تارخ انتشار: یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر : 44673
چاپ خبر

این نکات را برای اولین سحری در نظر بگیرید

غذاي مصرفي در وعده سحري بهتر است خصوصيات و ويژگي هاي وعده ناهار را داشته باشد تا از ايجاد گرسنگي در طول روز پيشگيري شود


به گزارش گروه خواندنی هایکمال مهر، فردا ماه مبارک رمضان شروع می شود و باید با درک درست از تغذیه به پیشواز این ماه بزرگ برویم. مهمترین نکات در مورد این ماه به وعده سحری مربوط می شود که باید آن را به دقت رعایت کنید.

نکات پیرامون وعده سحري

غذاي مصرفي در وعده سحري بهتر است خصوصيات و ويژگي هاي وعده ناهار را داشته باشد تا از ايجاد گرسنگي در طول روز پيشگيري شود.

در ماه رمضان پيروي از برنامه غذايي متنوع و متعادل شامل چهار گروه اصلي غذايي نان و غلات، ميوه و سبزي، گوشت و حبوبات، شير و لبنيات ضروري است.

افراد روزه دار بهتر است همانند زماني كه روزه نيستند سه وعده غذا بخورند كه اين وعده ها شامل افطار، شام و سحر است اما صرف غذا در دفعات كمتر از 2 بار در روز در سالهايي كه ماه رمضان در فصل تابستان است و روزهاي بلند و فاصله سحر تا افطار 16 تا 17 ساعت است، توصيه نمي شود.

با توجه به ساعت صرف افطار تا وعده سحري، مي توان در فاصله افطار تا سحر يك وعده غذايي مثل شام سبك را صرف كرد.

در هنگام افطار مصرف غذاهاي سبك و مختصر شامل گروه هاي غذايي شير و لبنيات، ميوه و سبزي، نان و غلات براي افزايش قند خون توصيه مي شود همچنين مصرف شير گرم فرني و شير برنج در هنگام افطار مناسب است.

استفاده از مواد غذايي آبكي مثل سوپ كم چرب، آش كم حبوبات، حليم بدون روغن و همچنين مايعات به هنگام افطار و سحر موجب حفظ تعادل آب و مواد معدني فرد روزه دار مي شود.

استفاده از سبزي و ميوه در هنگام افطار و همچنين در فاصله زماني بين افطار تا سحر به دليل اين كه منبع خوبي از فيبر هستند و براي دستگاه گوارش بسيار مفيد است، مانع بروز يبوست مي شود و بسيار مناسب است.

 شيريني را از سحري حذف كنيد

مصرف موادغذايي شيرين در وعده سحري توصيه نمي شود زيرا مصرف مواد غذايي شيرين با تحريك انسولين موجب ورود قند خون به داخل سلولها و در نتيجه كاهش قند خون شده و فرد زودتر گرسنه مي شود.

بهتر است در وعده سحري مقدار مناسبي سبزيهاي مختلف مانند سبزي خوردن مصرف شود زيرا سبزيها با دارا بودن مواد مغذي مختلف و آب، علاوه بر تامين ويتامينها مواد معدني و مورد نياز بدن، از تشنگي فرد در طول روز جلوگيري مي كنند.

براي تامين آب مورد نياز پس از صرف افطار و تا قبل از خواب به تدريج انواع ميوه، چاي كمرنگ و ساير مايعات به ويژه آب براي جبران كم آبي بدن نوشيده شود.

افراد بايد از نوشيدن بيش از اندازه چاي در وعده سحري اجتناب كنند زيرا چاي باعث افزايش دفع ادرار و از دست رفتن نمكهاي معدني كه بدن در طول روز به آن احتياج دارد، مي شود.

پاسخی بگذارید »

  • آخرین اخبار
  • جدید ترین نوع زورگیری بدون درگیری + فیلم
    یک همسرخوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
    “خواب مرگ”، بدترین نوع خواب/ روزه داران هنگام غروب آفتاب نخوابند
    مجری و مدیحه سرای صدا وسیما درگذشت
    تاثیر شگرف ماساژ نقاط فشار برای تسکین سردرد
    جاده چالوس جمعه یکطرفه می شود
    هجوم سرخابی‌ها به اینستاگرام الدحیل و السد!
    مهاجم استقلال خواهان روشن شدن وضعیتش
    تصمیم ستاره استقلال برای جدایی؟
    شاهکار بزرگ ارتش سوریه/قدم بعدی کجاست؟
    اولین حکم افشانی شهردار جدید تهران؛ قالیباف از حراست رفت
    شغل دور از انتظار یکی از داوران جام جهانی +عکس
    حدیث قابل تامل در دیدار رهبری با کارگزاران نظام +عکس
    خواص شگفت انگیز درمانی «باقالا» که لک‌های پوستی را از بین می‌برد
    دروغ‌های هفده‌گانه جاسوس آمریکایی که وزیر شد
    تماشایی‌ترین گل‌ها در تاریخ فوتبال که تکرار نمی‌شوند +فیلم
    با خوردن یک عدد تخم مرغ در بدن چه اتفاقی در بدنتان می‌افتد؟
    سر و کله بن‌سلمان پیدا شد؟
    برای مقابله با تحریم ها برای پسرم دامداری راه اندازی کردم/ کفش، فرش و پارچه ایرانی جزو بهترین محصولات تولیدی داخل هستند
    ۹ عضو بدنتان که زودتر پیر می‌شوند!
    کتابی که همه باید بخوانند
    تمامی حقوق متعلق به وبسایت خبری تحلیلی کمال مهر بوده و هرگونه کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز خواهد بود.
    Powerd By: Kordaki.Net