تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

بازتاب دستور روحانی برای ساخت پیشران هسته‌ای در رسانه‌های خارجی

  • کد خبر : 173191
  • 24 آذر 1395 - 0:20
بازتاب دستور روحانی برای ساخت پیشران هسته‌ای در رسانه‌های خارجی

دستور رئیس‌جمهور برای ساخت پیشران هسته‌ای در نیروی دریایی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»؛«حسن روحانی»، رئیس جمهور کشورمان، در پی نقض برجام از جانب آمریکا در نامه‌هایی جداگانه به «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه و «علی‌اکبر صالحی»، رییس سازمان انرژی اتمی، دستور داد مصوبات شورای عالی امنیت ملی و هیئت نظارت بر اجرای برجام را محقق کنند.
در نامه روحانی به سازمان انرژی اتمی کشورمان، دستور برنامه‌ریزی برای طراحی و ساخت پیشران هسته‌ای جهت بهره‌گیری در حوزه حمل‌ونقل دریایی صادر شده است.
واکنش رسانه‌های خارجی به دستور رئیس‌جمهور کشورمان برای ساخت پیشران هسته‌ای به شرح زیر است:
خبرگزاری رویترز: پس از نقض برجام از سوی آمریکا، رئیس‌جمهور ایران سه‌شنبه، به دانشمندان این کشور دستور داد برای توسعه برنامه‌هایی به منظور ساخت کشتی‌های با سوخت هسته‌ای، اقدام کنند.
رویترز در ادامه مطلب، از این اقدام به عنوان نخستین واکنش جدی ایران به نقض مفاد توافق هسته‌ای از سوی واشینگتن، یاد کرد.
دیلی میل نوشت: پس از نقض برجام از سوی آمریکا، ایران تصمیم به ساخت کشتی‌های با سوخت هسته‌ای گرفت. در گزارش دیلی میل آمده است: «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران، روز سه‌شنبه در واکنش به تمدید قابل پیش‌بینی تحریم‌های ایران از سوی آمریکا، به دانشمندان این کشور دستور داد برنامه‌های طراحی و ساخت کشتی‌های با سوخت هسته‌ای را آغاز کنند.
در ادامه گزارش دیلی میل آمده است: روحانی در نامه‌هایی که در تلویزیون ایران قرائت شد، از اقدام آمریکا در نقض توافق هسته‌ای سال گذشته، به شدت انتقاد کرد و به سازمان انرژی اتمی این کشور، دستور برنامه‌ریزی و ساخت کشتی‌های با سوخت هسته‌ای و راکتورهای [اتمی] حمل‌و‌نقل دریایی را صادر کرد.
پایگاه اینترنتی شبکه آمریکایی فاکس نیوز نوشت: ایران گزینه‌های پاسخ به تمدید تحریم‌ها از سوی آمریکا، را بررسی می‌کند. رئیس‌جمهور ایران به دو مقام ارشد این کشور دستور داده است اقداماتی در واکنش به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله ایران از سوی قانونگذاران آمریکایی، اتخاذ کنند.
ایندیپندنت نوشت: «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران، دستور ساخت ناوهای هسته‌ای را صادر کرد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=173191

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x