تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

آقای داروغه‌زاده دستور بدهید «به برکت حضور شما» فیلم‌های مساله‌دار مجوز نگیرند!

  • کد خبر : 206942
  • 21 آبان 1396 - 22:21
آقای داروغه‌زاده دستور بدهید «به برکت حضور شما» فیلم‌های مساله‌دار مجوز نگیرند!

ما هم برای آقای داروغه زاده به سبک خودشان کامنتی می‌نویسم که: سلام و درود . لطفا دستور بدهید به برکت حضور شما فیلم‌های مسئله‌دار نه مجوز بگیرند و نه وارد جشنواره فجر انقلاب شوند.

گروه فرهنگی«کمال مهر»– ابراهیم داروغه‌زاده طی حرکتی تبلیغاتی قبل از انتخابات سال ۱۳۹۶ جایگزین حبیب‌ایل بیگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. هنوز مدتی از نشستن او روی کرسی نظارت و ارزشیابی نگذشته بود که ناگهان در حرکتی تبلیغاتی و هماهنگ بامحمدمهدی حیدریان ریاست سازمان سینمایی اعلام کرد که فیلم لبریز از خشونت خانه پدری و دو فیلم آشغال‌های دوست داشتنی و عصبانی نیستم (با موضوع تطهیر فتنه ۸۸ ) را از توقیف نجات خواهد داد.

در این مجال با توجه به عملکرد داروغه‌زاده در جشنواره سال ۱۹۳۲ و حمایت از حضور عصبانی نیستم و فیلم قصه‌ها در بخش مسابقه جشنواره، رویکرد او را در عرصه مدیریت فرهنگی او را  به سوپرمن تشبیه خواهیم کرد.

داروغه‌زاده پس از انتصاب به عنوان معاونت نظارت و ارزشیابی، در نخستین گام نشان داد که از سیاره کریپتون (جشنواره سلامت) آمده است  تا فیلم‌های توقیف شده توسط ژنرال زاد (دشمن اهریمنی سوپرمن) را روی پرده سینما ببرد. پس از رونمایی از آلترناتیو اکران فیلم خارجی توسط حوزه هنری، با یک ترفند ساده به ملاقات حمزه‌زاده رفت و نشان داد همچنان با پنبه سربریدن را به صورت حرفه‌ای بلد است.

داروغه زاده همزمان به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر برگزیده شد تا علی رقم ممنوعیت چند شغلگی، دبیری فجر را بر عهده داشته باشد. این مقطع تاریخی بسیار حساس را باید  از دو زوایه دقیق‌تری بررسی کنیم و چند پرسش اساسی را مطرح کنیم. آیا ساخت‌ فیلم‌های دردسرساز و حاشیه‌دار در دوره ایشان ادامه پیدا خواهد کرد؟ آیا هویت «فجرانقلابی» به سی و ششمین دوره از این جشنواره بازخواهد گشت. سینمای ایران از مرحله حساسی باید عبور کند چون آلترناتیو اکران فیلم خارجی را در مقابلش خواهد داشت و مسئله این است که داروغه زاده می‌تواند نقش سوپرمن سینمای ایران را ایفا کند؟ اینها مسائل و چالش‌هایی است که داروغه زاده با آن مواجه است و از این منظر رسانه‌های پرسشگر هیچ تعامل و مماشاتی با داروغه‌زاده نخواهند کرد.

اما داروغه‌زاده با «رفع توقیف‌»های فله‌ای، نقش «کلارک کنت» را هم ایفا خواهد کرد. علاقه‌مندان سینما اگر فیلم سوپرمن را دیده‌ باشند به خاطر خواهند آورد که این کاراکتر در نقش انسانی زمینی، در روزنامه «دیلی پلنت» فعالیت می‌کند. ابرقهرمان سینمای ایران نیز، در مقام کلارک کنتی خود در فضای مجازی فعالیت‌می‌کند.

چند روز قبل سیداحمد خاتمی خطیب موقت تهران، با انتشار ویدئویی حضور خود در شبکه های اجتماعی را اعلام کرد. خاتمی در این ویدئو گفت: با توجه به گستردگی شبکه های اجتماعی و تاثیرگذاری این ها و این که دیدم بدخواهان بی رحمانه بدون آنکه ابائی داشته باشند تهمت ها، سخن های دروغ بسیاری در رابطه با اینجانب می گویند تصمیم گرفتم من هم در این شبکه ها حاضر باشم.

وی افزود: مدیریت این شبکه با عزیزانی است که به آنها مطمئنم؛ آنها هستند که مواضع اینجانب را استخراج و استقراء کرده و به سمع و نظر شما عزیزان می رسانند.آیت الله خاتمی تاکید کرد: ️انشاء الله که رضای خدا در این کار باشد. با توجه به آنچه در این ویدئو نمایش داده می شود حضور آیت الله خاتمی در شبکه های اجتماعی توئیتر، تلگرام و اینستاگرام با نشانی ahmadkhatami.ir خواهد بود. وی گفت: در این شبکه ها پاسخگوی سوالات عزیزان در زمینه های مختلف خواهم بود. امیدوارم این حضور تاثیرگذار باشد.
 ابراهیم داروغه‌زاده زیر صفحه توئیتر سید احمد خاتمی نوشتند : سلام و درود لطفا دستور بدهید به برکت حضور شما توییتر رفع فیلتر بشود.
همین یک خط واکنش داروغه زاده جای تحلیل فراوان دارد. در فوتبال تاکتیکی  رایج است با این مضمون که بهترین دفاع حمله است. این نوشتار در واقع حمله‌ای نامحسوس به امام جمعه تهران است . سینمای ایران باید کلاه خود را در زمانیکه داروغه زاده به عنوان دبیر جشنواره و معاون اداره نظارت و ارزشیابی بر عهده دارند حسابی سفت نگاه دارند… نکته دوم این است که رفع فیلتر توئیتر به عهده نهادهای دیگری است که مسوولان دولتی نیز در آن حضور دارند. گویا گرفتن ژست اپوزیسیون از سوی مقامات دولتی به مدیران میانی نیز تسری پیدا کرده است.
ما هم برای آقای داروغه زاده به سبک خودشان کامنتی می‌نویسم که:  سلام و درود . لطفا دستور بدهید به برکت حضور شما فیلم‌های مسئله‌دار (معروف به «فیلم چماق» در بین اهالی رسانه) نه مجوز بگیرند و نه وارد جشنواره فیلم فجر انقلاب شوند.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=206942

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x