تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

ادعای سخنگوی پنتاگون: از اقدام ایران در آزمایش موشک‌های ضدکشتی اطلاع داریم

  • کد خبر : 214920
  • 24 مرداد 1397 - 2:40

سخنگوی پنتاگون با ادعای اینکه آمریکا از آزمایش موشک‌های ضدکشتی توسط ایران مطلع است، گفت واشنگتن برای تضمین آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز با متحدانش رایزنی می‌کند.

از اقدام ایران در آزمایش موشک‌های ضدکشتی مطلع هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل «کمال مهر»، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الوسط، ربکا رباریچ، سخنگوی پنتاگون، مدعی شد آمریکا از آزمایشموشک‌های ضدکشتی توسط ایران در چند روز پیش، مطلع است. سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین افزود این آزمایش ها بخشی از اقدامات منطقه ای ایران هستند. وی همچنین رزمایش چند روز پیش را بخشی از مانورهای نظامی معمول ایران دانست.

رباریچ با اشاره به تهدید ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز، افزود آمریکا در حال رایزنی با متحدانش برای تضمین آزادی کشتیرانی و ادامه حمل و نقل کالا در آب های بین المللی است.

در ادامه گزارش الشرق الاوسط به نقل از مقامات آمریکایی ادعا شده است: ایران چند روز پیش طی رزمایشی که در نزدیکی تنگه هرمز انجام داد، از نسل جدیدی از موشک های بالستیک کوتاه‌بُرد خود رونمایی و بر توسعه قابلیت های خود در این زمینه تأکید کرد. در این مانور نسخه ضدکشتی موشک بالستیک کوتاه‌بُرد فاتح-۱۱۰ از محلی نزدیک تنگه هرمز شلیک و در وسط آب های خلیج فارس فرود آمد.

این گزارش می افزاید: این نخستین بار در سال جاری میلادی است که ایران یک موشک بالستیک را آزمایش می کند. موشک فاتح-۱۱۰ دارای بُرد بیشینه ۱۲۵ مایلی است. در رزمایش نظامی چند روز پیش ایران که در نزدیکی تنگه هرمز انجام شد، بیش از ۵۰ قایق کوچک شرکت داشتند.

در پایان این گزارش نیز آمده است بین ۲۰ تا ۳۰ درصد نفت جهان از خلیج فارس تأمین و از طریق تنگه هرمز منتقل می شود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=214920

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x