تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

بادیگارد خاص خانم رئیس‌جمهور

  • کد خبر : 216129
  • 13 مهر 1397 - 6:01

محافظ شخصی رئیس جمهور لیتوانی توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرده است.

بادیگارد خاص خانم رئیس‌جمهوربه گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»؛  در میان همه فعالیت‌هایی که در جهان وجود دارد، شاید حرفه بادیگاردی، کمتر زنانه به نظر برسد. با این وجود، برخی از سیاستمداران ترجیح می‌دهند که محافظت از آن‌ها را زنان بر عهده بگیرند. «دالیا گریبوسکایته» رئیس جمهوری لیتوانی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و یک خانم را به عنوان بادیگارد خود برگزیده است.

خانم «سیمونا دائومانته» کارمند سازمان امنیت لیتوانی، محافظ شخصی «دالیا گریبوسکایته» رئیس جمهوری لیتوانی است. او با وجود اینکه زن است، اما به دلیل شکل و شمایل و سمت شغلی‌اش خیلی‌ها او را به عنوان محافظ مرد، اشتباه تصور می‌کنند. سیمونا دائومانته حالا کمتر از رئیس‌جمهوری لیتوانی شناخته‌شده نیست. این خانم که در بسیاری از عکس‌ها با «دالیا گریبوسکایته» رئیس جمهوری لیتوانی دیده می‌شود، توجه کاربران زیادی را در فضای مجازی به خود جلب کرده است.

سیمونا که حالا یکی از نزدیک‌ترین افراد به رئیس‌جمهوری لیتوانی است، حرف‌های زیادی در مورد کار خود نمی‌زند، اما خوشحال است که در مورد زندگی‌اش پیش از محافظت از رئیس‌جمهوری صحبت کند.

سیمونا در یک مصاحبه گفت که از کودکی علاقه زیادی به ورزش‌های رزمی و حرفه‌ای داشت و در باشگاه‌های ورزشی به عنوان مربی بدنسازی مشغول بود. بعد‌ها تصادفی به سازمان امنیتی لیتوانی راه یافت و بعد از یک راه طولانی در بررسی سلامت، آزمایش‌های اضطراب، تست فیزیکی و روانی محافظ شخصی خانم رئیس جمهوری شد. در این شغل باید کت و شلوار کلاسیک پوشید و هیچ مدل مو یا هر نکته جلب توجه کننده‌ای نداشت. او به ناگاه با فردی آشنا می‌شود که به طور مستقیم در بخش تامین امنیتی سیاستمداران لیتوانی نقش داشته است. آن مرد، قابلیت‌های زیادی را در سیمونا می‌بیند و به او پیشنهاد می‌کند که به عنوان بادیگارد، فعالیت کند.

سیمونا می‌گوید از اینکه همه محافظان مرد هستند خجالت نمی‌کشد. او در مورد راز جذابیت محافظان زن برای مردم صحبت می‌کند و می‌گویدکه قبول دارد مردان قوی‌ترند، اما زنان نیز مزایای دیگری از جمله سرعت واکنش، هوش و خیلی نکات مثبت دیگری دارند. مهمتر از همه، اما این است که زنان مقاومت بیشتری نسبت به استرس و شرایط بحرانی دارند و بنابراین می‌توانند بهتر از مردان در شرایط اضطراری، واکنش نشان دهند.

سیمونا این موضوع را پنهان نمی‌کند که کارش، بر روی همه جنبه‌های زندگی‌اش از جمله ارتباط با مردم خارج از محل کار، تاثیر گذاشته است. او دایما در حال بررسی اوضاع و تحلیل غریبه‌هاست. اما او این روحیه را دوست دارد که دایما از کسانی که دوستشان دارد، محافظت کند.

او می‌گوید که در اوقات فراغتش، دوچرخه‌سواری می‌کند، شنا می‌کند و به سوارکاری می‌رود. سیمونا همچنین عاشق فیلم دیدن است. سیمونا در پاسخ به این سوال که از چه چیز‌هایی می‌ترسد، گفت که از بچگی از عنکبوت‌ها می‌ترسیده و اکنون نیز می‌ترسد که در حرفه‌اش کسی از این موضوع سوءاستفاده کند و با عنکبوت او را بترساند. او همواره در سر کار با لباس مخصوص حاضر می‌شود. الزامات ظاهری محافظان سیاستمداران در لیتوانی بسیار شدید است. اگرچه سیمونا نیز مانند بسیاری دیگر، بر روی پوستش خالکوبی دارد، اما او باید این خالکوبی‌ها را در زمان کارش بپوشاند و نباید در آن مدت زمان، خالکوبی‌ها را نمایان کند.

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=216129

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x