تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

آمریکا از جان دولت و ملت سوریه چه می‌خواهد؟

  • کد خبر : 213001
  • 13 خرداد 1397 - 4:32
آمریکا از جان دولت و ملت سوریه چه می‌خواهد؟

سردبیر روزنامه رأی الیوم در گزارشی به انتقاد از تلاش‌های دولت آمریکا برای تجزیه سوریه و ادامه جنگ در این کشور پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»، سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم ضمن بی شرمانه توصیف کردن واکنش آمریکا به سخنان روز پنجشنبه گذشته بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، تصریح کرد ارتش سوریه همانند نیروهای مقاومت عراقی می تواند نیروهای آمریکایی را از سوریه بیرون کند و نیروهای آمریکایی سرانجام از سوریه شکست خورده بیرون رانده خواهند شد.

آمریکا از جان دولت و ملت سوریه چه می‌خواهد؟

عبدالباری عطوان در بخش صحبت‌های تصویری هفتگی‌اش در پایگاه اینترنتی رأی الیوم که از لندن به روز می شود، گفت : بشار اسد، رئیس جمهور سوریه (روز پنجشنبه گذشته) در سخنانی که از شبکه تلویزیونی راشا تودی پخش شد گفت نبرد آینده در شمال شرقی سوریه و مشخصا علیه نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت آمریکا خواهد بود.

بخش زیادی از مناطق شمال شرقی سوریه به ویژه در رقه و قامشلی و حسکه و شرق دیرالزور در کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک است. این اظهارات باعث خشم وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شد و سخنگوی پنتاگون گفت نیروهای آمریکایی به هر نوعی به نیروهای سوری که به سوی این مناطق پیشروی کنند؛ حمله خواهند کرد.

ما می دانیم آنجا حدود دو هزار نظامی آمریکایی در سوریه مستقر هستند و از نیروهای سوریه دموکراتیک حمایت و آنان را مسلح می کنند و همه وسایل و امکانات نظامی اعم از تانک و خودروهای زرهی و نظامی و موشک‌های ضد زره و امثال آن را در اختیار این نیروها قرار می دهند. ارتش سوریه توانسته است غوطه شرقی و اردوگاه یرموک و الحجر الاسود را آزاد کند و از پایتخت سوریه به طور کلی در برابر هرگونه خمپاره ای حمایت کند.

بسیار طبیعی است که ارتش سوریه پس از گذشت هفت سال از جنگ، بکوشد تا همه خاک سوریه را که از کنترل دولت مرکزی خارج شده بود پس بگیرد. چرا آمریکا وارد سوریه شده است؟ چرا آمریکا در سوریه و عراق و هر کشور عربی وارد می شود و دخالت می کند؟ آمریکا اعلام کرد ما اینجاییم تا با داعش بجنگیم. الان که دیگر داعش نیست. بنابراین آمریکا در سوریه چه می کند؟ چرا علیه ارتش سوریه اقدام می کند؟ چرا تلاش می کند حاکمیت سوریه را نقض کند؟ این مسئله ای بسیار عجیب است. اسرائیل (دست پرورده آمریکا) نیز در نوار غزه قتل عام می کند بیش از ۱۰۰ نفر در حملات نظامیان اسرائیلی شهید شدند و علت این کشت و کشتار نیز ساده است. فلسطینیانی که شهید شدند؛ رفته بودند به صورت عادی و منطقی به اشغالگران اعتراض کنند و بگویند ما می خواهیم به سرزمین خود بازگردیم. حق بازگشت فلسطینیان حق مشروعی است. چرا آمریکا که ادعای حمایت از مظلومان را دارد سکوت کرده است؟ مردمی که در نوار غزه کشته می شوند مردمی بی دفاع هستند. همه سلاح آنان بلند کردن پرچم و نزدیک شدن به حصار فلزی حائل مرزی (بین نوار غزه و مناطق اشغالی ۱۹۴۸ میلادی) است.

آمریکا از جان دولت و ملت سوریه چه می‌خواهد؟

اگر آمریکایی ها خودشان را مشتاق و علاقمند به حقوق بشر معرفی و صحبت از یاری مظلوم می کنند بفرمایند و کاری بکنند. شنیدیم که نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد می گوید حماس به اسرائیل تعرض می کند. حماس چه چیزی دارد؟ حماس ۳۰۰ کلاهک هسته ای دارد؟ نوار غزه از هوا و زمین و دریا در محاصره است. می گویند ملت فلسطین به اسرائیل تعرض کرده است. ما به اسرائیل تعرض کرده ایم؟! آمریکا چه کار می کند چرا از نیروهای سوریه دموکراتیک حمایت می کند؟ آمریکا از این نیروها برای تجزیه سوریه حمایت می کند می خواهد موجودیت‌های کوچکی خارج از کنترل دولت سوریه ایجاد می کند.

آمریکا نمی خواهد ارتش سوریه چاه‌های نفت و چاه‌های گاز و ذخایر نفت و گاز را در شرق دیر الزور و مشخصا در شرق رود فرات پس بگیرد. چرا نمی گذارد سوریه بازسازی شود؟ زیرا می داند اگر دولت مرکزی سوریه این چاه‌ها و ذخایر را پس بگیرد نفت صادر می کند و می تواند پول به دست بیاورد و پول، دولت مرکزی را قادر می سازد که کار بازسازی را انجام دهد. از نظر آمریکا بازسازی سوریه ممنوع است. از نظر آمریکا بازگشت شش میلیون آواره سوری که به کشورهای همسایه مانند ترکیه و لبنان و عراق و حتی اروپا رفته اند ممنوع است. از نظر آمریکا باید سوریه در حاشیه و کاملا ویران باشد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت این کشور ۷۰ میلیارد دلار برای حمایت از کشتار و ویرانگری در سوریه هزینه کرده است. ترامپ خودش این حرف را زد. هفتاد میلیارد دلار را برای بازسازی نداده اند بلکه برای مسلح کردن گروه‌ها و ایجاد گروه‌ها هزینه کرده اند و این گروه‌ها نیز مسئولیت ویران کردن سوریه را داشته اند. این گروه‌ها کجایند؟ کجا رفتند؟ ائتلاف ملی سوریه و شورای عالی مذاکرات الان و شورای ملی سوریه کجایند؟

آمریکا از جان دولت و ملت سوریه چه می‌خواهد؟

پس از آنکه نقش آنان در ویران کردن سوریه پایان یافت به آنها گفتند بروید دنبال کارتان. مجموعه دوستان سوریه که از بیش از ۱۰۰ کشور تشکیل شده بود الان کجاست؟ چرا این مجموعه اکنون ناپدید شده است؟ ناپدید شده است چون به مأموریتش در ویرانسازی سوریه عمل کرده و در عین حال ارتش سوریه نیز ایستادگی کرد و توانست با توطئه مقابله کند. این یک حقیقت است. آنها نمی خواهند سوریه، متحد و یکپارچه باشد و نمی خواهند ملت سوریه بازگردد و خودش را بازیابد و این هم یک علت ساده دارد زیرا سوریه بزرگ، همواره در مقابل طرح‌های آمریکا و اسرائیلی و صهیونیستی ایستادگی کرده است.

عطوان گفت بخشی از سخنان بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در پاسخ به پرسشی از وی درباره فحاشی ترامپ، مرا شگفت زده کرد. مجری پرسید ترامپ تو را حیوان توصیف کرده پاسخت چیست؟ بشار اسد پاسخ داد این زبان گفتاری من نیست این لحن و زبان گفتار اوست و کسی که اینگونه صحبت می کند نیز همین صفت را دارد. ما امت محترم و تهذیب شده و به دور از فحاشی هستیم.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=213001

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x