تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

به ترامپ می‌گویم که دوران قلدری و زور گویی به پایان رسیده است/پاکستان برای آزادی مرزبانان ایرانی اقدامی عاجل به عمل آورد

  • کد خبر : 217222
  • 11 آبان 1397 - 14:00
به ترامپ می‌گویم که دوران قلدری و زور گویی به پایان رسیده است/پاکستان برای آزادی مرزبانان ایرانی اقدامی عاجل به عمل آورد

خطیب نماز جمعه تهران گفت:برخی گمان می‌کنند بیت المال بدون صاحب است، اما دزدی از بیت المال خطرناک‌تر از دست بردن در جیب افراد است.

للللبه گزارشگروه سیاسی«کمال مهر» آیت الله موحدی‌کرمانی خطیب موقت جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پایتخت، گفت:هرگاه غضب وارد می شود، عقل می رود و در نتیجه انسان همواره باید مراقب باشد که در صورت خشم کنترل خود را از دست ندهد.افراد گناهکار و بی بند وبار ممکن است مرتکب گناهان بزرگی شوند که تنها مجازات دنیوی آن اعدام باشد.

خطیب موقت نماز جمعه گفت:انسان‌هایی که سرمایه تقوا دارند موفق می‌شوند،آنها هنگامی که شیطان دام خودش را برای فریب انسان گسترش داده به یاد خدا خواهند بود و فریب شیطان را نخواهند خورد.

وی ادامه داد: انسان‌هایی که سرمایه تقوا دارند در مواجهه با شیطان به یاد خدا خواهند بود و از یاد اوغافل نیستند. شیطان قسم خورده و گفته من فرزندان آدم را فریب خواهم داد و در این هدف خود مصمم است، به همین دلیل برای مصون بودن از این فریب‌ها باید به یاد خدا باشیم.

آیت الله موحدی کرمانی درباره برخی توطئه‌های اخلاقی در فضای مجازی علیه کشورمان و لزوم اقدامات مسئولان در پاسخ به این توطئه ها، عنوان کرد: توصیه من به مسئولان فضای مجازی کشور این است نسبت به وجود برخی صحنه‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد هوشیار باشند، زیرا موجب گمراهی جوانان ما می‌شود.

وی ادامه داد: آنها باید هوشیار باشند تا چنین صحنه‌های دیگر تکرار نشود. پرسش من از مسئولین این است که شما در برابر این توطئه‌ها چه عملی انجام می‌دهید و چگونه می‌خواهید ایمان جوانان را در برابر آن حفظ کنید.
امام جمعه موقت تهران در ادامه بیانات خود درباره برخی افراد که از بیت المال دزدی می‌کنند تصریح کرد: کسانی که به بیت المال دست اندازی می‌کنند و مال مردم را به چنگ می‌آورند من به آنان هشدار می‌دهم که شما توسط خداوند به آتش  سختی وعده داده شده اید.

وی افزود: تصور آن‌ها این است که، چون بیت المال نگهبانی ندارد به همین دلیل هرچقدر می‌خواهند می‌توانند برداشت کنند؛ اما من به آن‌ها می‌گویم این کار شما بسیار بدتر و خطرناک‌تر  از سرقت از جیب افراد است، زیرا این پول سرمایه و موجب حیات جامعه است، چون با همین پول جامعه اسلامی روی پای خود می‌ایستد و اگر این پول را نداشته باشند دچار فقر خواهد شد

آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بابیان اینکه حدود ۱۷میلیون نفر در مراسم اربعین شرکت کرده اند که حدود ۲ میلیون نفر آنها از ایران بوده اند افزود: این حضور در اربعین پیامی بزرگ دارد و در عین اینکه ۴۰ شهادت امام حسین است، اما در کنار تسلیت، تبریک هم می گویم زیرا امام حسین (ع) یک تنه بر دنیای کفر غالب شد.

امام جمعه موقت تهران  عنوان کرد: سرنوشت آمریکا، وهابیت و رژیم صهیونیستی سرنگونی است و من به ترامپ می گویم دوران زور گویی وقلداری رو به افول است و کشورهای اروپایی همپیمانت هم خسته شده اند، آمریکا روز به روز منفورتر و منزوی تر می شود و در همین راستا هم در اجلاس سه جانبه ایران ترکیه و آذربایجان  شاهد بودیم که هر سه کشور بر ادامه همکاری با تهران تاکید کردند.

وی در رابطه با قتل روزنامه نگار منتقد عربستانی گفت: قتل خاشقجی رژیم سفاک عربستان را به کلی منفور کرد، آمریکا و حامیان آن سردرگم هستند که چه کاری انجام دهند، آنها نمی دانند که همچنان می توانند از این گاو شیرده به صورت میلیاردی سود استفاده بببرند و به حمایت های خود ادامه دهند و یا اینکه برای اولین بار صدقی نشان داده و این رژیم کودک کش را محکوم کرده و دست از حمایت آن بردارند.

آیت الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: به دولت پاکستان هشدار می دهم که نسبت به آزادی مرزبانان ما که توسط گروهک تروریستی در این کشور ربوده شده اند اقدامی عاجل به عمل آورند.

موحدی کرمانی تصریح کرد: سرنوشت ستمگرانی مانند آمریکا، رژیم صهیونیستی و وهابیت سقوط، نابودی،‌رسوایی و سرنگونی است.این جماعت فکر می‌کنند می‌توانند به مقاومت ما پایان دهند، اما مطمئنا این آرزو را به گور خواهند برد، ترامپ دوران زورگویی و قلدری رو به افول است و کشورهای اروپایی هم پیمانت هم دیگر خسته شده‌اند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: آمریکا می‌خواهد کشورهایی که پایبند قانون هستند را مجازات کند و این روش دارای تبعات بدی برای نظم جهانی است، آمریکا روز به روز منفور تر و منزوی تر می‌شود.

موحدی کرمانی بیان کرد: در اجلاس سه جانبه وزرای ایران،‌ترکیه و آذربایجان از مواضع ایران در خصوص تحریم‌های ظالمانه حمایت شد و این کشورها به همکاری خود تاکید دارند که به همکاری خود با ایران ادامه دهند.

وی ادامه داد: امروز هیچ کشوری از اقدامات آمریکا به جز چند رژیم منطقه‌ای حمایت نمی‌کنند و امکان اینکه واشنگنتن بتواند به اهداف اقتصادی خود برسد بسیار ضعیف است، اما قطعا با اعمال تحریم‌ها به اهداف سیاسی خود  دست نخواهد یافت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: برای اولین بار است که اروپایی‌ها علاوه بر انتشار بیانیه علیه سیاست‌های آمریکا مکانیزمی هم برای اجتناب از تحریم‌ها و جبران تبعات اقدامات این کشور ایجاد می‌کنند،‌ خدا را شاکریم که هر چه بر عمر نظام کثیف عربستان سعودی افزوده می‌شود این رژیم و وهابیت رسوا تر می‌شوند.

مو‌حدی کرمانی اظهار کرد: قتل خا‌شقچی رژیم سفا‌ک عربستان را به کلی منفور کرد و آمریکا و حامیا‌نش نیز سر در گم مانده‌اند که چه غلطی بکنند،‌ آیا از این گاو شیرده میلیاردها دلار بگیرند و از آن حمایت کنند که در این صورت به منفور بودن خود اضافه خواهند کرد یا برای یکبار هم که شده صدقی نشان دهند و این رژیم کودک کش را محروم کرده و آن را در لیست سیاه قرار دهند و دست از حمایت آن بردارند.

وی ادامه داد: تا کی بشنویم که ۱۴ میلیون یمنی از گرسنگی در خطر مرگ قرار دارند و دنیا نیز تماشاچی است و آمریکا نیز به جنایات خود ادامه داد و از جانیان حمایت کند!

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: رژیمی که به دروغ خود را خادم حرمین معرفی می‌کند و در صدر خائنین به حرمین است تا کی باید به کشتار زنان و کودکان بی گناه ادامه دهد.

موحدی کرمانی بیان کرد: در نیجریه اتفاق تلخی افتاد و به عزاداران اربعین حمله شد تا حدی که بسیاری از عزاداران مجروح و یا شهید شدند،‌گویا ارتش وارد عمل شده است در حالی که پلیس باید وارد عمل می‌شد.

وی افزود: دلیلی ندارد مراسم مذهبی مسالمت آمیز شیعه مورد حمله قرار گیرد،‌به نظر می‌آید لازم است تا شیعیان با حکومت این کشور ومذاکره کنند چرا که قطعا تفاهم با مذاکره به دست خواهد آمد و دیگر شاهد اینگونه اتفاقات نخواهیم بود، همچنین علما و مراجع می‌توانند با ارشاد خود مانع بروز اینگونه فجایع شوند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: به دولت پاکستان رسما اخطار می‌دهم که هر چه زودتر نسبت به آزادی ۱۲ تن از مرزبانان کشور ما که اخیرا توسط گروهک تروریستی در مرز دو کشور ربوده شده‌اند اقدام عاجل به عمل آید.

وی ادامه داد: مقاومت نیروهای اسلامی عراق در سایه مرجعیت به توفیقی بزرگ دست یافت و بینی آمریکا را به خاک مالید و علی رغم تلاشی که با پول‌های عربستان سعودی صورت گرفت نیروهای خدوم و صالح در پست‌های نمایندگی مجلس،‌ریاست مجلس،‌ریاست جمهوری و نخست وزیری عراق قرار گرفتند و این توفیق را به کشور عراق تبریک می‌گویم.

موحدی کرمانی افزود: در این روزها در رسانه‌های و فضای مجازی نسبت‌هایی که مسئولان داده می‌شود و اذهان عمومی خدشه ‌دار شده است که باعث خواهد شد که رابطه میان دولت و مردم سست شود لذا باید تکلیف این مسئله مشخص شود که آیا این نسبت‌ها صحیحی است و آیا افرادی در سطوح بالا اینگونه در رفاه و وابسته به دنیا هستند؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: من نمی‌گویم هر چه در فضای مجازی گفته می‌شود نظام باید پاسخگوی آن باشد چرا که حرف‌های بی پایه و اساس بسیاری گفته می‌شود که ارزش جواب دادن ندارند اما گاهی چنین حرف‌هایی از زبان مقامات شناخته شده در جایگاهی از نظام گفته می‌شود که باید روش ن شود اگر دروغ است که باید تکلیف دروغگو مشخص شود اگر درست است تکلیف مردم چه می‌شود و نظام باید از شر این افراد آزاد شود و اگر لازم است باید برخورد قانونی با این افراد صورت بگیرد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=217222

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x