تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
2

بحران رسوایی جنسی در آکادمی نوبل

  • کد خبر : 210788
  • 25 فروردین 1397 - 1:38
بحران رسوایی جنسی در آکادمی نوبل

در پی بحران رسوایی جنسی در آکادمی نوبل، دبیر هیئت ادبیات این آکادمی از مقام خود کناره‌گیری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»به نقل از یورونیوز، دبیر دائم آکادمی نوبل روز پنجشنبه از مقام خود کناره‌گیری کرد. سارا دانیوس دلیل این کناره‌گیری انتقادات صورت گرفته به نحوه برخورد آکادمی در موضوع اتهام سوء‌رفتار جنسی همسر یکی از اعضای کمیته نوبل ادبیات اعلام کرد.

وی -که از سال ۲۰۱۵ در این مقام فعالیت می‌کند- در گفتگو با خبرنگاران گفت: «کنار رفتن من از پست دبیر دائم، خواسته آکادمی بود و من نیز تصمیم خود را گرفتم.»

بحران رسوایی جنسی در آکادمی نوبل

روز پنجشنبه اندکی پس از استعفای دانیوس، آکادمی نوبل ادبیات از کناره‌گیری کاترینا فوستنسون خبر داد. همسر فوستنسون متهم به آزار جنسی چندین نفر شده است.

طی چند روز گذشته نیز سه عضو دائم کمیته ادبیات آکادمی نوبل در اعتراض به نحوه برخورد این موسسه از مقام خود استعفا دادند. این سه نویسنده خواستار معرفی همکاران فرد متهم به آزار جنسی در آکادمی و اخراج آنان شده بودند.

کلاس اوسترگرن، کیل اسپمارک و پیتر اینگلوند در حالی کناره‌گیری از مقام خود را اعلام کرده‌اند که عضویت دائم کمیته داوران آکادمی به صورت مادام‌العمر است و افرادی که استعفا می‌دهند عملا صندلی خود را ترک کرده‌اند.

بحران بی‌سابقه در این آکادمی سوئدی در هفته‌های اخیر نگرانی‌هایی را درباره از بین رفتن و خدشه دار شدن وجهه و شهرت آن ایجاد کرده است.

اتهامات سوء رفتار جنسی نوامبر سال گذشته علیه ژان کلود آرنو، همسر کاترینا فوستنسون از اعضای آکادمی نوبل ادبیات مطرح شد. در همان زمان نیز این نهاد از قطع روابط خود با این فرد خبر داده بود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=210788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x