تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

برگزاری مراسم محرمانه تغییر مذهب عروس جدید ملکه انگلیس

  • کد خبر : 209527
  • 21 اسفند 1396 - 1:52

عروس جدید خاندان سلطنتی انگلیس در مراسمی محرمانه، پیش از ازدواج با نوه ملکه این کشور مذهبش را تغییر داد.

مراسم تعمید محرمانه مگان مرکل چگونه برگزار شد؟به گزارش گروه بین‌الملل «کمال مهر» به نقل از دیلی‌میل، «مگان مارکل» عروس جدید خانواده سلطنتی انگلیس روز سه‌شنبه در یک مراسم محرمانه برای تغییر مذهب خود، غسل تعمید داده شد.

براساس این گزارش، اسقف اعظم کانتربری در یک مراسم ۴۵ دقیقه‌ای مارکل را در کلیسای سلطنتی غسل تعمید داد. شاهزاده هری، شاهزاده چارلز و دوشس کورنوال (عروس ملکه انگلیس) در این مراسم شرکت کردند اما پرنس ویلیام و ملکه در کلیسا حاضر نشدند.

تغییر مذهب مارکل حالا دو ماه پیش از ازدواجش با شاهزاده هری، او را در جمع مسیحیان انجیلی قرار می‌دهد. این اقدام مارکل او را یک قدم به عنوان جدیدش یعنی عروس ملکه انگلیس نزدیک کرد. نگهبانان زیادی برای تامین امنیت مراسم محرمانه تعمید او به کار گرفته شدند؛ اما شخصیت‌های سلطنتی کمی در این مراسم شرکت کردند.

مگان مرکل ۳۶ ساله پس از اینکه از «جاستین ولبی» ۶۲ ساله اسقف اعظم کانتربری رسم و رسوم کلیسا را آموخت، از او خواست مراسم تعمیدش را برگزار کند. او پس از تعمید بلافاصله تاییدیه گرفت یعنی می‌تواند با هری ۳۳ ساله در مراسم عشای ربانی شرکت کند.

با اینکه لازم نبود مگان مرکل برای ازدواج با هری در کلیسا مذهبش را تغییر دهد، او در زمان نامزدی با شاهزاده هری اعلام کرد به احترام ملکه الیزابت -که رهبر کلیسای انگلیس است- به مسیحیت انجیلی تغییر مذهب می‌دهد. برخی می‌گویند شاهزاده ولز که قرار است رهبر بعدی کلیسا باشد باید در این مراسم شرکت می‌کرد.

مراسم روز سه‌شنبه به طور کامل اجرا شد و آب مقدس رود اردن از حوض تعمید اختصاصی خانواده سلطنتی روی سر مارکل ریخته شد.

کلیسای سلطنتی در کاخ سنت جیمز نقش مهمی در زندگی شاهزاده هری و تاریخ خانواده سلطنتی دارد. این کلیسا همان مکانی است که جسد شاهزاده دیانا (مادر هری) یک هفته پیش از خاکسپاری‌اش در سال ۱۹۹۷ در آنجا قرار داده شد و چارلز اول پیش از اعدامش در سال ۱۶۴۹، هفت آیین مسیحی را دریافت کرد. شاهزاده جرج (برادرزاده هری) نیز در سال ۲۰۱۳ در همین کلیسا تعمید داده شد.

مارکل در واقع از دوشس کمبریج که در کودکی تعمید داده شد ولی پس از نامزدی با شاهزاده ویلیام، تاییدیه خصوصی گرفت پیروی می‌کند. به نظر می‌رسد مادر و پدر مارکل برای شرکت در این مراسم از آمریکا به انگلیس سفر نکرده‌اند.

مگان مارکل در سال ۱۹۸۱ در کالیفرنیا به دنیا آمد و با دو مذهب متفاوت بزرگ شد. دو مذهبه بودن در کالیفرنیا غیرطبیعی نیست. پدرش که مدیر نورپردازی بازنشسته هالیوود است پیرو کلیسای اسقفی (انشعاب اصلی کلیسای انجیلی در آمریکا) است در حالی که مادرش پیرو فرقه دیگری از پروتستان است.

مارکل پس از جدایی والدینش، با اینکه کاتولیک نبود به یک دبیرستان کاتولیک در لس‌آنجلس رفت. همسر اول مارکل، یهودی بود اما او تغییر مذهب نداد. آنها در سال ۲۰۰۴ ملاقات و در سال ۲۰۱۱ ازدواج کردند؛ اما پس از ۲ سال طلاق گرفتند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=209527

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x