تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

بهترین مکان‌های دنیا برای تماشای شفق قطبی کجاست؟ +تصاویر

  • کد خبر : 209079
  • 15 اسفند 1396 - 1:57

در حال حاضر، ۶ منطقه در جهان وجود دارد که بهترین مکان‌ها برای تماشای شفق قطبی به شمار می‌روند.

به گزارش «کمال مهر»؛ بی شک یکی از پدیده های شگفت انگیز جهان شفق قطبی است که تماشای آن از نزدیک می تواند یکی از خاص‌ترین و ماندگارترین تجربه های زندگی هر فردی محسوب شود. شفق قطبی در واقع نورهای زیبایی همچون سبز، فیروزه‌ای و آجری است که به طور طبیعی و به شکل ابر و باد در آسمان دیده می‌شود. این پدیده اغلب در شب و در عرض‌های جغرافیایی قطبی به چشم می‌خورد.

اواخر سپتامبر تا اوخر ماه مارس بهترین زمان برای تماشای این پدیده شگفت انگیز است؛ البته در زمان های دیگر نیز این پدیده دیده می شود اما در زمان گفته شده زیبایی شفق قطبی دوچندان است.

با بررسی های انجام شده در حال حاضر ۶منطقه در دنیا وجود دارد که بهترین مکان‌ها برای دیدن شفق قطبی به شمار می روند. در ادامه با این مناطق آشنا خواهید شد.

۱- فرینکس، آلاسکا، ایالت متحده آمریکا

بهترین مکان های دنیا برای تماشای شفق قطبی کجاست؟ +تصاویر

فرینکس در فاصله ۲۴۰ کیلومتری از دایره قطب شمال یکی از قابل دسترس ترین مکان‌ها برای تماشای این پدیده خاص محسوب می شود چرا که یک فرودگاه بین المللی و تعدادی هتل در آنجا قرار دارد. در حوالی این منطقه آبگرمی نیز وجود دارد که می توان هنگام استراحت در حوضچه‌های آب معدنی از دیدن رنگ های بی نظیر و خاص آسمان هم لذت برد.

۲- SAARISELKÄ – فنلاند

بهترین مکان های دنیا برای تماشای شفق قطبی کجاست؟ +تصاویر

در لاپلند فنلاند شفق قطبی به مدت ۸ ماه کامل از اواخر ماه اوت تا اواخر آوریل ادامه دارد. زیباترین منطقه ای که می توانید این پرده رنگی زیبای آسمان را تماشا کنید اقامت‌گاه قطبی Kakslauttanen است.

۳- KIRUNA – سوئد

بهترین مکان های دنیا برای تماشای شفق قطبی کجاست؟ +تصاویر

مردم بومی که در Sámi در مناطق اسکاندیناوی شمالی زندگی می کردند این پدیده طبیعی را  همانند حلول روح نیاکانشان در دل آسمان می‌پنداشتند. هر چند امروزه می دانند که شفق قطبی، پدیده ای فراتر از خرافه های قدیمی است.

۴- YELLOWKNIFE – کانادا

بهترین مکان های دنیا برای تماشای شفق قطبی کجاست؟ +تصاویر

در روستای Aurora در شمال کشور کانادا شما مطمئن خواهید بود که پدیده شفق قطبی را خواهید دید. تورهای مسافرتی این منطقه اغلب سه شبه هستند و مسافران می‌توانند در کلبه‌های چوبی یا خیمه‌های گرم با سیستم تهویه مناسب اقامت کنند.

۵- پارک ملی CAIRNGORMS – اسکاتلند

بهترین مکان های دنیا برای تماشای شفق قطبی کجاست؟ +تصاویر

انگلستان اغلب آسمان صافی ندارد اما اگر کمی شانس داشته باشید می توانید پدیده شگفت انگیزی را در بزرگترین پارک‌های ملی بریتانیا ببینید. کمپ زدن زیر ستاره‌ها در کاروان‌های شخصی یا اقامت در کلبه یا هتل‌های اطراف گزینه‌های متنوعی هستند که در اختیار مسافران قرار دارد.

۶- AKUREYRI – ایسلند

بهترین مکان های دنیا برای تماشای شفق قطبی کجاست؟ +تصاویر

در سراسر کشور ایسلند در صورت شرایط جوی مناسب و صاف بودن آسمان  امکان مشاهده شفق قطبی هست. اما برای تماشای بهتر شفق قطبی و تجربه حیرت انگیز آن بهتر است به بخش شمالی ایسلند سفر کنید. جایی که مملو از چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز و بی‌نظیر است و می‌توانید آبشارهای زیبا و چشمه‌های آبگرم زیبایی را نیز در آنجا مشاهده کنید.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=209079

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x