تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

بیماری مرموزی که در کمین نوجوانان است/ راه‌هایی برای جلوگیری از عصبانی شدن/خوراکی‌هایی برای حفاظت از کبد/ تنقلاتی موثر در درمان سرماخوردگی

  • کد خبر : 210762
  • 25 فروردین 1397 - 1:58

علت بروز  آلرژی‌های فصلی،  ورود مواد خارجی و غیر طبیعی به بدن و واکنش سیستم ایمنی بدن در برابر این مواد  است.

 

به گزارش «کمال مهر»  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

خطر کمبود پتاسیم

پتاسیم یکی از عناصر مهم و حیاتی بدن است که در عملکرد صحیح ماهیچه‌های قلب و عملکرد سیستم عصبی موثر بوده و تنظیم کننده فشار خون است.

شایع‌ترین علامت کبمود پتاسیم در بدن گرفتگی‌های عضلانی و ماهیچه‌ای است؛ اگر همیشه احساس درد یا ضعف در ماهیچه‌های خود را دارید یا در طول روز بیش از اندازه احساس خستگی می‌کنید ممکن است پتاسیم در بدن شما کمتر از میزان مورد نیاز باشد.

موز، لوبیا، سیب زمینی شیرین، کلم بروکلی، اسفناج، ماهی سالمون، قارچ و گوجه فرنگی از جمله مواد غذایی سرشار از پتاسیم هستند.

اثر کمبود پتاسیم در بدن/ اهمیت کبد در سلامتی انسان/ آیا آلرژی فصلی دارید/ خوراکی مفید برای تنظیم فشار خون

روش های حفظ سلامت کبد

بهتر است بدانید که مواد غذایی در بدن انسان از طریق  معده و روده جذب می شوند؛ در این میان کبد و کلیه وظیفه پاکسازی و حذف مواد سمی از این مواد غذایی را بر عهده دارد.

به همین دلیل کبد بیش از دیگر اندام‌های بدن در خطر مسمومیت و آلودگی است، همچنین یکی دیگر از وظایف کبد ترشح هورمون‌هایی است که مورد نیاز بدن است؛ به همین دلیل سلامت کبد بر سلامتی دیگر اندام‌های بدن هم تاثیر می‌گذارد.

مصرف برخی مواد غذایی می‌تواند بیشترین تاثیر را در سلامت کبد داشته باشد؛  مصرف روزانه ۲ تا ۳ حبه سیر در روز،  یک تکه چغندر،  یک عدد لیمو ترش،  نوشیدن دو تا سه فنجان چای سبز در روز،  استفاده از زردچوبه در طبخ غذا و مصرف گردو و کلم بروکلی از راهکار‌های مفید برای سلامت کبد هستند.

برای سلامت کبد و مخصوصاً پیشگیری از ابتلا به کبد چرب از مصرف غذا‌های پرچرب و غذا‌های فرآوری شده تا حد امکان دوری کرده و نوشیدن الکل و سیگار کشیدن  را فراموش کنید.

اثر کمبود پتاسیم در بدن/ اهمیت کبد در سلامتی انسان/ آیا آلرژی فصلی دارید/ خوراکی مفید برای تنظیم فشار خون

خطر ابتلا به سرطان در سنین نوجوانی

محققان آمریکایی دریافتند که اولین تغییرات  و جهش‌های ژنتیکی تاثیر گذار در ابتلا به سرطان در سنین نوجوانی بروز پیدا می‌کند.

این محققان دریافتند که حدود ۲ درصد جمعیت در جهان با این تغییرات ژنتیکی مواجه می‌شوند، با این وجود این تغییرات تا زمان زیادی خاموش می‌ماند؛ بروز عوامل خطر و انجام رفتار‌های تحریک آمیز مانند سیگار کشیدن، مصرف غذا‌های چرب و عوامل وراثتی می‌توانند جهش‌های ژنتیکی در سلول‌ها را دوباره فعال کرده و به جهش‌های بعدی بیانجامد؛ جهش هایی که اینبار همراه با سرطان خواهند بود.

روش های تشخیص آلرژی فصلی

محققان معتقدند  آلرژی‌های فصلی می‌توانند زمینه  را برای ابتلا به بیماری آسم فراهم کنند؛ این در حالی‌است که آمار‌ها نشان می‌دهد از هر ده نفر انسان مبتلا به بیماری آسم ۸ نفر با آلرژی‌های فصلی مواجه هستند.

علت بروز  آلرژی‌های فصلی ورود مواد خارجی و غیر طبیعی به بدن و واکنش سیستم ایمنی بدن در برابر این مواد  است.

آبریزش و گرفتگی بین، سرفه، عطسه، خارش پوست، بروز پوست خشک یا جوش‌های پوستی از نشانه‌های ابتلا به آلرژی‌های فصلی هستند؛ بهتر است بدانید که حساسیت‌های فصلی مختص فصل بهار نبوده و در تابستان و پاییز هم مخصوصاً با خوردن میوه‌هایی همچون هندوانه و خربزه ایجاد می‌شوند.

روش‌های درمانی متفاوتی در هنگام مواجهه با آلرژی‌های فصلی وجود دارد که بهتر است با نظر یک پزشک یکی از این روش‌ها پیگیری شود.

اثر کمبود پتاسیم در بدن/ اهمیت کبد در سلامتی انسان/ آیا آلرژی فصلی دارید/ خوراکی مفید برای تنظیم فشار خون

خواص دارویی میوه عناب

بسیاری از تنقلات و خوراکی‌های طبیعی می‌توانند به عنوان یک داروی فوق العاده به کار روند، یکی از این خوراکی‌ها میوه عناب است.

مهمترین ویژگی میوه عناب تنظیم فشار خون و متعادل کردن کلسترول خون است؛ همچنین عناب می‌تواند کم خونی را تا حد زیادی درمان کرده و از ابتلا به بیماری‌های کبدی جلوگیری نماید.

عناب به دلیل داشتن مقادیر بالای ویتامین C می‌تواند در درمان بیماری سرماخوردگی یک داروی فوق العاده باشد.

اثر کمبود پتاسیم در بدن/ اهمیت کبد در سلامتی انسان/ آیا آلرژی فصلی دارید/ خوراکی مفید برای تنظیم فشار خون

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=210762

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x