

جزئیاتی از شهادت شهید «حججی» و فرمانده‌اش+ نقشه میدانی

  • کد خبر : 214559
  • 19 مرداد 1397 - 14:59
جزئیاتی از شهادت شهید «حججی» و فرمانده‌اش+ نقشه میدانی

سحرگاه شانزدهم مرداد ماه سال ۱۳۹۶، عناصر گروه تروریستی داعش با پشتیبانی نیروهای آمریکایی به مواضع جبهه مقاومت در جنوب غرب استان الانبار حمله کردند.

جزئیاتی از شهادت شهید «محسن حججی» و فرمانده‌اش+ نقشه میدانیبه گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»؛ سحرگاه شانزدهم مرداد ماه سال ۱۳۹۶، استان حمص، جنوب سوریه؛ توپخانه نیروهای آمریکایی در پایگاه التنف، دو مقر نیروهای گردان سید الشهدا بسیج مردمی عراق را در منطقه «الجمونه» در جنوب غرب استان الانبار هدف قرار داد.

۴۰ نفر از رزمندگان جبهه مقاومت از جمله ۴ فرمانده میدانی به نام های جهادی «احمد علی، ابوحیدر، جعفر الدراجی و عبد رسول» به همراه «منتظر قاسم الولانی»، فرزند فرمانده گردان سید الشهدا در جریان این حملات توپخانه ای به شهادت رسیدند و شماری دیگر زخمی شدند.


بیشتر بخوانید: روایتی خواندنی از فرمانده« شهید حججی» که کمربند دفاعی سامرا را طراحی کرد+تصاویر


دقایقی از حملات توپخانه ای نیروهای آمریکایی نگذشته شده بود که ده ها تن از عناصر تروریستی داعش از صحرای استان الانبار عراق به مواضع نیروهای مقاومت در منطقه الجمونه هجوم آوردند.

جزئیاتی از شهادت شهید «محسن حججی» و فرمانده‌اش+ نقشه میدانی

وضعیت میدانی عراق و سوریه در سال ۹۶ و محل شهادت شهید حسین پور و محسن حججی

به گفته منابع میدانی، تروریست های داعش به طور کامل از حملات توپخانه‌ای آمریکایی ها اطلاع داشتند و با هماهنگی آنان در کوتاه ترین زمان ممکن به مواضع نیروهای گردان سید الشهدا بسیج مردمی عراق حمله کردند.

تروریست‌ها در این حمله با انفجار ۳ خودروی انتحاری وضعیت را به سود خود تغییر دادند و نبردهای سنگین و تن به تن نیروهای مقاومت با تروریست‌های داعش تا نزدیکی طلوع صبح ادامه داشت.

در این منطقه وقتی شهید حسین پور (فرمانده شهید حججی) و چند صد نفر از رزمندگان عمدتا عراقی تحت فرمانش مورد حمله قرار می‌گیرند، به سرعت نیروهایش را از خاکریز اول به خاکریز دوم می‌کشاند و به شدت با نزدیک به ۲۰۰ نیروی داعشی که به ماشین‌های بمب‌گذاری شده نیز مجهز بوده‌اند درگیر می‌شود و آنگونه که مسئولان ارشد و نیز نیروهای تحت‌امر او می‌گویند اگر تدبیر و رشادت او نبود لااقل نیمی از نیروهای تحت امر او در این منطقه مرزی که کمترین عوارض طبیعی را دارد، به شهادت می‌رسیدند. شهید با فراست به زودی نیروها را در مقابل داعش آرایش می‌دهد و این در حالی است که به طور بی‌سابقه‌ای داعش عملیات روزانه را به شبانه تبدیل کرده بود.

جزئیاتی از شهادت شهید «محسن حججی» و فرمانده‌اش+ نقشه میدانی

شهید در میان امواج پی در پی انفجارهای سنگین ناشی از خودروهای منفجره نیروهایش را مدیریت می‌کند تا با کمترین شهید، حمله شدید داعش را متوقف نماید و در این بین موفق می‌شود و نیروهای داعش مدتی پس از درگیری شدید و برجای گذاشتن حدود ۳۰ کشته به عقب بازمی‌گردند. در حین این عملیات، شهید مرتضی حسین‌پور اگرچه بر اثر نارنجک داعش از ناحیه کتف زخمی می‌شود اما در همان حال از فرماندهی نیروهایش غافل نمی‌شود و تا پایان عملیات و دفع هجوم داعش در کنار نیروهایش می‌ماند و البته در حین انتقال به یک بیمارستان صحرایی به شهادت می‌رسد.

یک منبع میدانی درباره جزییات اسارت و شهادت شهید حججی نیز گفت: محسن حججی در جریان حملان انتحاری ابتدا از ناحیه کتف مجروح شد و در ادامه هم در درگیری های مستقیم و با شلیک های ممتد تروریست ها از سمت پهلو هدف قرار گرفته و به شدت زخمی شد اما با این وجود تا آخرین لحظه مقاومت کرد.

وی با بیان این که عناصر تروریستی داعش با کمک مستقیم نیروهای آمریکایی موفق شدند در منطقه الجمونه صحنه گردانی کنند، گفت: در نهایت محسن توسط عناصر تروریستی به اسارت درآمد.

این منبع میدانی افزود: عناصر تروریستی داعش به سرعت محسن را به مناطق اشغالی در استان الانبار عراق انتقال دادند و ساعاتی بعد این رزمنده دلیر را به شهادت رساندند و روز هجدهم مردادماه این جنایت رسانه‌ای شد.

جزئیاتی از شهادت شهید «محسن حججی» و فرمانده‌اش+ نقشه میدانی

آخرین وضعیت میدانی عراق و سوریه

حالا یک سال از فداکارهای شهید محسن حججی و فرمانده شهیدش مرتضی حسین پور (با نام جهادی حسین قمی) می گذرد و وعده انتقام جبهه مقاومت از تروریست ها به واقعیت تبدیل شده است.

در جریان عملیات رزمندگان جبهه مقاومت در ماه های گذشته، کشور عراق به طور کامل از لوث وجود تروریست های داعش پاکسازی شده و درسوریه هم تروریست ها فقط در معدود مناطق اشغالی شمال حضور دارند که شمارش معکوس برای آزادسازی این نقاط به صدا درآمده است.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=214559

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x