تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

تصویب کلیات طرح مالیات بر عایدی مسکن

  • کد خبر : 217354
  • 16 آبان 1397 - 0:45
تصویب کلیات طرح مالیات بر عایدی مسکن

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کلیات طرح مالیات بر عایدی مسکن با اهدافی مانند جلوگیری از سفته‌بازی در بازار مسکن، کنترل قیمت‌ها و ایجاد پایه مالیاتی، در کمیسیون اقتصادی بررسی و تصویب شد.

محمدرضا پورابراهیمی نمایه

به گزارش «کمال مهر» به نقل از خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی  در جلسه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر که عصر امروز (دوشنبه ۱۴ آبان)  برگزار شد، گفت: کمیسیون اقتصادی موضوع بسته های ضدتحریمی را مدنظر قرار داده و در این خصوص اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

بیشتر بخوانید:

مأموریت لاریجانی به کمیسیون اقتصادی برای بررسی مشکلات ارزی زائران اربعین

تایید وجود رانت و تخلف در ثبت سفارش خودرو در دوره شریعتمداری

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسته های ضدتحریم در کمیسیون اقتصادی مجلس در دستور کار قرار گرفته، بخشی از این اقدامات اجرایی با ظرفیت فعلی دولت و مجلس انجام می شود و بخشی از اقدامات مربوط به برنامه های محرمانه و سری ضدتحریم است. نکته دیگر اینکه بخشی از برنامه های ضدتحریمی به تدوین قوانین و مقررات نیاز دارد که در حال پیگیری است.

پورابراهیمی داورانی ادامه داد: مرکز پژوهش های مجلس به عنوان بازوی مشورتی اقدامات مناسبی برای تهیه بسته های ضدتحریمی انجام داده است. در هر صورت گزارش اقدامات کمیته ضدتحریم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به زودی ارائه می شود.

وی تصریح کرد: توضیح درباره علت عدم تشکیل کمیسیون ضدتحریم در مجلس ضرورت دارد چرا که احساس می شد با تشکیل این کمیسیون در انجام وظایف کمیسیون های تخصصی تداخل ایجاد می شد، بنابراین کمیسیون اقتصادی در این رابطه کارها را از ماه های گذشته پیگیری کرده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: کلیات طرح مالیات بر عایدی مسکن نیز با اهدافی مانند جلوگیری از سفته بازی در بازار مسکن، کنترل قیمت ها و ایجاد پایه مالیاتی در کمیسیون اقتصادی بررسی و تصویب شده است و به زودی بررسی اجزا و ابعاد این طرح در کمیسیون اقتصادی در دستور کار قرار می گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بحث پیمان های پولی و ایجاد بستر استفاده از ارزهای دیجیتال نیز در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته و این موضوع پیگیری می شود. همچنین نکته دیگر اینکه فروش نفت پس از سال ها پیگیری از طریق بورس انرژی انجام می شود که قدم مناسبی به سمت شفافیت اقتصادی محسوب می شود.

گفتنی است در نشست انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر که با همکاری مرکز شفافیت برای ایران برگزار می شد، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس و سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو دیگر هیات رئیسه مجلس حضور داشتند و دانشجویان سوالات خود را مطرح کردند و سه نماینده مجلس حاضر در این نشست به سوالات پاسخ دادند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=217354

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x