تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

جروزالم پست: چرا دوستی کره شمالی با ایران برای اسرائیل خطرناک است؟

  • کد خبر : 184966
  • 22 اسفند 1395 - 6:32
جروزالم پست: چرا دوستی کره شمالی با ایران برای اسرائیل خطرناک است؟

یک پایگاه صهیونیستی در گزارشی مدعی شد ارتباط نزدیک کره شمالی با ایران می‌تواند یک تهدید بالقوه برای اسرائیل باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل «کمال مهر»؛ روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی نوشت: ممکن است کمتر کسی حتی حدس بزند که کره شمالی می‌تواند برای اسرائیل یک تهدید به شمار آید؛ اما دوستی و ارتباط نزدیک این کشور هسته‌ای با ایران چنین موضوعی را ممکن می‌سازد.
جروزالم پست در ادامه این گزارش نوشت: شواهد امر نشان می‌دهد سران کره شمالی تمرکز خود را بر روی کره جنوبی، ژاپن و آمریکا قرار داده‌اند و به نظر می‌رسد توجهی به اسرائیل ندارند. اما نباید فراموش کرد این کشور دوست ایران است و در زمینه هسته‌ای با یکدیگر تبادلات علمی دارند. هرچند کره شمالی در نقطه‌ای دیگر در جهان واقع شده و تاکنون چالشی با اسرائیل نداشته است؛ اما می‌تواند به طور غیرمستقیم به سود ایران کار کند و یک تهدید جدی برای تل‌آویو باشد.
این روزنامه صهیونیستی در ادامه ادعایش آورده است: کره شمالی می‌تواند یک منبع بیرونی برای توسعه برنامه‌های هسته‌ای ایران باشد. پیونگ‌یانگ در زمینه‌های هسته‌ای بسیاری با ایران همکاری دارد. علاوه بر این رفتارهای کره شمالی موجب شده تا کمتر کسی رفتار هسته‌ای ایران را جنون‌آمیز بداند. کره شمالی حتی کاری کرد که قدرت آمریکا زیر سوال برود و تمام موارد ذکر شده دلایل خوبی هستند تا تهدید این کشور علیه اسرائیل جدی گرفته شود.
کره شمالی دوشنبه گذشته ۵ موشک بالستیک را مورد آزمایش قرار داد که ۴ مورد از آن‌ها دارای بُرد هزار کیلومتری هستند. دولت “دونالد ترامپ”، رئیس جمهور آمریکا، نسبت به این آزمایش‌ها موضع سختی اتخاذ کرد؛ اما همانند آزمایشات موشکی ایران، در نهایت نتوانست مانع از انجام آنها شود و یا تضمین کند پیونگ‌یانگ در آینده دست به چنین آزمایش‌هایی نخواهد زد.
جروزالم پست در ادامه نوشت: مدارک بسیار کم و محدودی درباره ارتباط پنهانی ایران و کره‌شمالی وجود دارد؛ اما نهادهای اطلاعاتی چند سالی است که به این موضوع پی برده‌اند. اخیرا نیز اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل  گزارش‌هایی درمورد ارتباط پنهان ایران و کره شمالی ارائه داد. به موجب گزارش مذکور، موشک بالستیک ایران که در ژانویه مورد آزمایش قرار گرفته بود دارای فناوری موشک‌های کره شمالی بود و تصور می‌شود قطعات اصلی آن از پیونگ‌یانگ تامین شده است.
این روزنامه صهیونیستی در بخش دیگری از گزارش خود مدعی شد: ایران پول کافی در اختیار دارد تا با استفاده از دانش موشکی کره شمالی، در جایی غیر از خاک خود که تحت بازرسی سازمان بین‌المللی انرژی اتمی است، به توسعه توان موشکی خود بپردازد. یکی دیگر از مسائلی که موجب نگرانی سران اسرائیل است، ماجراجویی‌های هسته‌ای کره شمالی و دور کردن ذهن مقامات آمریکایی از ایران می‌باشد. تل‌آویو معتقد است کره شمالی به عمد تمرکز آمریکا را از روی ایران منحرف کرده و به این ترتیب فرصت خوبی در اختیار ایران قرار گرفته است تا در خفا به توسعه برنامه هسته‌ای خود بپردازد. کره شمالی به طور مداوم اقدام به انجام آزمایش‌های هسته‌ای می‌کند، حاضر به نشستن پای میز مذاکره نیست و دائما غرب را مورد تهدید قرار می‌دهد. طبیعی است در چنین شرایطی رفتارهای ایران بسیار معقول و حتی موجه به نظر می‌رسد.
جروزالم پست در پایان نوشت: هنوز کسی نمی‌داند دولت ترامپ چه برنامه‌ای برای متوقف کردن تهدید هسته‌ای کره شمالی درنظر گرفته است. اما حتی اگر کره شمالی مانند ایران خواستار محو کردن اسرائیل از نقشه جهان نباشد؛ با دیوانگی‌های هسته‌ای خود کاری می‌کند تا راه‌های ساده و جدیدتری برای رسیدن به این هدف پیش پای ایران قرار بگیرد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=184966

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x