تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

انتشار مصاحبه نیویورک تایمز با بانوی امدادگر فلسطینی که به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسید

  • کد خبر : 213036
  • 13 خرداد 1397 - 4:56
انتشار مصاحبه نیویورک تایمز با بانوی امدادگر فلسطینی که به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسید

روزنامه نیویورک تایمز یک روز پس از شهادت «رزان النجار» به دست نظامیان رژیم صهیونیستی، مصاحبه خود با این بانوی فلسطینی را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل «کمال مهر»، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مطلبی نوشت: «رزان النجار»، زن امدادگری که پای ثابت تمام اعتراضات هفتگی مردم غزه بود، در نهایت روز گذشته، در جریان درگیری های اخیر در این منطقه جان خود را از دست داد و شهید شد. وی که به طور داوطلبانه در امر امدادرسانی به مجروحان در نوار غزه خدمت می کرد، بار دیگر ثابت کرد که نقش زنان در جامعه فلسطین غیرقابل چشم پوشی است.

نیویورک تایمز ماه گذشته با رزان النجار، بانوی امدادرسان فلسطینی، در اردوگاه معترضان غزه مصاحبه کرد. وی در این مصاحبه تاکید کرد امدادرسانی تنها یک کار مردانه نیست و زنان نیز از عهده آن بر می آیند.

رزان النجار روز جمعه در دهمین هفته متوالی از تظاهرات مردمی در نوار غزه، یک ساعت قبل از غروب، برای امدادرسانی به سمت یکی از مجروحان شتافت. در همین حال، گلوله نظامیان صهیونیستی وی را هدف قرار داد و به شهادت این بانوی فلسطینی منجر شد. این بانوی امدادگر، صد و نوزدهمین شهید فلسطینی از آغاز درگیری ها از ماه مارس تاکنون بود. کشتار بی رحمانه مردم فلسطین در حالی است که روز گذشته، قطعنامه شورای امنیت در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا وتو شد.

این بانوی امدادرسان ۲۰ ساله در شهر «خزاعه» در جنوب غزه و در نزدیکی مرز فلسطین اشغالی ساکن بود. پدر وی یک فروشگاه قطعات موتورسیکلت داشت که در حملات صهیونیست ها به نوار غزه در سال ۲۰۱۴ به کلی تخریب شد. او بزرگترین فرزند خانواده ای ۸ نفره بود. رزان النجار به مدت دو سال دوره های پزشکی را در بیمارستانی در خان یونس گذرانده بود.

وی در مصاحبه ماه گذشته خود با نیویورک تایمز تاکید کرد: «ما یک هدف داریم؛ نجات جان انسان ها و رساندن این پیام به گوش جهانیان که بدون تسلیحات (نیز) ما قادر به انجام هر کاری هستیم».

رزان النجار یکی از نخستین داوطبانی بود که برای امدادرسانی در اردوگاه معترضان خان یونس حضور داشت و این امر را به همگان ثابت کرد که یک زن می تواند این کار را انجام دهد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=213036

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x